Dostupný hatchback, ktorý milujú aj Slováci, je tu v novej generácii. Vyskúšali sme Peugeot 308
Peugeot slovenským novinárom podrobne predstavil horúcu novinku v podobe nového Peugeotu 308. Populárny hatchback prichádza v úplne novej generácii, ktorá prináša do áut francúzskej značky niektoré technologické vychytávky vôbec po prvýkrát.
Peugeot 308 zároveň patrí do mimoriadne silného segmentu, ktorý sa teší veľkej obľube u slovenských vodičov. V nižšej strednej triede tak bude konkurovať napríklad Volkswagenu Golf, Hyundai i30, Kii Ceed, Fordu Focus či dokonca škodováckej Octavii.
Aj ako plug-in hybrid
Benzínový 1,2-litrový trojvalec s turbom naladený na 81 kW (110 k) alebo 96 kw (130 koní) bude môcť rovnako nahradiť 130-koňový 1,5 litrový diesel, či prípadne „zelená“ voľba v podobe plug-in hybridu. Ten môže byť ideálnym spoločníkom na kratšie mestské trasy, hoci jeho cenovka bude pochopiteľne postavená najvyššie.
Spaľovacia časť verzie HYBRID 180 bude mať 110 kW (150 koní) a HYBRID 225 až 132 kw (180 koní), pričom obe sú spriahnuté výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pod kapotou nájdeš rokmi overený 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalec v spolupráci s jedným 102 kW elektromotorom na prednej náprave. Kombinovaný výkon hybridov tak bude dosahovať veľmi slušných 180, respektíve 225 koní.
Porovnanie s „benzíňákmi“ ukazuje, že elektrifikovaná 308 priberie vďaka batériám a elektromotoru 350 kg. Akumulátor s 12,4 kWh kapacitou nabiješ výkonom 3,7 kW z domácej zásuvky za 7 hodín (silnejšia 14 A za 4 hodiny), na želanie ale bude aj palubná nabíjačka s výkonom až 7,4 kW. Do tej domáci wallbox alebo bežná nabíjačka pri obchodnom centre 100 % natlačí za menej než 2 hodiny. Takto potom výhradne v režime na elektrinu prejdeš asi 60 kilometrov.
So špičkovými technológiami
Agresívny dizajn zaujme stále relatívne novým logom Peugeotu a veľkou maskou, čím sa tak dizajnéri po utiahnutej druhej generácii vracajú k odkazu úplne prvej 308-čky. Vôbec po prvýkrát budú vo výbave aj Full LED svetlomety s technológiou Matrix segmentov. K štyrom vo funkcii stretávacích svetiel sa tak v diaľkovom režime pridá 20 segmentov s funkciou vyrezávania okoloidúcich vozidiel a plynulou zmenou sveteľného lúča. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti nad 50 km/h.

Samozrejmosťou sú LED svetlá už aj vzadu, namiesto klasických halogénových žiaroviek. V interiéri dominuje tradičný i-Cockpit, ktorý posúva digitálnu prístrojovku vyššie nad volant. Tá môže byť vo verzii GT aj s malým 3D efektom, ktorý je ale v nastaveniach vozidla vypínateľný.
Naša krátka skúsenosť ale potvrdzuje, že vyššie postavy môžu mať problém s ideálnym posedom, pri ktorom by veniec volantu neprekrýval aspoň časť údajov.

Tento nedostatok ale rozptýli úplne nový 10-palcový stredový displej. Virtuálne ovládače pod ním sa dajú prispôsobiť, ako skratka sa sem dá „vytiahnuť“ napríklad ovládanie systému Stop Start či niektoré z iných submenu. Základná obrazovka potom funguje systémom widgetov. Dáta o počasí alebo aktuálnej dopravnej situácii sa čerpajú zo zabudovanej SIM karty a dátové pripojenie by malo byť zadarmo dostupné až 3 roky od kúpy vozidla.
Technologické duše poteší aj prechod na USB-C konektory, plocha pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bezdrôtové zrkadlenie cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovej doske môže byť minimalistický volič prevodovky alebo jazdných režimov.
Systém AQS dokonca monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a dokáže automaticky aktivovať vnútornú cirkuláciu. Údaje vidíš na dotykovom displeji, ktorý môže hrať cez audiosystém Focal.

Balíček asistentov zahŕňa aj adaptívny tempomat, držanie jazdných pruhov, rozpoznávanie dopravných značiek s možnosťou potvrdiť zobrazenú maximálnu rýchlosť a 360° kamerový systém pre jednoduchšie parkovanie so 4 kamerami.

Výpočet medzigeneračných zmien 308-čky na novej platforme EMP2 zahŕňa predĺženie auta na 4,36 metra (+11 cm) a rázvoru o 55 mm. Peugeot vyrátal, že plug-in hybrid má náklady na údržbu za 36 mesiacov a 90 000 km porovnateľné s naftovými verziami, no za rovnaký čas a vzdialenosť ušetrí až 12 % „nákladov za energiu“. Záruka na batériu je 8 rokov alebo 160-tisíc kilometrov, po ktorých výrobca garantuje aspoň 70 % nabíjacej kapacity.
Prvé Peugeoty 308 by mali k slovenským dílerom prísť na prelome rokov, kombi verzia SW bude podľa predbežných informácií dostupná o 3 až 4 mesiace neskôr.
Ostá elektrifikovaná verzia 508
Nakrátko sme mali možnosť skúsiť aj plug-in verziu Peugeotu 508. Tu sa však hybridné ústrojenstvo veľmi nehrá na znižovanie spotreby. Štítky Peugeot Sport jasne odkazujú na športové ambície.

Pod kapotou je rovnako 1,6 l turbomotor, tentokrát však naladený až na 200 koní a elektromotory sú rovno dva. Celkový výkon pohonnej sústavy tak dosahuje až 265 kW / 360 koní s 520 Nm krútiaceho momentu.
Batéria tu má menšiu kapacitu 11,5 kWh a čisto elektrický dojazd klesol na 42, respektíve 45 km pri kombi vezii SW.
Možnosť nabíjať štandardnými 3,7 kW v sérii alebo so zosilnenou palubnou nabíjačkou až 7,4 kW zostáva rovnaká ako v prípade novej 308. Interiér, respektíve infotainment 508 Peugeot Sport Engineered je ale o generáciu starší, Apple CarPlay napríklad funguje len cez kábel.

Oko tak viac zaujmú aerodynamické doplnky v krikľavo zelenej farbe. Tento model už svoj cenník má, plug-in hybrid je k dispozícii prakticky len v jednej verzii výbavy za 64 990 eur, respektíve 66 290 eur pri kombíku. Doobjednať sa sa dajú len „drobnosti“ ako elektrické strešné, vyhrievané predné okno alebo spomenutá zosilnená nabíjačka za 500 eur.

Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

ZAUJÍMAVÉ Turbínový motor bol spoľahlivejší v aute než klasický. Prečo naň priemysel navždy zabudol?

Tesla dostala silného konkurenta s TOP cenou. Mazda spojila luxus s dojazdom a vznikla dokonalosť (RECENZIA)

Vodiči sú proti nim bezradní. Nové radary rozdávajú pokuty za niečo, čo by ti nikdy nenapadlo

EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Štát siahne Slovákom na výplaty. Vieme, o koľko prídu zamestnanci a rodičia

„Októbrové“ huby mení na jed: Mykológovia varujú slovenských hubárov pred najväčšou jesennou chybou

Matovič vracia úder: „Fico si zavolal na pomoc odsúdeného mafiána,“ vyhlásil expremiér

Tragédia na východe Slovenska: Vlak zrazil osobu, doprava je prerušená

McDonald’s chystá najväčšiu expanziu na Slovensku za posledných 25 rokov. Tieto mestá dostanú nové prevádzky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Už prvá epizóda prekročila všetky hranice: Na obrazovky dorazil jeden z najočakávanejších seriálov roka
- Akčný film 2025 neprestáva udivovať. Ohúril aj Slovákov a naďalej láme rekordy
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Akčný film 2025 neprestáva udivovať. Ohúril aj Slovákov a naďalej láme rekordy
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Vodiči sú proti nim bezradní. Nové radary rozdávajú pokuty za niečo, čo by ti nikdy nenapadlo
-
- Bez Západu by rýchlo prehrali. Ukrajina zistila, čo v skutočnosti poháňa „ruské“ drony
- Vodiči sú proti nim bezradní. Nové radary rozdávajú pokuty za niečo, čo by ti nikdy nenapadlo
- Veľmoc objavila 35 miliónov ton veľmi vzácnej suroviny. Prinesie im ohromné bohatstvo
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Akčný film 2025 neprestáva udivovať. Ohúril aj Slovákov a naďalej láme rekordy
Takú astronomickú hodnotu dosiahli len tri firmy. Technologický gigant prekonal historický míľnik
Obľúbený operátor spúšťa štedrý vianočný kalendár, pre Slovákov si pripravil veľa prekvapení (PREHĽAD)
Konečne rozumný krok od Google. Chystá sa obnoviť odstavenú jadrovú elektráreň, toto je dôvod
Európania kupujú čoraz viac áut. Predaj stúpol o neuveriteľné čísla, najpopulárnejší pohon nesklamal
Slovanský štát tvrdo zakázal mobily na školách. Dopad na študentov prekvapil úplne všetkých
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Štát siahne Slovákom na výplaty. Vieme, o koľko prídu zamestnanci a rodičia

„Októbrové“ huby mení na jed: Mykológovia varujú slovenských hubárov pred najväčšou jesennou chybou

Matovič vracia úder: „Fico si zavolal na pomoc odsúdeného mafiána,“ vyhlásil expremiér

Tragédia na východe Slovenska: Vlak zrazil osobu, doprava je prerušená

