Čínske elektromobily pomaly, ale isto prenikajú do Európy. K väčším automobilkám sa pridávajú aj tie menej známe, ktoré však na oplátku prinášajú zaujímavé technické riešenia. Jednou z nich je aj Voyah, ktorý do Nórska prináša model Free, informuje český portál Autoforum.

Voyah Free je luxusné, výkonné a pekelne rýchle elektrické SUV, ktoré si bude chcieť Európanov podmaniť cenou aj pomerne netradičným systémom pohonu. Ide totiž o elektromobil, ktorý dopĺňa spaľovací motor. Ten však neslúži na pohon, ale funguje ako generátor na výrobu elektriny. Môžeme ho teda nazvať akýmsi predlžovačom dojazdu alebo „range extenderom“.

V tomto smere nejde o úplný unikát, podobné riešenie svojho času ponúkalo aj BMW i3 a aktuálne zas Nissan Qashqai.

Takmer 700 koní za cenu pod 35 000 €

Ako informuje portál CarNewsChina, Voyah Free disponuje dvojicou elektromotorov s výkonom 694 koní a krútiacim momentom 1 040 Nm. Toto elektrické SUV tak má viac výkonu, než napríklad Audi RSQ 8 či BMW X6 M Competition.

Pri elektromobiloch sa pochopiteľne vysoký výkon dosahuje ľahšie, no to neznamená, že elektrické SUV bude aj rýchlejšie. Stovku totiž dosiahne až za 4,5 sekundy. Nemecká konkurencia je zrejme niekde inde aj z hľadiska kvality spracovania, no „Číňan“ si chce Európanov podmaniť svojou cenou.

Voyah

Tá sa na domácom čínskom trhu pohybuje v rozmedzí od 43 500 € do 50 500 €. To je menej než tretinová cena oproti dvojici vyššie spomenutých luxusných športových SUV. Za ešte nižšiu cenu bude zrejme dostupná výkonná verzia s výkonom 347 koní a pohonom iba zadnej nápravy.

Dve verzie, jedna elektrická, druhá „hybridná“

Čínska automobilka ponúka tri verzie auta. Prvé dve sú čisto elektrické a disponujú batériou s kapacitou 88 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd 505 km na jedno nabitie, avšak podľa optimistickej normy NEDC.

Voyah

Zaujímavejšou voľbou môže byť verzia s 33 kWh batériou a dojazdom na úrovni 140 km, ktorej však pomáha 1,5-litrový spaľovací motor. Práve ten slúži na priebežné dobíjanie akumulátora.

Voyah

O pohon sa teda stále starajú výhradne elektromotory a auto zrejme môžeme nazývať skôr elektromobilom než nejakým hybridom. Spaľovací motor v úlohe generátora dokáže predlžiť dojazd na jedno nabitie + tankovanie až na 860 km, čo je pozoruhodné.

Voyah

Prvým európskym trhom, kam sa novinka dostane už v štvrtom kvartáli tohto roka, je (ako inak) Nórsko. Európske ceny zatiaľ známe nie sú, no ak sa priblížia tým čínskym, môže ísť o mimoriadne úspešné vozidlo aj na trhoch, kde motoristi ešte nie sú úplne pripravení vzdať sa spaľovacích motorov kvôli menej komfortnému nabíjaniu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú