Hyundai vytasil tromf a predstavil nový IONIQ 6. Dojazdom umlčí aj najväčších odporcov
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Fanúšikovia sedanov a elektromobility si budúci rok prídu na svoje. Európsky trh si po modeli VW ID. Aero podmaní aj novinka z kórejskej produkcie, model Hyundai IONIQ 6. Automobilka len pred pár hodinami oficiálne predstavila elektrický sedan s dojazdom cez 600 km na jedno nabitie.
Hyundai IONIQ 6 je v poradí druhým elektromobilom značky, ktorý stojí na novej platforme E-GMP vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Prvým modelom je IONIQ 5, elektrické SUV, ktoré sme už niekoľkokrát testovali.
IONIQ 6 „zdedil“ množstvo technických vymožeností, no vďaka dizajnu a lepšej aerodynamike dosahuje podstatne vyšší dojazd a nižšiu spotrebu aj pri diaľničných rýchlostiach.
Koeficient odporu vzduchu iba 0,21
„IONIQ 6 spája emocionálnu konvergenciu funkčnosti s estetikou,“ povedal SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedúci dizajnérskeho centra Hyundai. „Osobitý, efektívny dizajn je výsledkom úzkej spolupráce medzi inžiniermi a dizajnérmi, ktorí venovali mimoriadnu pozornosť každému detailu a hodnotám orientovaným na zákazníka. IONIQ 6 sme vytvorili ako kokón, ktorý ponúka osobné miesto pre všetkých.“
Vďaka tejto spolupráci sa podarilo vytvoriť vozidlo, ktoré má koeficient odporu vzduchu iba 0,21. Len pre porovnanie, jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti, Mercedes EQS, má koeficient odporu vzduchu iba 0,20. Hyundai IONIQ 6 sa tak výrazne doťahuje na nemeckú prémiovú vlajkovú loď.
Výsledkom skvelej aerodynamiky je priemerná spotreba na úrovni iba 14 kWh/100 km podľa cyklu WLTP. Vďaka tomu dokáže IONIQ 6 prejsť na jedno nabitie až 610 km, to všetko s rovnako veľkou, 77,4 kWh batériou, akú má SUV IONIQ 5. Silueta Hyundai IONIQ 6 sa od bežných sedanov so spaľovacím motorom značne líši. Nízka predná časť, aktívne vzduchové klapky či voliteľné digitálne spätné zrkadlá – to všetko prispieva k lepšej aerodynamike.
Zadnej časti dominujú pixelové svetlá, ktoré poznáme už z modelu IONIQ 5. V tomto prípade sa však svetelný pás ťahá od jedného okraja po druhý.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV IONIQ 5.
Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli IONIQ 5 či v koncernovej dojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.
Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 % na 80 % trvá približne 18 minút. Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich individuálnym potrebám.
Elektrický sedan Hyundai IONIQ 6 prichádza buď s pohonom zadných kolies (RWD) alebo s pohonom všetkých kolies (AWD). Vrchol ponuky predstavuje duálny motor s voliteľným pohonom všetkých kolies, ktorý produkuje kombinovaný výkon 239 kW a krútiaci moment 605 Nm. Táto konfigurácia pohonu dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
Elektromobil Xiaomi mal prvú nehodu. Veľmi prekvapil a z Mercedesu takmer nič nenechal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené