Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V tábore Netflixu sa po ohlásení zlých hospodárskych výsledkov a historicky prvom odlive predplatiteľov dejú veľké veci. Streamovací gigant pritom zobral nápravu poriadne od podlahy.

Prepúšťanierušenie rozbehnutých seriálov, príprava lacnejšieho predplatného s reklamami, pokukovanie po živých prenosoch či plán zasiahnuť proti zdieľaniu účtov (ktorý však nateraz dopadol katastrofálne). Stačí si vybrať.

K zoznamu avizovaných zmien sa teraz pridáva ďalšia, a ide o vec, ktorú pocítia predplatitelia po celom svete. Hollywood Reporter sa totiž porozprával so zamestnancami Netflixu, vrátane tých na vedúcich pozíciach, aby zistil, kam spoločnosť po jarnom upratovaní vlastne smeruje. Ukazuje sa, že streamovací líder je okrem iných oblastí pripravený výrazne pozmeniť stratégiu vydávania filmov.

Ani kvalita, ani kvantita?

Netflix bol doposiaľ známy tým, že okrem vysokorozpočtových snímok so známymi hercami dáva priestor aj artovým filmom, prípadne titulom so stredne veľkým rozpočtom (odhadom medzi 15 až 60 miliónov), ktoré sú v posledných rokoch na výraznom ústupe.

TMDB/úprava redakcie

Veľké hollywoodske štúdiá sa podľa niektorých názorov starajú už len o vysokorozpočtové blockbustery a aj preto bol Netflix médiami označovaný za „záchrancu filmu“, keďže u neho našli útočisko aj filmári, ktorí by so svojimi projektami inde neuspeli.

Benevolentnosť streamovacieho giganta už však nebude taká veľká ako v minulosti. Netflix na základe novej stratégie uberie nohu z plynu a namiesto kvantity sa podľa zamestnancov v budúcnosti nemá ani tak sústrediť na kvalitu, ako jednoducho na väčšie filmy.

Hlavným mottom spoločnosti s ohľadom na filmové novinky sa momentálne zdá byť „väčšie, lepšie, v menšom počte.“

Netlfix na čele s výkonným riaditeľom Tedom Sarandosom opakovane vyjadril spokojnosť nad veľkorozpočtovými snímkami ako Red Notice, Don’t Look Up alebo tohtoročnou novinkou Adam Project, o ktoré predplatitelia prejavili veľký záujem. Podobných filmov bude (na úkor tých menších) pribúdať.

Filmy budú sústredené na masy

V pláne spoločnosti podľa opýtaných aj naďalej zostáva vydávať aspoň jeden film týždenne. Netflix bude rovnako dávať priestor aj artovým a komerčne menej chytľavým titulom, chce ich však profilovať tak, aby vedeli osloviť väčší počet divákov.

Netflix

Dôraz na veľké novinky nebude znamenať, že na Netflixe každý druhý týždeň uvidíme veľký blockbuster, čo priamo potvrdzuje aj jeden z insiderov.

Väčšie tiež nemusí nevyhnutne znamenať viac filmov za 150 miliónov dolárov. Očakávajte jemnejšiu zmenu – namiesto natáčania dvoch filmov za 10 miliónov dolárov, spoločnosť napríklad urobí jeden za 20 miliónov. Cieľom bude vytvoriť najlepšiu verziu niečoho namiesto zlacňovania kvôli kvantite.

Nová stratégia zatiaľ nemá stanovený jasný smer a gigant si chce v najbližších týždňoch pohovoriť s producentami a režisérmi ohľadom ich pripravovaných projektov. Isté však je, že Netflix sa začína približovať hollywoodskym gigantom, ktorí veľmi pozorne zvažujú, akým titulom dajú zelenú a sústredia sa predovšetkým na veľké blockbustery.

Výsledkom teda bude, že menších filmov začne ubúdať už aj na Netflixe, aj keď je otázne, do akej miery to filmu ako takému vlastne uškodí. Nie je totiž tajomstvom, že Netflix kvalitou svojich celovečerných snímok za vlastnou seriálovou a dokumentárnou tvorbou dlhodobo výrazne zaostáva.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú