Globálny trh s videohrami má v tomto roku narásť až o 9,6%  a dosiahnuť celkovú hodnotu presahujúcu 152 miliárd dolárov. Najväčšou platformou ostávajú hry na mobilné zariadenia. O téme píše Reuters.

Celkové príjmy trhu s videohrami dosiahnu tento rok 152,1 miliárd dolárov, čo je až o 9,6 % viac ako v roku 2018. Najväčším herným trhom pre tento rok sa stane USA, ktoré predbehne Čínu. Americký trh s videohrami dosiahne tento rok hodnotu 36,9 miliárd dolárov, zatiaľ čo čínsky 36,5 miliárd. To majú na svedomí najmä vládne obmedzenia na nové hry v Číne, píše Reuters.

Najväčšou platformou herného trhu ostávajú aj naďalej hry na mobilné zariadenia. Celkovo majú oproti PC a konzolovým hrám skoro polovičnú prevahu, keďže predstavujú 45 % celého trhu a tento rok vygenerujú až 68,5 miliárd dolárov. Tieto údaje pochádzajú z utorkovej správy analytickej spoločnosti Newzoo, ktorá taktiež hovorí, že v súčasnosti je na celom svete viac ako 2,5 miliárd hráčov. Keďže sa dnes hry zdajú byť všadeprítomné, menia sa čiastočne aj na komunikačný nástroj, vďaka čomu môžu hráči nielen komunikovať v hrách s priateľmi, ale aj spoznávať nových ľudí.

Napríklad herného štúdio Epic Games, ktoré stojí za populárnym titulom Fortnite, verí, že hry sa stávajú veľkou komunikačnou platformou. Pre Reuters to povedal Peter Warman, CEO firmy Newzoo. Hry sú však dnes súčasťou aj nástrojov určených na komunikáciu. Facebook má svoje vlastné hry prostredníctvom Messengera a čínsky WeChat na svojej domácej platforme tiež.

Pošli nám TIP na článok



Hry