Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
Značka Polestar je považovaná za luxusnejšiu divíziu švédskeho Volva. Model Polestar 2 teraz vytiahli na losí test redaktori z youtube kanála km77.com. Aj tento prémiový elektromobil v teste zlyhal a porazilo ho dokonca najlacnejšie elektrické auto na našom trhu.
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu o vozidle prezradí, či je pretáčavé, nedotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov, ako vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.
Niektoré elektromobily si ale v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y a Model 3, ktoré zvládli manéver pri rýchlosti 83 km/h. Napríklad Škoda Enyaq si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.
Elektromobil Polestar 2 je však elektrický sedan, ktorý je považovaný za priameho konkurenta Tesly Model 3 a preto by sme očakávali podobné jazdné vlastnosti. Povestný manéver však odhalil, že nie je elektrický sedan ako elektrický sedan.
Zhruba o 10 % horší
Polestar 2 si v losom teste úspešne poradil s nájazdovou rýchlosťou 74 km/h, čo je približne o 10 % menej než pri lídroch v tejto kategórii Tesle Model 3 a Model Y. Rýchlosť 74 km/h však nie je úplná katastrofa, Polestar si viedol lepšie ako napríklad športový elektrický sedan BMW i4, ktorý zvládol rýchlosť 73 km/h.
To, že Polestar 2 porazil niekoľko „lepších“, športovejších elektromobilov, ale nič neznamená, pokiaľ v teste dostal na frak napríklad od Peugeotu e-2008. Elektrický crossover úspešne vykonal manéver pri rýchlosti 77 km/h a porazila ho dokonca aj Dacia Spring. Najlacnejší elektromobil na našom trhu s cenovkou od 19 000 € sa pri kritických manévroch ovláda lepšie ako auto za takmer 50 000 €, losí test zvládla Dacia takisto pri rýchlosti 77 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Kritická situácia na 2 horských priechodoch: Na cestu padajú kamene
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

