Ďalšia čínska automobilka smeruje do Európy. Poznáme prvý trh, kde sa bude predávať lacné elektrické SUV
Čínska automobilka sa v tomto roku rozhodla expandovať aj do Európy a prvým európskym trhom bude Nórsko, informovala spoločnosť na svojom webe.
Príchod na európsky trh oznámila automobilka BYD na začiatku mesiaca v nórskom Osle. Prvým elektromobilom z vlastnej výroby, ktorý zamieri do EÚ, bude SUV Tang EV. Neskôr by sa k nám však mali dostať aj ostatné modely čínskej firmy. Okrem osobných SUV, sedanov a vanov sem patria aj 7,5 a 19 tonové elektrické nákladiaky či elektrický traktor.
O distribúciu a servis sa na nórskom trhu bude starať spoločnosť RSA, ktorá má dlhoročné skúsenosti v tejto oblasti a zastrešuje tiež sieť 20 strategicky rozmiestnených predajní automobilov po celej krajine. Ako podotkol portál Electrek, Nórsko je pre automobilku BYD akýmsi „odrazovým mostíkom“ k načrtnutiu úspechu na komplikovanom a náročnými zákazníkmi poprepletanom trhu v Európe. V budúcnosti by totiž chceli z tejto krajiny expandovať aj do zvyšných krajín starého kontinentu.
Tang EV má niekoľko revolučných vlastností
Do Európy má podľa automobilky BYD prísť najnovší model SUV Tang EV z roku 2020, ktorý pôjde do produkcie až v novembri. Doručenie zákazníkom v Nórsku, ktorí si ho predobjednajú, sa očakáva niekedy v januári budúceho roka.
Tang EV príde s novým typom batérie, ktorý podľa automobilky „zmení“ segment elektromobilov. Batériu pomenovali „Blade Battery“ a okrem vyššej bezpečnosti v porovnaní so štandardnými článkami redukuje svoju veľkosť až o 50%.
Už dávnejšie sme informovali, že čínska automobilka plánuje do Európy priniesť aj elektrický sedan Han, ktorý svojimi líniami a prémiovým spracovaním bude cieliť na náročnejších zákazníkov a priamo by tak mal konkurovať Tesle Model S.
Priniesť ako prvé do Európy práve elektrické SUV je zo strany automobilky veľmi rozumný krok, keďže tento segment je stále viac a viac populárnejší a určite si nájde viac záujemcov ako luxusný sedan za podstatne vyššiu štartovaciu cenu. Žiaľ, detailnejšie špecifikácie o SUV Tang, ktoré príde do Európy, automobilka neprezradila.
Ak sa však pozrieme na aktuálne najlepšie vybavenú čínsku verziu, disponuje pohonom oboch náprav a batériou s kapacitou 82,8 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd na 482 km na jedno nabitie (podľa metodiky NEDC). V Číne cenovka štartuje na 260 000 juanoch, čo je takmer 32 800 €.
Vzhľadom na parametre a výbavu vozidla je to cena veľmi priaznivá. Uvidíme, aká bude finálna európska cena a najmä ako si bude viesť tento elektromobil v prvých bezpečnostných testoch v Európe.
BYD však nie je prvou čínskou automobilkou, ktorá prišla predávať svoje vozidlá do Európy. Pred pár dňami sme infomormovali o tom, že automobilka Aiways dostala licenciu na predaj elektromobilov v Európe a s dodávkami by chcela začať už tento rok. Ich elektrické SUV Aiways U5 by sa malo dať objednať výhradne cez e-shop predajcu Euronics.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lídri EÚ sa zhodli, budúcnosť Ukrajiny má byť v jej rukách. Proti bola jediná krajina
Slovensko musí urobiť drastické škrty v dôchodkoch. Inak sa môžeme pripraviť na taliansky scenár
AKTUÁLNE: Na Slovensku potvrdili nové ohnisko žltačky typu A, v okrese je už vyše 40 prípadov
Záhadné signály z Antarktídy: Vedci zachytili nevysvetliteľné rádiové impulzy spod ľadu, ktoré nemajú existovať
Pod Kažimírom sa trasie stolička: Podľa zahraničných médií chce Fico na post guvernéra dosadiť svojho ministra
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP