Najväčšia sociálna sieť sveta sa dostala do komplikácií, keď jej služby začalo využívať čoraz menej zaregistrovaných používateľov. Tieto nepríjemné správy ovplyvnili na krátky čas aj trhovú hodnotu spoločnosti, ktorá sa ale chystá ľudí pritiahnuť späť k sebe. Rok 2017 bol pre Facebook ťažkým obdobím s mnohými prekážkami, no CEO Mark Zuckerberg sa rozhodne neplánuje používateľov vzdať.

Investori spoločnosti boli na stredajšom stretnutí oboznámení so situáciou, do ktorej sa počas uplynulých mesiacov Facebook dostal. Mark Zuckerberg im bol nútený oznámiť, že používatelia na jeho sociálnej sieti trávia až o 50 miliónov hodín denne menej ako kedysi.

Dočkáme sa menej reklám?

Takýto prepad záujmu mal vplyv aj na samotných investorov, ktorí začali s predajom svojich akcií, čo ovplyvnilo trhovú hodnotu spoločnosti. Po diskusii s analytikmi sa však situácia ustálila a prepad 5 % vystriedal 1,7 % rast. Facebook sa však podľa samotného Zuckerberga musí stať lepším miestom, kde budú používatelia svoj čas ochotní tráviť zmysluplne. Miesto nástenky s novinkami prepchatej reklamami chce spoločnosť ľudí viac spájať. Zisky z reklám by sa tak v tomto roku mali ustáliť a používatelia so po rokoch otravných platených príspevkov môžu dočkať lepšieho Facebooku.

Spájať ľudí je omnoho dôležitejšie ako len maximalizovať čas, ktorý na Facebooku strávia.“ – Mark Zuckerberg, CEO Facebooku.

Nenechaj si ujsť
Facebook bude v Messengeri okresávať funkcie. Je ich priveľa
Facebook si chce naspäť pritiahnuť používateľov

Aj keď u mnohých používateľov záujem o trávenie času na najväčšej sociálnej sieti poklesol, celkovo Facebook privítal ďalších nových ľudí. V poslednom štvrťroku 2017 sa počet celosvetovo aktívnych používateľov zvýšil z 1,34 miliardy na približne 1,4 miliardy. V niektorých oblastiach a najmä v USA a Kanade ale záujem o Facebook poklesol, keď sa počet každodenných používateľov znížil zo 185 na 184 miliónov. Spoločnosť si chce svojich verných udržať zmenami, ktoré má priniesť už v tomto roku.

Spomedzi všetkých problémov sa chystá sústrediť najmä na potlačenie falošných príspevkov a problematický obsah, ktorý sa medzi používateľmi šíril. K takýmto správam mali patriť v roku 2016 aj informácie, ktoré údajne šírilo Rusko, aby ovplyvnilo výsledky volieb prezidenta v USA. Klesajúci počet používateľov a menší záujem o využívanie Facebooku teda nasvedčuje, že zmeny sú nevyhnutným plánom, pokiaľ chce spoločnosť aj naďalej rásť.

Pošli nám TIP na článok



Tech