Naložil som 1,2 tony do elektrickej dodávky. To, aký dojazd z toho vzišiel a čo som zistil, mi vyrazilo dych
Elektrické dodávky boli donedávna nedostatkový tovar, no elektrifikácia už prenikla aj do tohto segmentu. Ja som detailne preveril schopnosti Peugeotu e-Expert a vozidlo mi pomohol zhodnotiť aj človek, ktorý sa už dlhé roky živý ako kuriér.
Elektrických dodávok sme testovali už niekoľko. Až doposiaľ sme ale pri ich testoch narážali na minimálne jeden z dvoch zásadných problémov – vysoká obstarávacia cena alebo nedostatočný dojazd na jedno nabitie. V tých najhorších prípadoch to bola kombinácia oboch nevýhod.
Napríklad Mercedes e-Sprinter aj v tej najlepšej konfigurácii disponuje iba 45 kWh batériou, čo je na dodávku veľmi málo. Mercedes e-Vito je menšie auto s podstatne väčšou batériou, ktorá má až 90 kWh, no tu už narážame na cenový problém a o testovanom Mercedes EQV ani nehovoriac. Táto luxusná dodávka stála viac než 100 000 €, takže návratnosť pri podnikaní je v tomto prípade zrejme nemožná.
Na scénu však prišiel Peugeot a model e-Expert. Elektrická dodávka prichádza v troch rôznych dĺžkach a v dvoch verziách z hľadiska kapacity batérie. Od toho sa odvíja aj cena „cargo“ verzie, ktorá začína na sume 35 500 € s DPH a končí na 42 500 € s DPH.
Ja som mal na test lepšie vybavenú verziu so 75 kWh batériou, ktorá začína na 41 600 € a myslím si, že v tejto konfigurácii je e-Expert aktuálne najlepšou elektrickou dodávkou, ktorá si poradí nielen s doručovaním balíkov v rámci mesta.
V článku sa dozvieš:
- Akú spotrebu som dosiahol pri dynamickej jazde, ale aj pri plne zaťaženom aute
- Čo si o Peugeot e-Expert myslí dlhoročný kuriér
- Pre koho má táto elektrická dodávka zmysel
- V čom dominuje e-Expert nad inými elektromobilmi koncernu Stellantis
- Aké nezmyslené chyby a nedostatky som si počas testovania všimol

Loading…
Elektrická pohonná sústava Peugeotu e-Expert mi bola už veľmi dobre známa z iných elektromobilov koncernu Stellantis. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní), krútiaci moment 260 Nm a základná hmotnosť tesne pod 2 tony zabezpečujú solídnu jazdnú dynamiku.

Pri plnom naložení a vyšších rýchlostiach je to už o niečo horšie, no pri mestskej premávke budeš s e-Expertom „najrýchlejší kuriér v okrese“. Pri plnej záťaži sa skvele hodí jazdný režim Power, vďaka ktorému je plynový pedál citlivejší a auto je dynamickejšie.

Ako som už spomenul vyššie, batéria v testovanom modeli mala kapacitu 75 kWh, z čoho využiteľných okolo 65-70 kWh. Nabíjanie s výkonom 100 kW ma veľmi milo prekvapilo najmä z hľadiska nabíjacej krivky, keď si až do 80 % SoC držal nabíjací výkon nad 70 kW. Maximálny nabíjací výkon 100 kW sa udržal až do 60 % SoC, čo je rovnako skvelé. Ostatné elektromobily z koncernu Stellantis, ktoré som mal možnosť testovať, takto dobrú nabíjaciu krivku nemali.

Čo ma ale pri tomto aute zaujímalo najviac, boli spotreby, reálny dojazd pri plne naloženom aute a možnosti jeho využitia. S autom som preto v rôznych podmienkach najazdil vyše 1 200 km za jeden týždeň a dospel som k záveru, že toto je hádam prvá použiteľná elektrická dodávka, ktorá zároveň nezruinuje tvoju peňaženku.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýšila spotreba pri plne nalozenej elektrickej dodávke
- Ako sa prejaví 1,2 tony nákladu na jazdných vlastnostiach
- Ako hodnotí elektrickú dodávku dlhoročný kuriér
- Kde vidí potenciál Peugeotu e-Expert voči spaľováku
- Čo chýba v základnej výbave takéhoto auta
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Recenzie
Teraz čítajú

RECENZIA Je toto najlepší pracovný notebook roku 2025? Po rokoch som sa vrátil k ThinkPadu a viem, či stojí za to

Zlacneli o 300€ a sú ideálnym luxusným darčekom. 21 dní som testoval najlepšie hodinky Samsungu

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

RECENZIA Stalker na PS5 konečne ukázal, čo v ňom je. To, čo za rok spravili, nikto nečakal (RECENZIA)

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

TRAGÉDIA: Nehybné telo muža objavili pred slovenskou nemocnicou. Obhliadajúci lekár nevylúčil cudzie zavinenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

