Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Len nedávno sme informovali, že Európsky parlament definitívne odhlasoval dátum, odkedy bude v EÚ platiť zákaz predaja vozidiel so spaľovacími motormi. Nastavený bol na rok 2035, po ktorom si už nové auto na benzín alebo naftu skrátka nekúpiš.

O pár dní neskôr sa na verejnosť dostali správy, že  automobilky berú na vedomie toto rozhodnutie, avšak Európske združenie výrobcov automobilov zároveň varovalo, že stanovené ciele sú už teraz mimoriadne náročné a dajú sa dosiahnuť len s masívnou podporou infraštruktúry nabíjania.

Podľa automobiliek je nevyhnuté v prvom rade vyhodnotiť, či nasadenie nabíjacej infraštruktúry a dostupnosť surovín na výrobu batérií budú počas nadchádzajúceho obdobia schopné zodpovedať pokračujúcemu prudkému nárastu počtu batériových elektrických vozidiel.

Nabíjacie stanice každých 60 kilometrov

Ako najnovšie informuje portál Techzle, na stretnutí Rady Európskej únie vo Francúzsku ministri dopravy navrhli veľmi zaujímavé riešenie problému s nabíjacou infraštruktúrou. Navrhovaná legislatíva by sa dotýkala všetkých 27 krajín EÚ a vyžadovala maximálnu vzdialenosť 60 kilometrov medzi nabíjacími stanicami.

Ako ďalej píše portál RideApart, v legislatíve bolo tiež stanovené, aby každá stanica disponovala minimálne výkonom 150 kW. Ak sa tento návrh podarí schváliť, členské štáty musia uvedené zmeny uviesť do platnosti na všetkých transeurópskych trasách do 2025. O päť rokov neskôr, teda v roku 2030, by už zmeny mali byť implementované na všetky európske trasy.

Okrem dostupnosti a vzdialenosti nabíjacích staníc bola predmetom záujmu aj ich štandardizácia. Podľa dostupných informácií zákonodarcovia navrhli štandardizáciu nabíjacích staníc spôsobom, že jednotlivé nabíjacie stanice by disponovali univerzálnymi nabíjacími adaptérmi a jednotným platobným systémom, čo by výrazne uľahčilo spôsob používania a zlepšilo skúsenosť zákazníka.

Zobraziť celú galériu (0)
Michal Varga/FonTech

Netreba zabudnúť ani na to, že uvedené nariadenia, ktoré ešte budú musieť prejsť schválením, spadajú do rámca Fit for 55, ktorej cieľom je znížiť emisie CO2 až o 55 % (v porovnaní s úrovňami z roku 1990) do roku 2030

Ambiciózny legislatívny balík Fit for 55 požaduje tiež intenzívnejšie využívanie obnoviteľnej energie, vyššiu energetickú účinnosť, rýchlejšie zavedenie druhov dopravy s nízkymi emisiami a infraštruktúry a palív na ich podporu, zosúladenie daňových politík s cieľmi Európskej zelenej dohody, opatrenia na zabránenie úniku uhlíka, ako aj nástroje na ochranu a rast prírodných ekosystémov zachytávania uhlíka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú