Hyundai stvoril elegána so športovým duchom a vycibrenou technikou. Toto je i30 Fastback
Kórejské automobilky produkujú do sveta stále prepracovanejšie kúsky, ktorými sa snažia potešiť zákazníkov, ale tiež pohroziť konkurencii svojimi odvážnymi nápadmi. Najnovším prírastkom do rodiny modelov spoločnosti Hyundai je elegantný i30 Fastback s dynamickými rysmi a komfortnou výbavou na vyspelej technologickej úrovni.
Moderné trendy vo svete automobilov sa snažia ako štandard ponúkať mnohí výrobcovia, zatiaľ čo len zopár z nich sa dokáže odviazať od aktuálneho diania a odlíšiť sa od ostatných.
Týmto smerom sa teraz vydáva aj Hyundai, ktorý obohatil svoj modelový rad i30 o historicky prvý Fastback, reprezentujúci štýlový dizajn nielen pre mladých vodičov, ale aj tých, ktorým na vzhľade auta skutočne záleží rovnako ako na jeho inovatívnej výbave.

Agresívny vzhľad dopĺňa dynamická jazda
Dizajnéri sa pri návrhu tejto novinky vôbec nemaznali s konvenčnými prvkami karosérie a využili ostré tvary, ktoré majú s postupne zostupujúcou strechou navodiť dojem športového kupé.

Vizuálny zážitok z pohľadu na i30 Fastback sa pri šoférovaní strieda so skvelými jazdnými vlastnosťami, ktoré prináša pevnejší podvozok so zníženou svetlou výškou a výkonný motor 1,4 T-GDi s výkonom 103 kW. Priemerná spotreba počas testu bola okolo 7 litrov na sto kilometrov. Každý aspekt tak zdôrazňuje charakter tohto modelu, ktorý zo svojej rodovej línie vytŕča.
Interiér prešpikovaný technológiami
Na nudný pohľad môže každý zabudnúť aj pri pohľade do kokpitu tejto i30-ky vo verzii Fastback, ktorá sa pýši mnohými žiadanými prvkami.

Nie je to len pohodlné sedenie, ktoré si posádka po chvíli jazdy zamiluje, ale aj dvojzónová klíma či multifunkčný volant, s ktorým je ovládanie systémov za jazdy hračkou. Po nasadnutí pritom nie je vôbec nutné vďaka funkcii Smart Key vyťahovať kľúčik z vrecka.

Nechýba mu ani kvalitný infotainment
Veľkú pozornosť púta 8“ dotykový displej s množstvom informácií o aktuálnom dianí na trase a navigáciou so 7-ročným predplatným služby Live Services. Táto obrazovka však ponúka aj skvelý zážitok z používania Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je potom Bluetooth s konektivitou, ktorá ťa určite nesklame pri používaní.

Výbornou fičúrou je tiež systém monitorovania únavy vodiča, ktorý sleduje jazdu a v prípade podozrenia upozorní na potrebnú prestávku.
Potešia aj prémiové prvky výbavy
Na pohľad nenápadný odkladací priestor v stredovej konzole skrýva bezdrôtové nabíjanie smartfónov, ktoré je dnes stále žiadanejšie. Hyundai i30 Fastback je ale ohľaduplný aj pri jazde v noci, kedy dokáže automaticky prepínať diaľkové svetlá na tlmené, aby tak neoslepoval oproti idúcich vodičov.
Aby toho nebolo málo, do nárazníkov sa pridalo aj zopár snímačov, ktoré nesmierne uľahčia parkovanie v tesných mestských uličkách.
Za jazdy mu pomáha celý rad asistentov
Ako už býva zvykom, moderné autá dostávajú aj rôznych technologických pomocníkov, no tých dostala táto i30-ka naozaj neúrekom. Každý z nich má špecifickú úlohu, no vo výsledku ponúkajú bezpečný pocit z jazdy. V nečakaných situáciách tak každý ocení systém núdzového brzdenia, systém varovania pred čelným nárazom, alebo aj obľúbený adaptívny tempomat a asistent pre udržiavanie jazdného pruhu.
Rešpektuje okolie
Rovnako však Hyundai i30 Fastback dbá aj na bezpečnosť chodcov, ktorých monitoruje doplnkový radar skombinovaný so systémom núdzového brzdenia.

Výrobca ale nič nenechal na náhodu a vo výbave tohto športovo ladeného modelu nájdeme aj čítanie dopravných značiek prednou kamerou, vďaka čomu je vodič stále informovaný o maximálnej rýchlosti na cestách. Počas jazdy tu nechýba ani monitorovanie mŕtveho uhla, ktoré zabráni nejednej neželanej kolízii.
Na ulici vynikne
Odhodlanie spoločnosti Hyundai ukázalo, že aj zo skvelého rodinného hatchbacku a kombíku sa dá odvodiť elegán s drsným výrazom.

Hyundai i30 Fastback zaujme pri pokojnom prejazde mestom, ale tiež ráznejšou jazdou mimo neho, pričom je každá chvíľa za jeho volantom ešte lepšia so špičkovými technológiami, ktoré mu môže nejeden konkurent závidieť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

RECENZIA Je toto najlepší pracovný notebook roku 2025? Po rokoch som sa vrátil k ThinkPadu a viem, či stojí za to

Zlacneli o 300€ a sú ideálnym luxusným darčekom. 21 dní som testoval najlepšie hodinky Samsungu

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

RECENZIA Stalker na PS5 konečne ukázal, čo v ňom je. To, čo za rok spravili, nikto nečakal (RECENZIA)

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej


