Volkswagen vyrába v súčasnosti už ôsmu generáciu obľúbeného modelu Passat, avšak ohľadne jeho budúcnosti sa vynáralo čoraz viac otáznikov. Podľa najnovších správ však deviata generácia príde už v roku 2023 aj s plne elektrickou verziou, informuje Autocar.
Ak chce byť nemecká automobilka aj naďalej konkurencieschopná v dobe elektrifikácie vozidiel, musí sa prispôsobovať trhu a vyrábať čoraz viac elektromobilov, či už sa jedná o úplne nové modely ID.3 a ID.4, alebo pridávanie elektrických verzií už existujúcim modelom.
S tým ale súvisí aj výstavba, respektíve prestavba tovární, kde sa budú elektromobily vyrábať. Závod v Zwickau sa Volkswagen rozhodol prestavať ešte minulý rok a tento rok prišla na rad prestavba závodu v Emdene. V ňom sa ale momentálne vyrába Passat, a tak bolo potrebné zamyslieť sa, kam presunúť jeho výrobu. Viac o tejto téme sme písali v samostatnom článku.
Ako informuje InsideEVs, v hre bolo aj úplné vyradenie Passatu z ponuky a ukončenie jeho výroby. Podľa najnovších správ sa však deviata generácia Passatu dostane na trh už v roku 2023 s úplne novým dizajnom a verziami motora. Bude postavený na platforme MQB, rovnako ako Škoda Superb.
Prečítaj si tiež
Šéf koncernu Volkswagen sa bojí. Tesla má v niektorých oblastiach ohromný technologický náskok
Nový Passat ponúkne pohon predných, ale aj všetkých štyroch kolies. Na výber bude množstvo motorov, od mild-hybridných, cez plug-in hybridy, až po benzínové či naftové verzie. Poprvýkrát však v Passate uvidíme aj čisto elektrický pohon, na presné špecifikácie zatiaľ známe nie sú.
Kam sa presunie výroba Passatu?
Po tom, čo sa Volkswagen rozhodol zamerať závod v Emdene na výrobu elektrických vozidiel, najmä teda modelu ID.4, bolo potrebné rozhodnúť, kam presunúť výrobu Passatu, ktorý sa v Emdene vyrábal viac ako 30 rokov. Pôvodne sa uvažovalo nad výstavbou novej továrne v Turecku.

Nakoniec však vedenie zmietlo výstavbu novej fabriky zo stola, nakoľko im na výrobu Passatu stačia menšie kapacity, ako predpokladali. Čoraz častejšie sa teda začína spomínať presunutie jeho výroby do závodu v Bratislave.
Teraz čítajú

Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí

Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič

ZAUJÍMAVÉ Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič
Články, ktoré hýbu svetom

ZAUJÍMAVÉ Slovensko čelilo masívnemu hackerskému útoku na firmy a inštitúcie. Čo sa vlastne stalo?

Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny

Príbeh Miroslava Trnku: Ako sa stal z pankáča „slovenský Bill Gates“ a tretí najbohatší človek na Slovensku
