Európska veľmoc otáča hlaveň proti sebe. Vláda vraj nepodporí zákaz predaja spaľovákov od 2035
Európsky parlament len pred pár dňami schválil úplný zákaz predaja spľovákov od roku 2035 a teraz sú na rade členské štáty EÚ, aby tento zákon prijali alebo sa voči nemu odvolali. Prvou lastovičkou, ktorá začína robiť „problémy“, je paradoxne Nemecko, líder v oblasti elektromobility, informuje agentúra Reuters.
Nemecký Minister financií Christian Lindner si myslí, že zákaz predaja spaľovákov od roku 2035 je nezmysel a nemecká vláda túto európsku novelu preto nepodporí.
Na utorkovom podujatí BDI sa Lindner vyjadril, že aj po roku 2035 budú existovať medzery, ako obísť zákaz predaja spaľovákov, takže legislatíva prakticky nebude mať žiaden zmysel. Minister financií však dodal, že Nemecku bude aj naďalej európskym lídrom v oblasti elektromobility, píše Autonews.
Krajina zákaz nepotrebuje
Je teda dosť možné, že krajina ako Nemecko takýto zákaz vôbec nebude potrebovať, nakoľko väčšina motoristov dobrovoľne prejde od spaľovákov k elektrickým autám podobne, ako sa to deje už dnes v Nórsku.
Ak však chceme niečo rázne zmeniť, zmeny musia byť plošné a nielen na území zopár európskych krajín. Jedno je ale isté, ak sa aj taká vyspelá krajina ako Nemecko stavia proti novej legislatíve zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, niečo podobné môžeme očakávať od viacerých členských štátov.
Chceme tým dosiahnuť emisné ciele
Zákaz predaja spaľovákov je súčasťou veľkého projektu Fit for 55, ktorého cieľom je znížiť emisie CO2 až o 55 % (v porovnaní s úrovňami z roku 1990) do roku 2030.
Ambiciózny legislatívny balík Fit for 55 požaduje tiež intenzívnejšie využívanie obnoviteľnej energie, vyššiu energetickú účinnosť, rýchlejšie zavedenie druhov dopravy s nízkymi emisiami a infraštruktúry a palív na ich podporu, zosúladenie daňových politík s cieľmi Európskej zelenej dohody, opatrenia na zabránenie úniku uhlíka, ako aj nástroje na ochranu a rast prírodných ekosystémov zachytávania uhlíka.
Európske združenie výrobcov automobilov zároveň varovalo, že stanovené ciele sú už teraz mimoriadne náročné a dajú sa dosiahnuť len s masívnou podporou infraštruktúry nabíjania.
Podľa automobiliek je nevyhnuté v prvom rade vyhodnotiť, či nasadenie nabíjacej infraštruktúry a dostupnosť surovín na výrobu batérií budú počas nadchádzajúceho obdobia schopné zodpovedať pokračujúcemu prudkému nárastu počtu batériových elektrických vozidiel.
Nabíjacie stanice každých 60 kilometrov
Ako najnovšie informuje portál Techzle, na stretnutí Rady Európskej únie vo Francúzsku ministri dopravy navrhli veľmi zaujímavé riešenie problému s nabíjacou infraštruktúrou. Navrhovaná legislatíva by sa dotýkala všetkých 27 krajín EÚ a vyžadovala maximálnu vzdialenosť 60 kilometrov medzi nabíjacími stanicami.
Ako ďalej píše portál RideApart, v legislatíve bolo tiež stanovené, aby každá stanica disponovala minimálne výkonom 150 kW. Ak sa tento návrh podarí schváliť, členské štáty musia uvedené zmeny uviesť do platnosti na všetkých transeurópskych trasách do 2025. O päť rokov neskôr, teda v roku 2030, by už zmeny mali byť implementované na všetky európske trasy.
Okrem dostupnosti a vzdialenosti nabíjacích staníc bola predmetom záujmu aj ich štandardizácia. Podľa dostupných informácií zákonodarcovia navrhli štandardizáciu nabíjacích staníc spôsobom, že jednotlivé nabíjacie stanice by disponovali univerzálnymi nabíjacími adaptérmi a jednotným platobným systémom, čo by výrazne uľahčilo spôsob používania a zlepšilo skúsenosť zákazníka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Úmrtnosť mladých stúpla o desiatky percent. Odborníci hovoria o tichej pandémii
Sladké raňajky ti berú energiu a mladistvú pleť. Výživový špecialista prezradil, ako ich zmeniť na funkčný štart dňa
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
Penta Hospitals kupuje skupinu Group Mediterra. Do jej siete pribudne 6 nemocníc a zdravotnícka škola
Slováci už o pár hodín uvidia „ohnivý dážď“. Priprav sa na noc plnú trblietavých padajúcich hviezd
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Konkurujú prémiovým značkám, ale za menej peňazí. Najstaršia čínska automobilka sa ukázala Slovákom
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP