Ďalšia čínska automobilka smeruje do Európy. Poznáme prvý trh, kde sa bude predávať lacné elektrické SUV
Čínska automobilka sa v tomto roku rozhodla expandovať aj do Európy a prvým európskym trhom bude Nórsko, informovala spoločnosť na svojom webe.
Príchod na európsky trh oznámila automobilka BYD na začiatku mesiaca v nórskom Osle. Prvým elektromobilom z vlastnej výroby, ktorý zamieri do EÚ, bude SUV Tang EV. Neskôr by sa k nám však mali dostať aj ostatné modely čínskej firmy. Okrem osobných SUV, sedanov a vanov sem patria aj 7,5 a 19 tonové elektrické nákladiaky či elektrický traktor.
O distribúciu a servis sa na nórskom trhu bude starať spoločnosť RSA, ktorá má dlhoročné skúsenosti v tejto oblasti a zastrešuje tiež sieť 20 strategicky rozmiestnených predajní automobilov po celej krajine. Ako podotkol portál Electrek, Nórsko je pre automobilku BYD akýmsi „odrazovým mostíkom“ k načrtnutiu úspechu na komplikovanom a náročnými zákazníkmi poprepletanom trhu v Európe. V budúcnosti by totiž chceli z tejto krajiny expandovať aj do zvyšných krajín starého kontinentu.
Tang EV má niekoľko revolučných vlastností
Do Európy má podľa automobilky BYD prísť najnovší model SUV Tang EV z roku 2020, ktorý pôjde do produkcie až v novembri. Doručenie zákazníkom v Nórsku, ktorí si ho predobjednajú, sa očakáva niekedy v januári budúceho roka.
Tang EV príde s novým typom batérie, ktorý podľa automobilky „zmení“ segment elektromobilov. Batériu pomenovali „Blade Battery“ a okrem vyššej bezpečnosti v porovnaní so štandardnými článkami redukuje svoju veľkosť až o 50%.
Už dávnejšie sme informovali, že čínska automobilka plánuje do Európy priniesť aj elektrický sedan Han, ktorý svojimi líniami a prémiovým spracovaním bude cieliť na náročnejších zákazníkov a priamo by tak mal konkurovať Tesle Model S.
Priniesť ako prvé do Európy práve elektrické SUV je zo strany automobilky veľmi rozumný krok, keďže tento segment je stále viac a viac populárnejší a určite si nájde viac záujemcov ako luxusný sedan za podstatne vyššiu štartovaciu cenu. Žiaľ, detailnejšie špecifikácie o SUV Tang, ktoré príde do Európy, automobilka neprezradila.
Ak sa však pozrieme na aktuálne najlepšie vybavenú čínsku verziu, disponuje pohonom oboch náprav a batériou s kapacitou 82,8 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd na 482 km na jedno nabitie (podľa metodiky NEDC). V Číne cenovka štartuje na 260 000 juanoch, čo je takmer 32 800 €.
Vzhľadom na parametre a výbavu vozidla je to cena veľmi priaznivá. Uvidíme, aká bude finálna európska cena a najmä ako si bude viesť tento elektromobil v prvých bezpečnostných testoch v Európe.
BYD však nie je prvou čínskou automobilkou, ktorá prišla predávať svoje vozidlá do Európy. Pred pár dňami sme infomormovali o tom, že automobilka Aiways dostala licenciu na predaj elektromobilov v Európe a s dodávkami by chcela začať už tento rok. Ich elektrické SUV Aiways U5 by sa malo dať objednať výhradne cez e-shop predajcu Euronics.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zmena počasia sa blíži: Na Slovensko mieria prvé zrážky po týždňoch sucha, hlásia experti
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Už 300 rokov vzdorujú modernému svetu: Amiši žijú bez smartfónu či elektriny, mladých nepresvedčí ani „Rumspringa“
Elitného exšéfa tímu NAKA zadržala inšpekcia. Jeho obvinenie má súvisieť s Ficom
Neprepichuj pľuzgiere a zabudni na ľad: TOP 5 overených tipov na spálenú kožu. Väčšina Slovákov robí presný opak
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP