Zasadol nový kráľ na trón? Nový Peugeot 308 rozbíja konkurenciu v segmente hatchbackov, pomáha mu plug-in hybrid aj geniálny vzhľad
Francúzska automobilka Peugeot predstavila nový model Peugeot 308 – kompaktný hatchback, ktorý má vysoké ambície stať sa kráľom svojho segmentu. Našliapnuté má na to skvele, prichádza totiž s nádherným dizajnom a širokou ponukou motorizácií, kde nechýba ani plug-in hybrid, informuje portál AutoCar.
Nedávno predstavená nová identita a s ňou spojené aj nové logo automobilky Peugeot sa poprvýkrát ukazuje na vozidle, ktorým je tretia generácia modelu Peugeot 308. Tá prichádza až po ôsmych rokoch, čo je pomerne dlhá doba, no čakanie sa podľa prvotných informácií, fotografií a videí vyplatilo. Nový Peugeot 308 je naozaj nádherný a navyše aj plug-in hybridný.
„Zuby leva“ v novom kabáte
Pre Peugeot už typická predná maska s vertikálnymi dennými svetlami v podobe tesákov dostáva pri novom Peugeote 308 ešte agresívnejší vzhľad. Denné svetlá sú prepojené s veľmi úzkymi a agresívne pôsobiacimi horizontálnymi stretávacími/diaľkovými svetlami, ktoré majú vo vrcholnej verzii disponovať Matrixovou technológiou.
Nechýba mohutná mriežka chladiča s 3D efektom, v ktorej je tiež umiestnené nové logo automobilky Peugeot. To v sebe integruje dištančný radar, ktorý je šikovne zamaskovaný.
NEPREHLIADNI
Peugeot spravil z obľúbeného SUV plug-in hybrid – vyskúšal som, či obháji takmer 50 000 € cenu
Na kapote sa nachádza modelové označenie, v tomto prípade ide o číslo „308“. Zadná časť disponuje výraznými krivkami, pričom koncové svetlá sú medzi sebou prepojené, žiaľ, iba čiernou lištou, nie LED pásom.
EMP2 platforma poskytuje širokú ponuku motorizácií
Vďaka bohatej ponuke motorizácií bude mať nový Peugeot 308 naozaj široký záber na požiadavky zákazníkov. Na výber sú benzínové, naftové, ale aj plug-in hybridné konfigurácie. Benzínovú motorizáciu tvorí 1,2 litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 koní), alebo 96 kW (130 koní). Naftový 1,5 litrový štvorvalec poskytne výkon 96 kW (130 koní). Z prevodoviek je na výber 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat.
NEPREHLIADNI
Elektrické „Made in Slovakia“. Peugeot e-208 je kráľom malých elektromobilov, zaujal v mnohých smeroch (RECENZIA)
Najzaujímavejšími motorizáciami sú ale práve plug-in hybridné. Tie prichádzajú až dve, obe s rovnakým 81 kW (108 koňovým) elektromotorom, obe s batériou o kapacite 12,4 kWh, no s rozdielnymi spaľovacími motormi.
K plug-in hybridu je na výber benzínový motor s výkonom 110 kW (150 koní), alebo až 132 kW (180 koní). Kombinovaný výkon tak činí 132 kW (180 koní), respektíve 168 kW (225 koní) pri výkonnejšej motorizácii, informuje Motor1. Plug-in hybridy sa budú dodávať iba s automatickou prevodovkou.
Oba pritom sľubujú dojazd 60 km podľa cyklu WLTP. Rýchle nabíjanie sa v tomto prípade nekoná, k dispozícii je aspoň 7,4 kW palubná AC nabíjačka, s ktorou sa batéria nabije do dvoch hodín. Čisto elektrickej verzie Peugeot 308 sa podľa slov automobilky nedočkáme.
Futuristicky vyzerajúci interiér
Peugeot je známy svojimi pomerne neštandardnými interiérovými riešeniami, jedným z nich je aj pohľad na virtuálny kokpit ponad volant. Tento prvok zostáva aj v novej „tristo osmičke“, no celkovo pôsobí interiér veľmi futuristicky, ba až „konceptovo“.
V najvyššej konfigurácii má vodič pred sebou 10″ virtuálny kokpit s funkciou priestorového zobrazovania informácií. Na ovládanie multimédií slúži rovnako veľká 10″ dotyková obrazovka. Pod ňou sa nachádza ešte menšia dotyková obrazovka so skratkami s rýchlym prístupom k základným funkciám infotainemtnu. V interiéri nájdeme aj zopár fyzických tlačidiel.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Životnosť im predĺžiš až o 40 %. Vedci vyvrátili veľký mýtus o elektromobiloch, celý čas jazdíme zle
Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
Všetci ich vysmiali. Nový Jaguár je „auto pre Barbie“ a z jeho ceny nechápe absolútne nikto
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Všetci ich vysmiali. Nový Jaguár je „auto pre Barbie“ a z jeho ceny nechápe absolútne nikto
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Najnovší výskum prekvapil celý svet. Batérie elektromobilov vydržia omnoho dlhšie
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Volkswagen zachraňuje čo sa dá. Jeho elektromobil je prepadák, výrobu presunie do prekvapivého štátu
USA zavádza nové sankcie pre zahraničné firmy. Týka sa to týchto krajín
Napätie stúpa. Čína poslala pri Taiwan vojenské lietadlá a lode v rekordnom počte
Slovenskí archeológovia jasajú. Pod zemou našli vzácne predmety, ktoré tam čakali stovky rokov
EETS zjednoduší platby mýta, ušetrí dopravcom čas aj peniaze
Európske automobilky na kolenách. Čelia pokutám, ktoré ich môžu dostať do zániku
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené