Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Agentúra International Data Corporation (IDC) sa už tradične pozrela na dáta predaných smartfónov za nedávne mesiace. Naznačuje, že sa najsilnejšou značkou v poslednom štvrťroku stal Apple.

Podľa výročnej správy posledný kvartál roku 2020 bol po dlhej odmlke konečne plusový. Po početných starostiach spôsobených globálnou pandémiou zaznamenal trh so smartfónmi v štvrtom kvartáli až 4,3 % medziročný nárast, čo v konečnom dôsledku činí 395,9 miliónov dodaných smartfónov za posledné tri mesiace.

Ani posledná štvrtina však nedokázala napraviť renomé roku 2020, keďže v celistvosti sa trh so smartfónmi medziročne prepadol až o 5,9 %. Pozitívne výsledky posledných mesiacov však naznačujú silný štart do nového roka, ktorý v prípade udržania tempa môže byť opäť rekordný.

Aj keď je väčšina sveta v nejakej forme lockdownu a stále čaká na návrat do bežného života, predaj smartfónov sa prudko zvyšuje, akoby sa nič nedialo. To dokazuje dôležitosť inteligentných telefónov v živote každého človeka,“ komentuje výsledky programový viceprezident Ryan Reith pričom verí, že s približovaním sa ku postpandemickému životu dopyt ešte väčšmi porastie a trh sa oživí.

Najpredávanejšími smartfónmi v poslednej štvrtine roka boli zariadenia značky Apple, ktorému sa vďaka dodávkam úplne novej línie už tradične predstavovanej na jeseň podarilo dodať 90,1 miliónov iPhonov. Kalifornský gigant so svojim 23,4 % podielom predbehol Samsung, ktorý za rovnaké obdobie predal 73,9 miliónov kusov. Jeho podiel na trhu v tomto období predstavoval 19,1 %.

Tretie miesto obsadilo Xiaomi s 43,3 miliónmi predanými kusmi, a teda podielom 11,2 %, kedy je v tesnom závese Oppo s podielom 8,8 % a 33,8 miliónmi predaných kusov smartfónov. Na piatom mieste je Huawei, ktorý bol schopný dodať len 32,3 miliónov kusov, čím si zabezpečil podiel čítajúci len 8,4 %.

Huawei dopláca na obmedzenia

V prípade Huawei ide o gigantický prepad, keďže čínsky výrobca smartfónov dlhé roky stabilne atakoval prvé priečky predajnosti. Za pokles dodávok môžu neprestávajúce reštrikcie USA, vďaka ktorým čínsky výrobca prišiel o masívnu časť trhu.

Na klesajúcej obľúbenosti mimo domovskej Číny sa nepriaznivo podpísala aj absencia Google služieb, ktoré síce Huawei kompenzuje svojim veľmi dobre fungujúcim riešením, no mnohí používatelia v tom stále nenachádzajú alternatívu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú