Ferrari nebude mať elektrický superšport ďalších niekoľko rokov. Batérie ešte nie sú dostatočne vyvinuté
O talianskej automobilke Ferrari sa hovorilo, že plne elektrické vozidlo ani neplánuje vyrobiť a generálny riaditeľ však už v minulosti avizoval, že elektromobil nemáme čakať skôr ako v roku 2025. Údajne bude využívať až novú technológiu hodnú slávnej značky, píše portál Electrek.
Ferrari pritom ešte pred dvomi rokmi tvrdilo niečo iné. Vtedajší generálny riaditeľ Sergio Marchionne po dlhom odpore voči elektrickému pohonu uznal, že elektromobily sú budúcnosť a načrtol plány svojej automobilky. Taktiež uznal zásluhy Tesly a Elona Muska pre vývoj tohto alternatívneho pohonu, no rozhodne vyhlásil, že prvý plne elektrický superšport nemôže mať inú značku ako Ferrari.
Sergio Marchionne však v júli 2018 zomrel a na jeho miesto nastúpil Louis Camilleri, ktorý v decembri minulého roka vyhlásil, že „batériová technológia zatiaľ nie je tam, kde by mala byť.“ Camilleri tiež doplnil, že plne elektrický superšport od Ferrari tak skoro neuvidíme. „Ešte stále tu sú závažné problémy a obmedzenia v oblasti rýchlosti a nabíjania. My s tým určite prídeme, len nie tak skoro a bude to až po roku 2025.“
Enrico Galliera, marketingový riaditeľ automobilky, uviedol, že technológia, ktorá sa používa v elektromobiloch, ešte stále potrebuje niekoľko rokov na vývoj, aby bola hodná dedičstva značky Ferrari.
Ferrari však voči elektrickému pohonu nemá žiadnu averziu. Firma totiž na trh minulý rok uviedla prvý produkčný hybrid SF90 Stradale, ktorý podľa Gallieru ukazuje, že zákazníci sú pre elektrický pohon otvorení. „Máme klientov, ktorí používajú elektrický mód ráno, keď chcú potichu odísť z domu, a naplno to rozbalia na ceste.“ povedal pre portál Autocar.
Automobilka do budúcnosti nevylučuje možnosť predstavenia svojho prvého elektrického superšportu. Táto technológia však potrebuje ešte nejaký čas a veľa práce. „Hneď ako sa technológia dostatočne vyvinie, naša firma bude môcť vyrobiť auto, ktoré bude zodpovedať našej pozícii,“ povedal Galliera.
Ďalej upresnil, že talianska firma nebude vyrábať auto, ktoré ide len na elektrický pohon iba preto, aby išlo na elektrinu. „Ak by sme na trh priniesli novú technológiu, muselo by to byť niečo nové. Takto Ferrari vždy fungovalo, Ferrari má evolúciu v krvi.“
Treba uznať, že sebavedomie talianskej automobilke určite nechýba, no je ťažké si predstaviť, aké inovácie môže do tohto segmentu ešte Ferrari priniesť, najmä ak sa neplánuje elektromobilom najbližších päť rokov venovať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP