Ferrari nebude mať elektrický superšport ďalších niekoľko rokov. Batérie ešte nie sú dostatočne vyvinuté
O talianskej automobilke Ferrari sa hovorilo, že plne elektrické vozidlo ani neplánuje vyrobiť a generálny riaditeľ však už v minulosti avizoval, že elektromobil nemáme čakať skôr ako v roku 2025. Údajne bude využívať až novú technológiu hodnú slávnej značky, píše portál Electrek.
Ferrari pritom ešte pred dvomi rokmi tvrdilo niečo iné. Vtedajší generálny riaditeľ Sergio Marchionne po dlhom odpore voči elektrickému pohonu uznal, že elektromobily sú budúcnosť a načrtol plány svojej automobilky. Taktiež uznal zásluhy Tesly a Elona Muska pre vývoj tohto alternatívneho pohonu, no rozhodne vyhlásil, že prvý plne elektrický superšport nemôže mať inú značku ako Ferrari.
Sergio Marchionne však v júli 2018 zomrel a na jeho miesto nastúpil Louis Camilleri, ktorý v decembri minulého roka vyhlásil, že „batériová technológia zatiaľ nie je tam, kde by mala byť.“ Camilleri tiež doplnil, že plne elektrický superšport od Ferrari tak skoro neuvidíme. „Ešte stále tu sú závažné problémy a obmedzenia v oblasti rýchlosti a nabíjania. My s tým určite prídeme, len nie tak skoro a bude to až po roku 2025.“
Enrico Galliera, marketingový riaditeľ automobilky, uviedol, že technológia, ktorá sa používa v elektromobiloch, ešte stále potrebuje niekoľko rokov na vývoj, aby bola hodná dedičstva značky Ferrari.
Ferrari však voči elektrickému pohonu nemá žiadnu averziu. Firma totiž na trh minulý rok uviedla prvý produkčný hybrid SF90 Stradale, ktorý podľa Gallieru ukazuje, že zákazníci sú pre elektrický pohon otvorení. „Máme klientov, ktorí používajú elektrický mód ráno, keď chcú potichu odísť z domu, a naplno to rozbalia na ceste.“ povedal pre portál Autocar.
Automobilka do budúcnosti nevylučuje možnosť predstavenia svojho prvého elektrického superšportu. Táto technológia však potrebuje ešte nejaký čas a veľa práce. „Hneď ako sa technológia dostatočne vyvinie, naša firma bude môcť vyrobiť auto, ktoré bude zodpovedať našej pozícii,“ povedal Galliera.
Ďalej upresnil, že talianska firma nebude vyrábať auto, ktoré ide len na elektrický pohon iba preto, aby išlo na elektrinu. „Ak by sme na trh priniesli novú technológiu, muselo by to byť niečo nové. Takto Ferrari vždy fungovalo, Ferrari má evolúciu v krvi.“
Treba uznať, že sebavedomie talianskej automobilke určite nechýba, no je ťažké si predstaviť, aké inovácie môže do tohto segmentu ešte Ferrari priniesť, najmä ak sa neplánuje elektromobilom najbližších päť rokov venovať.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohoda 2025 odhalila ďalšie veľké meno. Na letisku v Trenčíne vystúpi hudobná ikona
Mozgová hmla či výpadky pamäti: Príznaky menopauzy môžu byť tichým varovaním pred zákernou chorobou
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Revolučná metóda 4:3 mení „pravidlá hry“: Vedci sľubujú väčší úbytok hmotnosti bez počítania kalórií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Zlato kleslo najprudšie za posledné týždne. Môže za to dohoda medzi USA a Čínou
Koniec éry inkluzívnych programov v korporáciách? Toto nikto nečakal
Spolupráca cez oceán. EÚ a Japonsko sa zameriavajú na digitálnu suverenitu
Banka vstupuje do AI. Slovenská sporiteľňa chce zodpovedné inovácie
Slovenská veda naberá výkon. Nový superpočítač Perun zmení výskum aj AI
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohoda 2025 odhalila ďalšie veľké meno. Na letisku v Trenčíne vystúpi hudobná ikona
Mozgová hmla či výpadky pamäti: Príznaky menopauzy môžu byť tichým varovaním pred zákernou chorobou
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Revolučná metóda 4:3 mení „pravidlá hry“: Vedci sľubujú väčší úbytok hmotnosti bez počítania kalórií
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené