Dostupný hatchback, ktorý milujú aj Slováci, je tu v novej generácii. Vyskúšali sme Peugeot 308
Peugeot slovenským novinárom podrobne predstavil horúcu novinku v podobe nového Peugeotu 308. Populárny hatchback prichádza v úplne novej generácii, ktorá prináša do áut francúzskej značky niektoré technologické vychytávky vôbec po prvýkrát.
Peugeot 308 zároveň patrí do mimoriadne silného segmentu, ktorý sa teší veľkej obľube u slovenských vodičov. V nižšej strednej triede tak bude konkurovať napríklad Volkswagenu Golf, Hyundai i30, Kii Ceed, Fordu Focus či dokonca škodováckej Octavii.
Aj ako plug-in hybrid
Benzínový 1,2-litrový trojvalec s turbom naladený na 81 kW (110 k) alebo 96 kw (130 koní) bude môcť rovnako nahradiť 130-koňový 1,5 litrový diesel, či prípadne „zelená“ voľba v podobe plug-in hybridu. Ten môže byť ideálnym spoločníkom na kratšie mestské trasy, hoci jeho cenovka bude pochopiteľne postavená najvyššie.
Spaľovacia časť verzie HYBRID 180 bude mať 110 kW (150 koní) a HYBRID 225 až 132 kw (180 koní), pričom obe sú spriahnuté výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pod kapotou nájdeš rokmi overený 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalec v spolupráci s jedným 102 kW elektromotorom na prednej náprave. Kombinovaný výkon hybridov tak bude dosahovať veľmi slušných 180, respektíve 225 koní.
Porovnanie s „benzíňákmi“ ukazuje, že elektrifikovaná 308 priberie vďaka batériám a elektromotoru 350 kg. Akumulátor s 12,4 kWh kapacitou nabiješ výkonom 3,7 kW z domácej zásuvky za 7 hodín (silnejšia 14 A za 4 hodiny), na želanie ale bude aj palubná nabíjačka s výkonom až 7,4 kW. Do tej domáci wallbox alebo bežná nabíjačka pri obchodnom centre 100 % natlačí za menej než 2 hodiny. Takto potom výhradne v režime na elektrinu prejdeš asi 60 kilometrov.
So špičkovými technológiami
Agresívny dizajn zaujme stále relatívne novým logom Peugeotu a veľkou maskou, čím sa tak dizajnéri po utiahnutej druhej generácii vracajú k odkazu úplne prvej 308-čky. Vôbec po prvýkrát budú vo výbave aj Full LED svetlomety s technológiou Matrix segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.
Samozrejmosťou sú LED svetlá už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s malým 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.
Naša krátka skúsenosť ale potvrdzuje, že vyššie postavy môžu mať problém s ideálnym posedom, pri ktorom by veniec volantu neprekrýval aspoň časť údajov.
Tento nedostatok ale rozptýli úplne nový 10-palcový stredový displej. Virtuálne ovládače pod ním sa dajú prispôsobiť, ako skratka sa sem dá „vytiahnuť“ napríklad ovládanie systému Stop Start či niektoré z iných submenu. Základná obrazovka potom funguje systémom widgetov. Dáta o počasí alebo aktuálnej dopravnej situácii sa čerpajú zo zabudovanej SIM karty a dátové pripojenie by malo byť zadarmo dostupné až 3 roky od kúpy vozidla.
Technologické duše poteší aj prechod na USB-C konektory, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.
Systém AQS dokonca monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a dokáže automaticky aktivovať vnútornú cirkuláciu. Údaje vidíš na dotykovom displeji, ktorý môže hrať cez audiosystém Focal.
Balíček asistentov zahŕňa aj adaptívny tempomat, držanie jazdných pruhov, rozpoznávanie dopravných značiek s možnosťou potvrdiť zobrazenú maximálnu rýchlosť a 360° kamerový systém pre jednoduchšie parkovanie so 4 kamerami.
Výpočet medzigeneračných zmien 308-čky na novej platforme EMP2 zahŕňa predĺženie auta na 4,36 metra (+11 cm) a rázvoru o 55 mm. Peugeot vyrátal, že plug-in hybrid má náklady na údržbu za 36 mesiacov a 90 000 km porovnateľné s naftovými verziami, no za rovnaký čas a vzdialenosť ušetrí až 12 % „nákladov za energiu“. Záruka na batériu je 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov, po ktorých výrobca garantuje aspoň 70 % nabíjacej kapacity.
Prvé Peugeoty 308 by mali k slovenským dílerom prísť na prelome rokov, kombi verzia SW bude podľa predbežných informácií dostupná o 3 až 4 mesiace neskôr.
Ostá elektrifikovaná verzia 508
Nakrátko sme mali možnosť skúsiť aj plug-in verziu Peugeotu 508. Tu sa však hybridné ústrojenstvo veľmi nehrá na znižovanie spotreby. Štítky Peugeot Sport jasne odkazujú na športové ambície.
Pod kapotou je rovnako 1,6 l turbomotor, tentokrát však naladený až na 200 koní a elektromotory sú rovno dva. Celkový výkon pohonnej sústavy tak dosahuje až 265 kW / 360 koní s 520 Nm krútiaceho momentu.
Batéria tu má menšiu kapacitu 11,5 kWh a čisto elektrický dojazd klesol na 42, respektíve 45 km pri kombi vezii SW.
Možnosť nabíjať štandardnými 3,7 kW v sérii alebo so zosilnenou palubnou nabíjačkou až 7,4 kW zostáva rovnaká ako v prípade novej 308. Interiér, respektíve infotainment 508 Peugeot Sport Engineered je ale o generáciu starší, Apple CarPlay napríklad funguje len cez kábel.
Oko tak viac zaujmú aerodynamické doplnky v krikľavo zelenej farbe. Tento model už svoj cenník má, plug-in hybrid je k dispozícii prakticky len v jednej verzii výbavy za 64 990 eur, respektíve 66 290 eur pri kombíku. Doobjednať sa sa dajú len „drobnosti“ ako elektrické strešné, vyhrievané predné okno alebo spomenutá zosilnená nabíjačka za 500 eur.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Beštiálny štvoliter V8 a maximálka 310 km/h. Aston Martin predstavil najagresívnejšie SUV na svete
Za tú cenu štýlovejšie auto nenájdeš. Cupra vyrobila elektrického rebela pre rodiny, zamrzel ma len jeden nedostatok
Vyzerá ako Speeder zo Star Wars a vyvinie 200 km/h. Poliak vymyslel úžasný lietajúci motocykel
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vedci ostali v nemom úžase. Objavili unikátny proces, ktorý z olova vytvára zlato
- Nič také doteraz neexistovalo. Američania aktivovali zariadenie, ktoré navždy zmení jadrovú energiu
- Sovietom vybuchovali reaktory, americké nevedeli plávať. Príbeh, ako Rusi pomocou USA zabili najväčšiu jadrovú ponorku
- Najslávnejšia veta vznikla náhodou. Gladiátor má 25 rokov, prvý nápad by nikdy neprerazil
- Ľudia pri ňom odchádzali z kina. Desivý horor ide do finále, najhoršie ešte len príde (VIDEO)
-
- Vedci ostali v nemom úžase. Objavili unikátny proces, ktorý z olova vytvára zlato
- Ľudia pri ňom odchádzali z kina. Desivý horor ide do finále, najhoršie ešte len príde (VIDEO)
- Najslávnejšia veta vznikla náhodou. Gladiátor má 25 rokov, prvý nápad by nikdy neprerazil
- Star Wars a Duna na steroidoch. Veľkolepý sci-fi seriál sa predstavil v novej ukážke
- Nič také doteraz neexistovalo. Američania aktivovali zariadenie, ktoré navždy zmení jadrovú energiu
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- ČERNÁK pobláznil Slovákov. Netflix však ponúka ešte niečo omnoho lepšie
- Našli artefakt starý 80 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
- Robí si na ňu zálusk NATO aj Ukrajina. Sused Ruska má novú kamikadze zbraň na obranu štátu
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené