Pri vyhľadávaní informácií prostredníctvom Googlu mohli používatelia donedávna rozoznať platené reklamy od reálnych výsledkov hľadania, no to sa teraz spoločnosť rozhodla zmeniť. Prednedávnom vydala nový dizajn pre svoj vyhľadávač, v ktorom budú reklamy splývať s ostatnými výsledkami, až na malý detail.
Rovnaký princíp sa pritom objavoval na smartfónoch už v poslednom roku. V polovici januára sa zmenila podoba výsledkov vyhľadávania a Google tak teraz nechal splynúť reklamy s organickým obsahom, informuje The Verge.
Vyhľadávač Google je najpoužívanejším na svete a drvivá väčšina ľudí, ktorí chcú nájsť nejaké informácie, využijú na hľadanie práve tento populárny nástroj. Vo výsledkoch sa behom chvíle zobrazí množstvo odkazov, no prvé miesta patria vždy reklame.
Spoločnosti si mnohokrát platia za to, aby boli vo vyhľadávaní na popredných miestach, čo donedávna Google rozlišoval iným dizajnom takýchto platených reklám. Teraz však rozdiely zmizli.
Google podsúva reklamu rafinovanejším spôsobom
Po novom tak vyhľadávač zobrazuje aj ikony webov a odkazy rovnakým spôsobom ako reklamy, až na ten rozdiel, že platený obsah označuje malým logom „Reklama“. Týmto spôsobom môže ľudí poriadne zmiasť, a to najmä vtedy, ak potrebujú urýchlene vyhľadať nejaké informácie.
Nenechaj si ujsť
Microsoft nasilu zmení kľúčovú súčasť Chromu. Niektorým podstrčí vlastný nástroj
V nádeji, že im Google vyhľadávač poskytne organický obsah však bez zaznamenania označenej reklamy kliknú na platený odkaz. Reklama je stále označená, avšak omnoho menej výrazne ako v minulosti, kedy bola zvýraznená aj podfarbením, informuje TechCrunch.
Color fade: A history of Google ad labeling in search results https://t.co/guo3jc4kwz pic.twitter.com/LMYqhmgfyE
— Ginny Marvin (@GinnyMarvin) July 25, 2016
Od roku 2007 do 2013 boli reklamné príspevky vo vyhľadávači vyznačené farebným pozadím, aby ich tak používateľ rozoznal už na prvý pohľad. Za posledných 7 rokov však Google neustále menil takéto označovanie reklamy, čo došlo až do bodu, kedy je takmer úplne na nerozoznanie od organického vyhľadávania. Takýmto spôsobom však spoločnosť stále viac bráni používateľovi nájsť skutočné informácie a odkazy, ktoré vyhľadáva. Miesto toho mu nenápadne podsúva reklamu.

No niet sa čomu diviť, keďže práve reklama je pre Google kľúčovým zdrojom príjmov. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet, totiž ešte v 3. kvartáli minulého roka zarobila až 34 miliárd z reklamy z celkového zisku 40 miliárd dolárov a takouto úpravou zobrazovania výsledkov hľadania sa môžu zisky ešte zvýšiť. Zdá sa tak, že pôvodná myšlienka Google vyhľadávača sa pomaly vytráca a vo vyhľadávaní budú čoraz častejšie nenápadné reklamy.
Teraz čítajú

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ VEĽKÝ VÝBER: Toto je 8 Windows programov, pri ktorých stále neveríme, že sú zadarmo

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Veľký únik ochromil aj fenomén Clubhouse. Na internete sú údaje vyše 1,3 milióna ľudí

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Facebook zaujal pri úniku dát 533 miliónov ľudí absolútne laxný postoj. Vyjadrením len prilial olej do ohňa

Slovensko začína diskutovať o „zelenom“ certifikáte. NCZI otvára diskusiu s odborníkmi

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Upravené video s Krčmérym ovládlo slovenskú dezinfoscénu. Naleteli mu desaťtisíce Slovákov
Články, ktoré hýbu svetom

Polícia našla trosky zrútenej rakety SpaceX, spoločnosť chce ich pôvod preveriť

Elektrické BMW na dvoch kolesách - takto môže vyzerať terénne enduro budúcnosti

Dvaja kamaráti z Brna predstavili čip, ktorý ti zjednoduší život. Stačí si ho nalepiť na mobil

Špinavý label z československých ulíc búra stereotypy. Slováci investovali tisíce, aby vytvorili „porno“ rodinu
