Google kontroverzne zmenil vzhľad reklám vo vyhľadávači. Splývajú s bežnými výsledkami hľadania
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Pri vyhľadávaní informácií prostredníctvom Googlu mohli používatelia donedávna rozoznať platené reklamy od reálnych výsledkov hľadania, no to sa teraz spoločnosť rozhodla zmeniť. Prednedávnom vydala nový dizajn pre svoj vyhľadávač, v ktorom budú reklamy splývať s ostatnými výsledkami, až na malý detail.
Rovnaký princíp sa pritom objavoval na smartfónoch už v poslednom roku. V polovici januára sa zmenila podoba výsledkov vyhľadávania a Google tak teraz nechal splynúť reklamy s organickým obsahom, informuje The Verge.
Vyhľadávač Google je najpoužívanejším na svete a drvivá väčšina ľudí, ktorí chcú nájsť nejaké informácie, využijú na hľadanie práve tento populárny nástroj. Vo výsledkoch sa behom chvíle zobrazí množstvo odkazov, no prvé miesta patria vždy reklame.
Spoločnosti si mnohokrát platia za to, aby boli vo vyhľadávaní na popredných miestach, čo donedávna Google rozlišoval iným dizajnom takýchto platených reklám. Teraz však rozdiely zmizli.
Google podsúva reklamu rafinovanejším spôsobom
Po novom tak vyhľadávač zobrazuje aj ikony webov a odkazy rovnakým spôsobom ako reklamy, až na ten rozdiel, že platený obsah označuje malým logom „Reklama“. Týmto spôsobom môže ľudí poriadne zmiasť, a to najmä vtedy, ak potrebujú urýchlene vyhľadať nejaké informácie.
Nenechaj si ujsť
Microsoft nasilu zmení kľúčovú súčasť Chromu. Niektorým podstrčí vlastný nástroj
V nádeji, že im Google vyhľadávač poskytne organický obsah však bez zaznamenania označenej reklamy kliknú na platený odkaz. Reklama je stále označená, avšak omnoho menej výrazne ako v minulosti, kedy bola zvýraznená aj podfarbením, informuje TechCrunch.
Color fade: A history of Google ad labeling in search results https://t.co/guo3jc4kwz pic.twitter.com/LMYqhmgfyE
— Ginny Marvin (@GinnyMarvin) July 25, 2016
Od roku 2007 do 2013 boli reklamné príspevky vo vyhľadávači vyznačené farebným pozadím, aby ich tak používateľ rozoznal už na prvý pohľad. Za posledných 7 rokov však Google neustále menil takéto označovanie reklamy, čo došlo až do bodu, kedy je takmer úplne na nerozoznanie od organického vyhľadávania. Takýmto spôsobom však spoločnosť stále viac bráni používateľovi nájsť skutočné informácie a odkazy, ktoré vyhľadáva. Miesto toho mu nenápadne podsúva reklamu.
No niet sa čomu diviť, keďže práve reklama je pre Google kľúčovým zdrojom príjmov. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet, totiž ešte v 3. kvartáli minulého roka zarobila až 34 miliárd z reklamy z celkového zisku 40 miliárd dolárov a takouto úpravou zobrazovania výsledkov hľadania sa môžu zisky ešte zvýšiť. Zdá sa tak, že pôvodná myšlienka Google vyhľadávača sa pomaly vytráca a vo vyhľadávaní budú čoraz častejšie nenápadné reklamy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AI dostala historické vylepšenie. Po novom ju stretneš aj na mieste, kde ju nečakáš
WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
Google Mapy dostali brutálnu novinku. Slovákom ohromne uľahčí život (+návod)
Facebook a Instagram sa zmenia. Jeden druh príspevkov dostane úplný zákaz
Spotify si kope hrob. Chce, aby si platil za funkciu, ktorú ostatní ponúkajú zadarmo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Za dve eurá som dostal tisícky filmov a seriálov. Neznáma česká služba ma ohromila, ale má to háčik
- Kvantová revolúcia je tu. Prelomový experiment ukázal, ako bude vyzerať budúcnosť
- Hrali sme slovenské GTA. Toto musíš vedieť, predtým než si ho kúpiš
-
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Za dve eurá som dostal tisícky filmov a seriálov. Neznáma česká služba ma ohromila, ale má to háčik
- Kvantová revolúcia je tu. Prelomový experiment ukázal, ako bude vyzerať budúcnosť
- Hrali sme slovenské GTA. Toto musíš vedieť, predtým než si ho kúpiš
-
- Videli sme seriál roka. Apokalyptické sci-fi je splnený sen, je ešte lepšie ako The Last of Us
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Najlepší seriál v histórii Netflixu pohorel. Slováci najviac kritizujú kontroverzné rozhodnutie
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené