Obľúbené automobilové modely Slovákov sú v ohrození. Škoda sa snaží čeliť čoraz prísnejším emisným normám a niektoré jej autá ich už nedokážu spĺňať. Naplno preto rozbieha elektrifikáciu a, ako informuje portál CzechCrunch, do novej linky na montáž batérií zainvestuje ďalších takmer 60 miliónov eur – nevyrába ich totiž len pre svoje vlastné autá.
Obľúbené modely môžu zomrieť v roku 2025
Obzvlášť problematické sú pre Škodu, ako aj pre ďalšie automobilky, nové emisné normy Euro 7, ktoré sú podľa mnohých expertov príliš prísne. Je tak možné, že ekológia a budúcnosť planéty pôjde opäť stranou, aby sa znížil nátlak na výrobcov automobilov. Tieto nové normy môžu mať ničivý dopad na známe modely, ako je napríklad Škoda Fabia, Scala či Kamiq.
Splnenie nových noriem síce nie je nemožné, avšak pre automobilky viac nedáva zmysel intenzívne investovať do vývoja efektívnejších spaľovacích motorov veľké financie, keď je príchod elektromobilov neodvratný a dáva oveľa väčší zmysel investovať práve do nich, aby v tomto smere spoločnosť nezaostala a nestratila konkurencieschopnosť.
„Spaľovacie motory sú v dnešnej dobe pomerne zelené, súčasne platná norma Euro 6 je prísna a emisie nových áut sú pomerne nízke. Ešte viac ich sprísňovať na posledných pár rokov životného cyklu nemá veľmi zmysel, keď sa snažíme maximálne prejsť na elektromobilitu a dávame do toho nemalé peniaze,“ vysvetľuje pre Hospodářské noviny Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto.
Najlacnejší model sa blíži
Aj keď Škoda na prvý pohľad zaostáva za zvyškom koncernu, v skutočnosti pripravuje zatiaľ najlacnejší elektrický model a prinesie hneď trojicu takýchto áut. Prvým z nich bude elektrický crossover na platforme MEB Lite, po ktorom môže prísť na trh elektrická náhrady populárnej Octavie.
Bez Škody to nejde
Škoda spustila montáž batérií v Mladej Boleslavi ešte v minulom roku, pričom tieto batérie neputujú len do modelov Enyaq. Zásobuje nimi totiž celý koncern Volkswagen, ktorého je súčasťou, a kapacita výroby má nakoniec narásť na 1 500 batérií denne. Ako vysvetľuje pre E15 Pavel Šimek, ktorý má na starosť práve výrobu batérií pre elektromobily, za rok má závod vyrobiť asi 220 000 batériových systémov.
Škoda s cieľom elektrifikácie pripravuje ďalšie elektrické modely, ktoré majú byť pre Slovákov lákavejšie a dostupnejšie než pomerne drahé a veľké SUV Enyaq. Na trh majú prísť totiž aj menšie modely, ktoré sa budú veľkosťou viac podobať na ID.3 či rodinné alebo pracovné dodávky podobné ID.Buzz a to vďaka platforme MEB, ktorá je flexibilná a je možné na nej postaviť množstvo rôznych elektrických modelov.
Viac elektrických modelov mala mať Škoda vo svojom portfóliu už dávnejšie, čím by sa vyhla viacerým problémom, ktorým dnes čelí. Záujem o elektromobily totiž presahuje možnosti produkcie, a to aj napriek tomu, že mladoboleslavská automobilka má v ponuke aktuálne iba jedno, respektíve dve elektrické SUV.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
Sme krok od dôležitej chvíle, takto bude vyzerať elektromobil od Xiaomi
Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
Nové EČV už majú viacerí vodiči, míňajú sa aj zásoby tých starých
Slovensko spúšťa projekt Slovenská kvantová komunikačná infraštruktúra
O biometrické občianske preukazy už požiadalo vyše 155 000 ľudí
Androidy spred roka ho už majú. iPhone 15 Ultra dostane dôležité technické vylepšenie
Facebook ti úmyselne ničí batériu v mobile, tvrdí bývalý zamestnanec. Vyhodili ho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené