Len pred pár dňami boli zákazníci tohto operátora rozhorčení plošným výpadkom siete, ktorý sa podarilo opraviť až po niekoľkých hodinách. Krátko po spustení siete musela spoločnosť čeliť ďalšiemu problému, ktorý sa podľa informácií webu Aktuality.sk a Živé.sk objavil ešte v nedeľu ráno. Výpadok emailovej schránky Telekomu zasiahol desiatky tisíc zákazníkov, no problém bol po dlhom čakaní pred chvíľou odstránený.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

V piatok podvečer sa podarilo ukončiť doteraz najväčší výpadok siete Telekomu, ktorý ovplyvnil jeho zákazníkov. Tí ostali bez mobilného signálu a nemohli používať ani mobilné dáta. Podľa našich informácií došlo k náprave problému krátko po 19. hodine.

Výpadok obmedzil používanie emailovej schránky Telekomu

V nedeľu 12. mája ráno však došlo k ďalšiemu plošnému výpadku, ktorý tentokrát postihuje emailovú službu Telekomu. Tá nie je dostupná pre všetkých zákazníkov, aj keď mal byť problém vyriešený ešte počas včerajška.

Zobraziť celú galériu (1)
Screenshot/Telekom/FonTech

Nenechaj si ujsť
Slovenské banky a operátori chcú prejsť na prelomovú technológiu

Od včerajšieho dňa o 8:15 registrujeme výpadok služby Advanced E-Mail, kam patrí aj rozhranie posta.telekom.sk. Chyba nie je na našej strane, ale dôvodom je výpadok u nášho zahraničného dodávateľa, t.j. k výpadku došlo mimo Slovenska, no naši zákazníci sú ním ovplyvnení. Hlavný výpadok, počas ktorého služba nešla, skončil dnes ráno. Na službu sa začali doobeda pripájať prví zákazníci, ale stále beží v limitovanej forme, t.j. maily sa načítavajú príliš dlho, prejdú iba hlavičky a pod.

Aktuálne skôr maily prichádzajú ako odchádzajú. Obnova služby preto naďalej trvá. Zároveň by som rád upozornil, že tento výpadok nemá vôbec žiadnu spojitosť s tým piatkovým a preto ich nemožno spájať. Navyše tento výpadok má oveľa menší zásah ako ten piatkový – týka sa cca 30 až 40 tisíc zákazníkov, zväčša sú to súkromné schránky, ale môžu tam byť aj zákazníci, čo používajú maily na firemné účely,“ vyjadril sa pre FonTech.sk Michal Korec, hovorca pre služby a financie spoločnosti Telekom.

Pri načítaní emailovej schránky Telekomu bola na webe vypísaná chyba „Authentication error; not a valid OpenID“. Riešenie tohto ďalšieho výpadku bolo spočiatku odhadované na niekoľko hodín, no problém naďalej pretrvával. Podľa našich informácií spoločnosť nevedela ovplyvniť, kedy jej dodávateľ chybu úplne odstráni.

Aktualizácia 13:30

Aktuálne sa však emailová schránka načíta a klienti sa tak môžu do svojho účtu prihlásiť.

„Momentálne je už rozbehaná dostupnosť služby cez e-mailových klientov, priamy prístup cez posta.telekom.sk aktuálne nastupuje v druhej vlne,“ vyjadril sa pre FonTech.sk Michal Korec.

O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách.