Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nová kniha Tima Higginsa, reportéra The Wall Street Journal, s názvom „Power Play: Tesla, Elon Musk a stávka storočia“, poodhaľuje zaujímavé informácie zo zákulisia automobilky. Údajne Musk zasahoval do výroby a dizajnu Modelu Y natoľko, že inžinieri spoločnosti museli vyvinúť model volantu za Muskovým chrbtom. Na tému upozornil portál Business Insider.

Model Y bez volantu

Nie je žiadnym tajomstvom, že Elon Musk je podľa mnohých odborníkov často až príliš optimistický a jeho plány sa nie vždy dokážu stretnúť s realitou. Najnovšie to potvrdzuje aj Tim Higgins, ktorý vo svojej novej knihe tvrdí, že Musk nechcel, aby Model Y obsahoval volant akéhokoľvek druhu. Musk totiž veril, že vozidlo bude úplne autonómne, takže majiteľ do riadenia nebude musieť vôbec zasahovať, upozorňuje portál InsideEVs.

Táto požiadavka sa nepozdávala ani vtedajšiemu hlavnému inžinierovi Dougovi Fieldsovi, ktorý so svojím tímom neustále do Modelu Y volant implementoval aj napriek tomu, že si to Musk vyslovene neželal. Podľa Higginsa Musk zasahoval do dizajnu a výroby natoľko, že Field sa mu chcel za každú cenu vyhnúť. Fields opustil spoločnosť Tesla ešte v roku 2018 po nezhodách a sporoch okolo Modelu 3.

NEPREHLIADNI
Tesla kritiku a výsmech ľudí ignoruje, nové Modely S a X viac nedostanú normálny volant

Musíme počkať na Muskove vyjadrenie

Je treba podotknúť, že tieto informácie nie sú ničím podložené a Musk sa k nim zatiaľ žiadnym spôsobom nevyjadril. Ak by sa aj ukázali ako pravdivé, pre väčšinu ľudí by zrejme ani nešlo o nejaké veľké prekvapenie. Už v roku 2019 sa zakladateľ automobilky Tesla vyjadroval, že „dni volantov sú spočítané“ a zákazníci budú požadovať autá bez volantov.

ScreenShot/ ACCELER8/ YouTube

Prílišný optimizmus vo vývoji Autopilota sa nepáči ani úradom. Okrem prehnaného optimizmu zo strany Elona Muska úradom vadí ešte jedna vec – samotné pomenovania asistentov.

Používatelia si totiž môžu mylne myslieť, že Autopilot v ich Tesle dokáže na základe jeho názvu skutočne riadiť auto sám, pritom táto technológia ponúka iba základné funkcie ako navádzanie na stred pruhu na diaľnici, či upravovanie rýchlosti na základe auta pred Teslou.

Hoci Model Y bol ešte pred pár mesiacmi pre Európanov dlhodobo „podpultovým“ tovarom, ktorý automobilka na starý kontinent oficiálne nedovážala, teraz zavítal priamo do Európy, kde Tesla spustila oficiálny predaj Modelu Y.

Prvé kusy Tesly Model Y si už objednali aj Slováci. Medzi nimi je aj Jaroslav Kapšo, zakladateľ DriveTesla.sk, ktorá ponúka zážitkové jazdy na elektromobiloch tejto značky. Jaroslav pre FonTech.sk prezradil, ako prebiehal celý proces objednávky, odkiaľ Model Y objednal a kedy by mal na Slovensko doraziť jeden z prvých, ak nie vôbec prvý kus tohto elektromobilu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú