Obľúbené automobilové modely Slovákov sú v ohrození. Škoda sa snaží čeliť čoraz prísnejším emisným normám a niektoré jej autá ich už nedokážu spĺňať. Naplno preto rozbieha elektrifikáciu a, ako informuje portál CzechCrunch, do novej linky na montáž batérií zainvestuje ďalších takmer 60 miliónov eur – nevyrába ich totiž len pre svoje vlastné autá.
Obľúbené modely môžu zomrieť v roku 2025
Obzvlášť problematické sú pre Škodu, ako aj pre ďalšie automobilky, nové emisné normy Euro 7, ktoré sú podľa mnohých expertov príliš prísne. Je tak možné, že ekológia a budúcnosť planéty pôjde opäť stranou, aby sa znížil nátlak na výrobcov automobilov. Tieto nové normy môžu mať ničivý dopad na známe modely, ako je napríklad Škoda Fabia, Scala či Kamiq.
Splnenie nových noriem síce nie je nemožné, avšak pre automobilky viac nedáva zmysel intenzívne investovať do vývoja efektívnejších spaľovacích motorov veľké financie, keď je príchod elektromobilov neodvratný a dáva oveľa väčší zmysel investovať práve do nich, aby v tomto smere spoločnosť nezaostala a nestratila konkurencieschopnosť.
„Spaľovacie motory sú v dnešnej dobe pomerne zelené, súčasne platná norma Euro 6 je prísna a emisie nových áut sú pomerne nízke. Ešte viac ich sprísňovať na posledných pár rokov životného cyklu nemá veľmi zmysel, keď sa snažíme maximálne prejsť na elektromobilitu a dávame do toho nemalé peniaze,“ vysvetľuje pre Hospodářské noviny Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto.
Najlacnejší model sa blíži
Aj keď Škoda na prvý pohľad zaostáva za zvyškom koncernu, v skutočnosti pripravuje zatiaľ najlacnejší elektrický model a prinesie hneď trojicu takýchto áut. Prvým z nich bude elektrický crossover na platforme MEB Lite, po ktorom môže prísť na trh elektrická náhrady populárnej Octavie.
Bez Škody to nejde
Škoda spustila montáž batérií v Mladej Boleslavi ešte v minulom roku, pričom tieto batérie neputujú len do modelov Enyaq. Zásobuje nimi totiž celý koncern Volkswagen, ktorého je súčasťou, a kapacita výroby má nakoniec narásť na 1 500 batérií denne. Ako vysvetľuje pre E15 Pavel Šimek, ktorý má na starosť práve výrobu batérií pre elektromobily, za rok má závod vyrobiť asi 220 000 batériových systémov.
Škoda s cieľom elektrifikácie pripravuje ďalšie elektrické modely, ktoré majú byť pre Slovákov lákavejšie a dostupnejšie než pomerne drahé a veľké SUV Enyaq. Na trh majú prísť totiž aj menšie modely, ktoré sa budú veľkosťou viac podobať na ID.3 či rodinné alebo pracovné dodávky podobné ID.Buzz a to vďaka platforme MEB, ktorá je flexibilná a je možné na nej postaviť množstvo rôznych elektrických modelov.
Viac elektrických modelov mala mať Škoda vo svojom portfóliu už dávnejšie, čím by sa vyhla viacerým problémom, ktorým dnes čelí. Záujem o elektromobily totiž presahuje možnosti produkcie, a to aj napriek tomu, že mladoboleslavská automobilka má v ponuke aktuálne iba jedno, respektíve dve elektrické SUV.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP