Idú proti EÚ. Obľúbená automobilka v SR zatiaľ nezastaví vývoj spaľovákov, prináša nový motor
Automobilka Hyundai napreduje vo svojej elektroofenzíve. Len nedávno predstavila ďalší elektromobil, ktorým je sedan Ioniq 6 a popri ňom svetu ukázala aj zaujímavý koncept vodíkového športiaku N Vision 74. Napriek tomu výkonný technický poradca Hyundai Albert Biermann uviedol, že automobilka bude aj naďalej pokračovať vo vývoji spaľovacích motorov, píše InsideEVs.
Dôvod je pomerne prekvapivý. Podľa Biermanna je totiž nabíjacia infraštruktúra v niektorých krajinách chabá. Nakoľko je automobilka globálnym hráčom a túto pozíciu si chce udržať, vývoja spaľovákov sa nemôže vzdať.
Hyundai sa pripravuje na príchod Euro 7
V kórejskej automobilke zatiaľ nepadol oficiálny dátum, kedy chce spoločnosť skoncovať s predajom spaľovákov v Európe a stane sa tak zrejme až v roku 2035, kedy bude toto nariadenie plošné pre všetky automobilky.

Dovtedy si však na našom trhu budú môcť zákazníci kupovať spaľováky značky Hyundai aj naďalej, nakoľko automobilka intenzívne pracuje na vývoji motorov, ktoré by spĺňali normu Euro 7.
Biermann v rozhovore pre portál Car Expert uviedol, že téma nových motorov, ktoré by spĺňali prísne emisné limity, je aktuálne otázkou číslo jeden. Automobilka údajne vytvorí úplne novú rodinu spaľovacích motorov, čo nebude najlacnejšie a tak je pochopiteľné, že ich bude chcieť Hyundai predávať čo najdlhšie, aby sa zaplatil ich vývoj.
Spaľováky sa môžu stať drahšie ako elektromobily
Otázkou zostáva, aká nákladná bude výroba nových motorov splňujúcich normu Euro 7. Vo finále sa môže stať, že spaľováky budú drahšie ako elektromobily, čo môže naštrbiť plány kórejskej automobilky.
Rovnako sa do roku 2025 môže výrazne zmeniť situácia s nabíjacou infraštruktúrou v menej rozvinutých krajinách a spaľováky by sa tak pre väčšinu motoristov stali vo finálne nezaujímavé.

Hyundai si tak necháva pootvorené zadné vrátka, avšak svoje smerovanie môže na poslednú chvíľu zmeniť. Každopádne, týmto krokom môže automobilka významne bodovať a podmaniť si trhy so slabšou podporou elektromobility.
Na druhej strane ale môže výrazne stratiť, ak sa totiž nová generácia spaľovákov nebude dobre predávať, spoločnosť prakticky vyhodí „von oknom“ milióny eur, ktoré investovala do vývoja motorov Euro 7.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

