Elektromobil bez nabíjania? Čínska spoločnosť má zaujímavé riešenie
Najpálčivejšou otázkou pri elektromobiloch je okrem iného dojazd. Ten patrí medzi hlavné aspekty, pri rozhodovaní sa, ktorý model si vybrať. Nabíjanie elektromobilu trvá výrazne dlhšie ako tankovanie bežného auta so spaľovacím motorom a preto ak sa rozhodneš ísť do elektromobilu, musíš zmeniť svoje zmýšľanie. Čo ak je tu predsa len ešte jedna možnosť a svoj elektromobil už nebudeš musieť nabíjať?
S touto myšlienkou prišla čínska spoločnosť NIO so sídlom v Šangaji, ktorá sa špecializuje na výrobu elektrických autonómnych vozidiel. Spoločnosť ročne vyrobí a predá niekoľko tisíc elektromobilov, pričom svoju pôsobnosť v súčasnosti upriamuje hlavne na domovský čínsky trh. Postupne sa však snaží preraziť aj na nemeckom, britskom či americkom trhu.
Riešenie spoločnosti NIO totiž spočíva v tom, že po vybití batérie jednoducho zastavíš v obslužnej stanici, ktorá pripomína malý pneuservis. Robotizovaná linka tvoje auto nadvihne a v priebehu pár minút vymení vybitú batériu za úplne novú. Takýmto spôsobom máš k dispozícii plný dojazd a ušetrených niekoľko desiatok minú drahocenného času, informuje Technode.
Týmto spôsobom spoločnosť okrem iného demonštruje aj to, že v Číne je snáď možné úplne všetko. Netreba však zabúdať aj na to, že o niečo podobné sa už v minulosti usilovala aj automobilka Tesla, ktorá však svoje plány zabalila po tom, ako o tento typ služby nebol príliš veľký záujem.
Ako uvádza samotná spoločnosť, ide vôbec o prvú nabíjaciu stanicu svojho druhu na svete. Ponúka viac ako 500 patentovaných technológií, pričom výmena starej batérie za novú má trvať len 3 minúty. Vďaka modulárnemu dizajnu stanica zaberá miesto ako tri parkovacie státia, takže je predpoklad, že sa zmestí takmer všade. V súčasnosti spoločnosť NIO prevádzkuje v Číne niečo cez 100 podobných staníc od Pekingu po Šanghaj a Šenzen.
Automobilka si pýta za jednu výmenu batérie okolo 25 dolárov, čo môže byť pre mnohých ľudí až príliš veľa, informuje Green Car Reports. V súčasnosti však majitelia elektrického SUV NIO ES8 a elektrického NIO ES6 majú výmenu batérií zdarma, čo je naozaj obrovský bonus, ktorý im ušetrí nielen čas, ale aj slušný balík peňazí.
Spoločnosť okrem spomínanej nabíjacej stanice ponúka pre svojich zákazníkov aj ďalší rad rôznych zaujímavých výhod, medzi ktoré patrí napríklad aj služba NIO Power Mobile. Ide o špeciálne dodávky, ktoré fungujú ako nabíjacie mobilné banky. V prípade, že máš už veľmi malý dojazd a najbližšia nabíjacia stanica je až príliš ďaleko, energia príde doslova až k tebe. Pomocou nabíjacej dodávky si môžeš svoje vozidlo nabiť na ďalších 100 km dojazdu.
Sme svedkami budúcnosti nabíjania?
Nie je však zatiaľ známe, či bude táto služba pre spoločnosť zaujímavá aj z dlhodobého hľadiska. Takýto model je síce zaujímavý a určite pre mnohých majiteľov elektromobilov aj vítaný, no pre istú skupinu to môže byť služba, ktorú si nebudú môcť dovoliť. Je potrebné brať do úvahy fakt, že aj prevádzkovateľ musí z niečo žiť a nemôže byť neustále v strate. Ďalej je potrebné brať do úvahy aj fakt, že vybudovanie podobných staníc si vyžaduje značné finančné výdavky.
V neposlednom rade je potrebné vyčleniť financie aj na prípadný servis robotizovanej linky, sklad a následné nabíjanie vybitých batérií či vývoj. V súčasnosti dokážu linky vymeniť batériu len na elektromobiloch značky NIO, no ak by sa spoločnosť rozhodla poskytovať svoje služby aj pre zákazníkov ich automobiliek, proces by sa výrazne skomplikoval.
Na trhu sa totiž nachádzajú desiatky elektromobilov, ktoré sa líšia veľkosťou batérií, kapacitou a v neposlednom rade aj ich konštrukčným riešením či umiestnením. To by mohlo predstavovať problém, ktorý by celú záležitosť ešte viac predražil a celý projekt by tak už definitívne nemusel dávať žiaden význam. Musíme však dúfať, že podobných riešení sa chytia aj ďalšie automobilky, aby sa tak mohol čo najskôr vyriešiť problém so zdĺhavým nabíjaním elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba



