Gigant nepochopil najväčšiu výhodu elektromobilov. Všetkých 20 000 predá a nakúpi spaľováky
Obrovská požičovňa áut Hertz sa rozhodla zbaviť až 20 000 elektrických áut a vymeniť ich za vozidlá so spaľovacími motormi, upozorňuje Reuters. Hertz sa zameriava na požičiavanie áut a ukázalo sa, že voľba elektromobilov nebola tým najlepším rozhodnutím, ktoré spoločnosť učinila – dôvodov má pritom viacero a zdá sa, že ekológia musí ísť v tomto prípade stranou.
Chcel kúpiť 100 000 Tesiel
Ešte v roku 2021 Hertz oznámil, že sa chystá nakúpiť až 100 000 vozidiel značky Tesla, konkrétne Modelov 3 a následne až 65 000 elektromobilov značky Polestar. Zdá sa však, že firma zmenila názor a až 20 000 elektromobilov sa teraz chystá nahradiť autami so spaľovacími motormi, dodáva TechCrunch. Dôvodov je pritom viacero.
Problémom je, že kým jazdu ako takú si zákazníci chválili a potešia aj nízke náklady na „palivo“, resp. elektrickú energiu, v iných ohľadoch sú tieto autá oveľa drahšie. Jedným z najväčších problémov boli pre Hertz napríklad opravy po nehodách, ktoré sú pri takýchto autách drahšie, než pri vozidlách so spaľovacími motormi.
Podľa expertov tak Hertz zaznamená značnú stratu a zároveň badateľne prispeje k poklesu cien jazdených elektromobilov. Hertz sa síce nezbavuje všetkých svojich elektrických áut, no pre požičovňu nedávajú veľký zmysel – nižšie náklady na pohonné hmoty, teda elektrinu, pre takúto firmu nepredstavujú výhodu, keďže za ne aj tak platí zákazník po tom, čo si vozidlo požičia.
Očakávaný facelift
Tesla Model 3, ktorá je spolu s Modelom Y najpredávanejším modelom značky, dostala v minulom roku aj očakávaný facelift v rámci projektu Highland. Nový Model 3 vyzerá agresívnejšie, pričom tomuto faktu prispeli najmä nové predné aj zadné svetlá. Auto dostalo lepšiu aerodynamiku, vyšší dojazd, no aj nižšiu maximálnu rýchlosť.
Sú stále lacnejšie
Kým nové elektrické autá sú stále o poznanie drahšie než vozidlá so spaľovacími motormi, trh s jazdenými vozidlami sa poriadne zmenil a ceny používaných elektromobilov v porovnaní s cenami spred pár rokov drasticky klesli. Zatiaľ čo v predposlednom mesiaci roku 2022 bolo na predaj 143 áut do zásuvky s mediánovou cenou 50 990 eur (vek 2,5 roka, nájazd 21 200 km), v novembri 2023 to bolo o 150 áut viac, teda 293 kusov a ich cena poklesla až o 18 900 eur na 32 090 eur. Treba však upozorniť, že za tento štatistický pokles sa zrejme podpísal aj nástup lacnejších elektromobilov na trh.
V niektorých prípadoch už sa ale začínajú objavovať aj lacné nové elektromobily, ako je napríklad Dacia Spring. Na ňu dal výrobca v Nemecku prekvapivú zľavu až 10 000 eur, vďaka čomu sa tam jej cena začína len na 12 750 eurách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP