Hravo porazí spaľováky. Tesla dostala špeciálnu batériu a brutálny dojazd ďaleko cez 1000 km
Luxusný elektrický sedan Tesla Model S sa dostal do rúk spoločnosti ONE (Our Next Future), ktorá sa špecializuje na inovácie v oblasti akumulátorov a elektromobility. Do tejto Tesly dali batériu s oveľa väčšiu kapacitou a výsledky sú jasné, informuje Electrek.
Neuveriteľná kapacita batérie
Batéria, ktorou Teslu firma ONE vybavila, dosahuje až o 100 kWh vyššiu kapacitu, než tá pôvodná, ktorá sa v aute nachádza. Celkovú kapacitu tak firma zdvojnásobila, rozmery tohto akumulátoru však, zrejme, nijak vážnejšie nemenila.
Ako sa totiž vyjadrila práve pre Electrek, kapacitu dokázala tak drasticky navýšiť pomocou batérie s vyššou energetickou hustotou a to až 231 Wh/kg. Na auto to malo navyše aj negatívny vplyv v podobe príbytku hmotnosti celých 331 kg. A to nie je pri sedane, ktorý váži aj bez toho vyše 2 000 kg, zanedbateľné.
Výsledky však boli naozaj sľubné a s priemernou rýchlosťou takmer 89 km/h dosiahlo toto vozidlo dojazd 1 210 km. Upravená Tesla následne putovala do rúk tretej strany s dynamometrom, na ktorom vozidlo dokázalo „uraziť“ až 1 420 km pri priemernej rýchlosti 89 km/h, píše ONE.
Zmysel ostáva otázny
Tesla môže s takýmto dojazdom poraziť aj autá ako dlho očakávané čínske NIO ET5 alebo dokonca najnovší Mercedes EQXX s dojazdom cez 1 000 km už od výroby. A kým NIO to rieši batériou s vysokou kapacitou až 150 kWh, Mercedes je vybavený akumulátorom o veľkosti 108 kWh a jeho dojazd pochádza z neuveriteľne vysokej efektivity.
Na druhej strane Tesla sa tiež radí medzi tie najefektívnejšie elektromobily, obzvlášť jej menšie modely, no veľkosť batérií navyšovať nechce. Ako sa v minulosti vyjadril Elon Musk, Tesla chce vylepšovať batérie zvyšovaním ich efektivity.
Je tiež nutné poznamenať, že batéria s kapacitou až 200 kWh, ktorou upravená Tesla disponuje, musí zásadne navýšiť cenu vozidla. Model S má pritom už od výroby dojazd, ktorý je postačujúci pre drvivú väčšinu zákazníkov (650 km) a zmysel tak obrovskej batérie, ktorá je drahá a veľmi ťažká, ostáva otázny.
Priestor na zlepšenie
Aj keď teda ONE disponuje batériami s vyššou hustotou a môžu mať reálne využitie, v takejto veľkosti sú, aspoň pre osobné automobily, trochu prehnané.
Firma však aj naďalej inovuje a tvrdí, že nové chemické zloženie dokáže zvýšiť energetickú hustotu z 231 na 290 Wh/kg, vďaka čomu je možné použiť na dosiahnutie rovnakej kapacity oveľa menšie a ľahšie batérie.
Táto nová batéria dostala názov Gemini a má byť pripravená už do konca tohto roka. Okrem ceny a hmotnosti však ostáva otázna aj životnosť, ktorá je azda ešte dôležitejšia, než dodatočná hmotnosť alebo navýšenie cenovky.
ONE tak má ešte čo doháňať, pretože ak by bola životnosť takéhoto systému pozoruhodná, určite by ju nezamlčali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP