Naložil som 1,2 tony do elektrickej dodávky. To, aký dojazd z toho vzišiel a čo som zistil, mi vyrazilo dych
Elektrické dodávky boli donedávna nedostatkový tovar, no elektrifikácia už prenikla aj do tohto segmentu. Ja som detailne preveril schopnosti Peugeotu e-Expert a vozidlo mi pomohol zhodnotiť aj človek, ktorý sa už dlhé roky živý ako kuriér.
Elektrických dodávok sme testovali už niekoľko. Až doposiaľ sme ale pri ich testoch narážali na minimálne jeden z dvoch zásadných problémov – vysoká obstarávacia cena alebo nedostatočný dojazd na jedno nabitie. V tých najhorších prípadoch to bola kombinácia oboch nevýhod.
Napríklad Mercedes e-Sprinter aj v tej najlepšej konfigurácii disponuje iba 45 kWh batériou, čo je na dodávku veľmi málo. Mercedes e-Vito je menšie auto s podstatne väčšou batériou, ktorá má až 90 kWh, no tu už narážame na cenový problém a o testovanom Mercedes EQV ani nehovoriac. Táto luxusná dodávka stála viac než 100 000 €, takže návratnosť pri podnikaní je v tomto prípade zrejme nemožná.
Na scénu však prišiel Peugeot a model e-Expert. Elektrická dodávka prichádza v troch rôznych dĺžkach a v dvoch verziách z hľadiska kapacity batérie. Od toho sa odvíja aj cena „cargo“ verzie, ktorá začína na sume 35 500 € s DPH a končí na 42 500 € s DPH.
Ja som mal na test lepšie vybavenú verziu so 75 kWh batériou, ktorá začína na 41 600 € a myslím si, že v tejto konfigurácii je e-Expert aktuálne najlepšou elektrickou dodávkou, ktorá si poradí nielen s doručovaním balíkov v rámci mesta.
V článku sa dozvieš:
- Akú spotrebu som dosiahol pri dynamickej jazde, ale aj pri plne zaťaženom aute
- Čo si o Peugeot e-Expert myslí dlhoročný kuriér
- Pre koho má táto elektrická dodávka zmysel
- V čom dominuje e-Expert nad inými elektromobilmi koncernu Stellantis
- Aké nezmyslené chyby a nedostatky som si počas testovania všimol
Loading…
Elektrická pohonná sústava Peugeotu e-Expert mi bola už veľmi dobre známa z iných elektromobilov koncernu Stellantis. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní), krútiaci moment 260 Nm a základná hmotnosť tesne pod 2 tony zabezpečujú solídnu jazdnú dynamiku.
Pri plnom naložení a vyšších rýchlostiach je to už o niečo horšie, no pri mestskej premávke budeš s e-Expertom „najrýchlejší kuriér v okrese“. Pri plnej záťaži sa skvele hodí jazdný režim Power, vďaka ktorému je plynový pedál citlivejší a auto je dynamickejšie.
Ako som už spomenul vyššie, batéria v testovanom modeli mala kapacitu 75 kWh, z čoho využiteľných okolo 65-70 kWh. Nabíjanie s výkonom 100 kW ma veľmi milo prekvapilo najmä z hľadiska nabíjacej krivky, keď si až do 80 % SoC držal nabíjací výkon nad 70 kW. Maximálny nabíjací výkon 100 kW sa udržal až do 60 % SoC, čo je rovnako skvelé. Ostatné elektromobily z koncernu Stellantis, ktoré som mal možnosť testovať, takto dobrú nabíjaciu krivku nemali.
Čo ma ale pri tomto aute zaujímalo najviac, boli spotreby, reálny dojazd pri plne naloženom aute a možnosti jeho využitia. S autom som preto v rôznych podmienkach najazdil vyše 1 200 km za jeden týždeň a dospel som k záveru, že toto je hádam prvá použiteľná elektrická dodávka, ktorá zároveň nezruinuje tvoju peňaženku.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýšila spotreba pri plne nalozenej elektrickej dodávke
- Ako sa prejaví 1,2 tony nákladu na jazdných vlastnostiach
- Ako hodnotí elektrickú dodávku dlhoročný kuriér
- Kde vidí potenciál Peugeotu e-Expert voči spaľováku
- Čo chýba v základnej výbave takéhoto auta
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Zavarí ti všetky mozgové závity. Hrali sme novinku od majstra Hidea Kojimu
Zabudni na Last of Us. 28 rokov potom je hororový adrenalín, na aký čakáme roky (RECENZIA)
Dospelá elektrina za rozumné peniaze. Dacia vylepšila na novom Springu všetko, čo mi kedysi prekážalo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP