Ďalší čierny deň pre elektrický Hyundai. Obľúbený model znova zachvátili požiare batérie
Hyundai Kona Electric si pred pár mesiacmi nespravil príliš dobré meno a pre problémy s batériou automobilka zvolala do servisu viac ako 77 000 kusov tohto elektromobilu. Ako informuje portál InsideEVs, zdá sa, že problémy nie sú úplne zažehnané ani po servisnej prehliadke. V Nórsku totiž zachvátil požiar ďalšiu elektrickú Konu.
Posledný požiar elektrickej Kony mal nastať v nórskom Osle 21. júna. Detaily tohto požiaru zatiaľ známe nie sú, no podľa všetkého šlo znova o problémy s batériou. Auto však počas vzniku požiaru stálo zaparkované a dokonca sa ani nenabíjalo.
Hasiči vozidlo zabezpečili proti opätovnému vznieteniu. Najprv ho teda štandardne uhasili, neskôr ho prikryli protipožiarnou plachtou a následne ho ponorili do nádrže s vodou. Podobný požiar, kedy Kona stála na parkovisku a nenabíjala sa, bol dokonca nedávno aj v Južnej Kórei, píše Autobala.
Tento kus bol vyrobený po marci 2021, čiže nebol ovplyvnený veľkou zvolávačkou z októbra 2020. To však vyvoláva nepríjemnú otázku, a to, či sú aj nové Kony náchylné na problémy s batériou. Tiež totiž využívajú batériové články od LG. Ani jedna situácia rozhodne nevrhá dobré svetlo na kórejskú automobilku, ktorá do elektromobility vkladá nemalé úsilie.
Nie je to problém len pre Hyundai
Samozrejme, nehoria len elektromobily, tento problém sa týka aj spaľovacích automobilov a podľa štatistík sú na tom percentuálne ešte horšie, než elektrické autá. Požiar elektromobilu je však rozhodne nebezpečnejší, pretože batériu nie je tak ľahké uhasiť a navyše pri jej poškodení hrozí vysoké riziko opätovného vznietenia.
Dávnejšie sme ťa však informovali napríklad aj o horiacej Tesle, čínskych elektromobiloch, ktoré zachvátili plamene počas nabíjania, či elektromobile značky BAIC, ktorému počas nabíjania doslova explodovala batéria.
Problémom pri horiacom elektromobile je teda samotná náročnosť uhasenia a taktiež vysoké riziko ďalšieho vznietenia, na čo však mnohé hasičské tímy nie sú absolútne pripravené. Platí to aj na u nás.
Slovensko stále nie je pripravené
Hasenie bežného vozidla býva často kratšie ako uhasenie požiaru elektromobilu. Batériové články sa dokážu pod vplyvom rôznych faktorov vznietiť samé, prípadne začnú horieť pri skrate. A tu nastáva najväčší problém. Na uhasenie horiacej batérie potrebujú totiž hasiči iný postup a prostriedky, ktoré by efektívne uhasili takýto požiar.
Horenie batérie elektromobilu pritom môže trvať aj niekoľko hodín a ešte aj po takom čase hrozí, že sa batéria znova vznieti. Dokonca sú známe prípady, kedy sa akumulátor opäť po uhasení vznietil po 22 hodinách. S touto problematikou sme sa obrátili na Prezídium Hasičského a záchranného zboru, ktoré nás vo svojej odpovedi informovalo, že hasiči pri takýto požiaroch využijú aj ťažkú techniku.
„Postup pri likvidácii požiaru elektromobilu je rovnaký ako v prípade požiaru automobilu so spaľovacím motorom. Rozdiel je však v dĺžke eliminácie požiaru. Pri spaľovacích motoroch je možné požiar zlikvidovať v priebehu pár minút, zatiaľ čo likvidácia požiaru elektromobilu môže trvať niekoľko desiatok minút až hodín.
Ďalším riešením je ponorenie vozidla prostredníctvom ťažkej techniky do kontajneru s vodou, a to aj na niekoľko dní,“ informovala redakciu FonTech.sk npor. Mgr. Katarína Križanová z komunikačného oddelenia Prezídia Prezídium HaZZ.
Posted by Brandweer Midden- en West-Brabant on Monday, March 25, 2019
S podobnými prípadmi sme sa pritom doteraz stretli pri viacerých nehodách v zahraničí, kedy museli hasiči ponoriť elektromobil do veľkej nádrže s vodou a čakať na uhasenie požiaru.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP