Tento softvérový gigant oznámil v januári tohto roka zmeny, ktoré sa rozhodne nebudú používateľom prehliadača Chrome páčiť. Doterajšie blokovanie reklám sa upraví a po novom tak nebudú musieť niektoré doplnky fungovať. Reklamy sú kľúčovým prvkom biznis modelu spoločnosti Google, ktorá sa ich bude snažiť používateľom znova nanútiť v prehliadači Chrome.

Začiatkom tohto roka Google rozhneval používateľov Chromu tvrdeniami o odstránení doterajšieho API, ktoré využívajú doplnky na blokovanie reklám. Čoskoro sa tak zrejme dočkáme situácie, kedy webRequest API nahradí declarativeNetRequest API, ktoré sa bude pri reklamách riadiť filtrom a ten bude analyzovať samotný Google. Doplnky tak už viac nebudú filtrovať obsah samostatne.

Chrome bude po novom blokovať reklamy iba pre vybraných zákazníkov

Softvérový bezpečnostný inžinier prehliadača Chrome, Chris Palmer, sa však na Twitteri vyjadril, že nové API neovplyvní doterajšie doplnky pre blokovanie obsahu, ale pomôže im pracovať bezpečnejšie a zrejme aj rýchlejšie. Značné limity declarativeNetRequest API sú však stále predmetom kritiky a rôznych diskusií. Podľa vyjadrení Googlu ale bude blokovanie reklám stále dostupné, no iba pre podnikových zákazníkov, informoval Engadget.

Nenechaj si ujsť
Google Chrome dostal parádnu novinku, ktorú by mal každý určite využívať

V praxi by to znamenalo, že reklamy sa budú môcť zbaviť iba platiaci používatelia. Ostatným neostane nič iné, iba nový Manifest V3 akceptovať. Tieto zmeny však majú istý zmysel, hoci iba pre samotný Google.

Reklama je totiž hlavným zdrojom jeho príjmov a blokovať ju v Chrome tak bolo proti záujmom spoločnosti. Nateraz však majú používatelia tohto prehliadača ešte dostatok času, aby prešli ku niektorej z konkurenčných aplikácií.

Zobraziť celú galériu (0)
@NewsflashN/Twitter

Manifest V3 zatiaľ nie je zavádzaný a potrvá ešte mesiace, kým bude uplatnený v praxi. Dovtedy bude stále fungovať aktuálna platforma Manifest V2, ktorú Google spustil ešte v roku 2012, informuje Android Police.

Aj po zavedení jej nástupcu však bude táto verzia využívaná ešte nejaký ten rok či dva a tí, ktorým tak budú reklamy príliš prekážať, budú mať ešte dosť času, aby do svojho počítača nainštalovali napríklad Firefox, Microsoft Edge alebo Operu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú