Tesla kritiku a výsmech ľudí ignoruje, nové Modely S a X viac nedostanú normálny volant
Keď sa v najnovšej verzii Tesly Model S Plaid objavil volant Yoke, ktorý viac pripomína volant z formuly, než z normálneho osobného automobilu, spustila sa vlna kontroverzie a kritiky.
Situáciu zachraňovala len nádej, že ide o voliteľnú výbavu a nové elektromobily Tesla si môžu zákazníci zakúpiť aj s klasickým volantom – Elon Musk ale na Twitteri potvrdil pravý opak.
Odvážny krok – vpred alebo vzad?
Keď sa Muska na Twitteri spýtali, či dostanú ľudia možnosť vybrať si pre svoju novú Teslu klasický volant, odpovedal negatívne, stroho a jasne. Jednoduchým „nie“ zmaril nádej na klasické ovládanie vozidla. Napriek sľubom pritom nejde o revolučný volant.
No
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2021
Ovládanie je podľa mnohých hektické a ako píše Road Show, nejde ani tak o retro, ako o bezpečnostné riziko. Konkrétne portál vyzdvihuje niektoré situácie, kedy je potrebné na volante striedať ruky a rýchlo ním točiť (i keď existuje aj iná, efektívnejšia metóda). Niektorým ľuďom je navyše šoférovanie s volantom Yoke na smiech.
Elon Musk argumentuje tým, že Tesla ponúkne už čoskoro úplnú autonómiu a šoféra od používania volantu takmer úplne odbremení. To sa však zatiaľ nedeje a ľudia sa sťažujú na neohrabanosť tohto typu riadenia.
Katastrofa to nie je – len sklamanie
Napriek tomu sa nejedná o žiadnu ohromnú katastrofu a vozidlá sú naďalej ovládateľné. Ako ale informuje portál Electrek, od volantu Yoke mnohý očakávali zvýšený pomer zatáčania, pretože Tesla vyvíja systém riadenia bez priameho kontaktu volantu s riadiacim mechanizmom.
Ako sa však nakoniec ukázalo, volant Yoke funguje rovnako, ako ten starý. Rozdiel je skutočne len v tom, že z neho polovica chýba a to sa ukazuje ako nepraktické. Progresívne zatáčanie je vzdialené ešte roky a Musk argumentuje tiež tým, že vďaka modernému volantu má šofér oveľa lepší výhľad na palubovku a displeje.
Electrek tiež podotýka, že volant Yoke predstavuje problémy pri nižších rýchlostiach alebo klzkých povrchoch. Je skutočne veľmi ťažké predstaviť si, ako šofér ustojí šmyk alebo jazdu po ľadovom povrchu v zime a možno v takých prípadoch neostáva nič iné, než sa spoľahnúť na bezpečnostné systémy vozidla.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
Viac ako 400 km dojazd za 25 000 €. Škoda predstavila prelomový elektromobil Epiq
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené