Dnešný deň si zákazníci mobilného operátora Telekom budú pamätať ako jeden z najhorších vôbec. V doobedných hodinách totiž došlo k masívnemu výpadku siete, ktorý ovplyvnil komunikačné služby a pripojenie k internetu cez smartfóny. Telekomu sa už podarilo výpadok z časti vyriešiť a zákazníci sa tak opäť postupne pripájajú do jeho siete, čo však môže nejaký čas trvať.

Telekom mal dnes „čierny deň“, ktorý sa niesol v znamení celoplošného výpadku jeho siete a drvivá väčšina zákazníkov bola odstavená od volaní, SMS správ a mobilných dát.

Obrovský výpadok je takmer zažehnaný

Poobede sa začala situácia zlepšovať. Niektorým zákazníkom sa obnovilo pripojenie k sieti a mohli tak využívať aj dátové pripojenie. Mnoho z nich však stále dopláca na tento veľký výpadok a sieť operátora je pre nich ešte nedostupná. O aktuálnej situácii informoval aj výkonný riaditeľ slovenskej pobočky Telekomu, Dušan Švalek.

telekom
Zobraziť celú galériu (0)
Telekom ti dá neobmedzené dáta na pozeranie filmov, či počúvanie hudby, Telekom

Nenechaj si ujsť
Slovenské banky a operátori chcú prejsť na prelomovú technológiu

„Ešte raz sa vám ospravedlňujeme za dnešný výpadok a horúčkovito celý deň pracujeme na jeho odstránení. Radi by sme vás informoval o aktuálnej situácii a verím, že máme dobré správy. Väčšina zákazníkov je už opäť pripojená na naše mobilné siete a tí, ktorí tam ešte nie sú, postupne nabiehajú. Čo sa týka jednotlivých služieb, hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii.

Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr. Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnút. Bohužiaľ, VoLTE sa nám ešte nepodarilo rozbehnúť. Znova by som vám chcel poďakovať za vašu trpezlivosť a pochopenie.“ Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.

Výpadok však podľa našich informácií hlásili aj Slováci zo zahraničia, kde im taktiež nefungovali mobilné služby Telekomu. Porucha tak zasiahla aj zákazníkov mimo nášho územia, no onedlho by mala byť komunikácia v sieti spoločnosti opäť dostupná pre každého. Chvíľu však potrvá, kým celý systém nabehne do „starých koľají“.

Aktualizácia 21:00

Telekom oficiálne ohlásil, že sa dnešný výpadok podarilo vyriešiť krátko po 19. hodine a zákazníci tak môžu opäť naplno využívať jeho sieť.

VÝPADOK UKONČENÝ – Sme späť v normálnom režime našich mobilných sietí. Ak zákazníkom stále nejde 4G sieť, odporúčame ešte raz reštartovať telefón. Ospravedlňujeme sa za všetky spôsobené nepríjemnosti, zmeškané hovory a nedoručené správy. Zo všetkých síl sme sa snažili vyriešiť situáciu čo najskôr. V najbližších dňoch budeme situáciu neustále monitorovať. Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak.“ – Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko.

Pošli nám TIP na článok



Novinky