Podľa mnohých má elektromobilita ešte stále zmysel iba v mestskom prostredí. Na krátkych trasách a pri preplnených parkoviskách sú tiež skvelým dopravným prostriedkom skútre a práve kombinácia elektrického pohonu a malého motocykla by tak mala byť dokonalým riešením mestskej mobility. S novým prírastkom čínskej spoločnosti MIU, na ktorý upozornil portál Electrek, to platí stopercentne.

Spoločnosť NIU autorizovaného predajcu aj na našom trhu. V ich ponuke sa aktuálne nachádza hneď niekoľko elektrických skútrov a dokonca aj elektrická kolobežka. Skútre tohto čínskeho výrobcu sú však iné než väčšina ostatných „Číňanov“. Majú podstatne vyšší výkon a dojazd vďaka konfiguráciám s dvoma batériami.

NIU/YouTube/Screenshot

NIU v týchto dňoch prináša do Európy aj svoju vlajkovú loď, model MQi GT EVO, ktorý sa výkonom a maximálkou dokáže vyrovnať väčšine skútrov s objemom 125 ccm.

Konečne plnohodnotný elektrický skúter?

NIU MQi GT EVO disponuje elektromotorom s kontinuálnym výkonom 5 kW (pri booste až 6,5 kW), vďaka čomu dosiahne maximálnu rýchlosť až 100 km/h. To úplne postačí aj pri jazde na bratislavských obchvatoch či cestách medzi obcami.

Štvrtá generácia batérii pracuje na 72 V architektúre a ich kapacita je 3,7 kWh. Vďaka tomu dokáže prejsť MQi GT EVO na jedno nabitie papierových 75 km. Hoci to v praxi môže byť o niečo menej, stále ide aj o polovicu viac, ako v prípade konkurencie. Čínska novinka tak naozaj nie je žiadna hračka s maximálkou do 50 km/h a dojazdom sotva pár desiatok kilometrov.

Plné nabitie batérie trvá približne 5 hodín. K dispozícii sú tri jazdné režimy, ECO, DYNAMIC a SPORT, pričom každý z nich upravuje jazdnú dynamiku a tiež maximálnu rýchlosť na 45 km/h, 75 km/h a 100 km/h.

NIU/YouTube/Screenshot

Nechýba množstvo smart funkcií ako bezkľúčové štartovanie a odomykanie či možnosť prepojenia skútra s mobilnou aplikáciou. V mobilnej aplikácii je možné lokalizovať skúter v reálnom čase a tiež sledovať základné informácie o stave nabitia a dojazde.

Skúter tiež disponuje veľkým farebným displejom. Nosnosť verzie GT EVO je až 275 kg, takže tento stroj je vhodný aj pre dvoch dospelých pasažierov. Európska cenovka je však stanovená na 5 000 €, čo nie je zrovna najmenej.

Podstatnou správou je aj fakt, že na takýto skúter ti na Slovensku stačí vodičák skupiny B, teda pre bežný osobný automobil.

O dostupnosti u nás na Slovensku sme sa pýtali priamo autorizovaného predajcu. Hneď ako dostaneme odpoveď, článok aktualizujeme.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú