Britská luxusná automobilka Jaguar otvára novú kapitolu. Počas Miami Art Week predstavila svoj prvý dizajnový koncept s názvom Type 00, ktorý rozdelil svet na dva tábory. Tento prepracovaný dvojdverový grand tourer (GT) predznamenáva budúci štvordverový GT model, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta v roku 2026, informuje Independent.

Pod vedením indickej spoločnosti Tata prešiel Jaguar zásadnou premenou. Spolu s Defenderom, Discovery a Range Roverom patrí do rodiny značiek JLR, ktoré sa zameriavajú na superluxusné elektrické vozidlá. Nová stratégia smeruje k vytvoreniu exkluzívneho a luxusného imidžu značky.

Jaguar si však od tradícií drží odstup. Ako priznal Richard Stevens, dizajnérsky riaditeľ Jaguar Land Rover, história značky hrá už len okrajovú úlohu. Cieľom je osloviť modernú klientelu, ktorá vyhľadáva jedinečný štýl a emocionálnu hodnotu. Výrazný posun je zrejmý aj z rozhodnutia nezameriavať sa na zberateľov áut, ale na umenie a zážitky spojené s jazdou.

Jaguar predstavil koncept prvého elektrického auta Type 00 v novej ére

Jaguar tiež uviedol, že nové auto využíva vyhradenú elektrickú platformu, ktorá by mala vrátiť dojazd až 769 kg, zatiaľ čo rýchle nabíjanie pridá 320 km za 15 minút nabitia. Hoci ceny ešte potvdené neboli, očakáva sa, že elektromobil bude stáť viac ako 100 000 libier.

Volajú ho „škaredé káčatko aj „triumf“

Type 00 sa vyznačuje dlhou prednou kapotou, krátkou zadnou časťou a automatickými „butterfly“ dverami, ktoré dodávajú vozidlu prvok ako zo sci-fi. Koncept zahŕňa nové dizajnové prvky, ako je matná ružová farba „Satin Rhodon Rose“, a mosadzné panely, ktoré umožňujú majiteľom personalizovať interiér.

Špeciálnou novinkou sú tzv. totemy, umiestnené v kabíne, ktoré menia atmosféru vozidla. Dokážu upravovať osvetlenie, zvuky či vône, čím Jaguar zdôrazňuje potrebu spomaliť a užívať si zážitok z jazdy.

Niektorí ho môžu milovať teraz, niektorí ho môžu milovať neskôr a niektorí ho nebudú milovať nikdy. To je to, čo robí nebojácna kreativita,“ povedal dizajnér automobilky Gerry McGovern.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Jaguar (@jaguar)

Jaguar plánuje svoje vozidlá posunúť do vyššej cenovej kategórie, pričom ceny by sa mali zdvojnásobiť. Táto stratégia pripomína exkluzivitu značky zo šesťdesiatych rokov. Hlavnou cieľovou skupinou budú zákazníci s vysokými nárokmi, pre ktorých sa vozidlo stane symbolom luxusu a štýlu. Zatiaľ však rozdeľuje svet na dve strany, kde ho jedna skupina volá „škaredým káčatkom“, zatiaľ čo druhá skupina ho považuje za „triumf“ automobilky.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Jaguar (@jaguar)

Zmena je odvážnym krokom, no je otázne, či dokáže Jaguar udržať rovnováhu medzi inováciou a praktickosťou. Zameranie na umelecký aspekt a emócie môže osloviť špecifickú klientelu, no širší trh môže vnímať tento posun ako príliš elitársky. Prechod na elektrické vozidlá je vítaný, ale treba brať do úvahy dostupnosť technológií a konkurenciu, ktorá sa tiež rýchlo vyvíja.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú