Ďalší čierny deň pre elektrický Hyundai. Obľúbený model znova zachvátili požiare batérie
Hyundai Kona Electric si pred pár mesiacmi nespravil príliš dobré meno a pre problémy s batériou automobilka zvolala do servisu viac ako 77 000 kusov tohto elektromobilu. Ako informuje portál InsideEVs, zdá sa, že problémy nie sú úplne zažehnané ani po servisnej prehliadke. V Nórsku totiž zachvátil požiar ďalšiu elektrickú Konu.
Posledný požiar elektrickej Kony mal nastať v nórskom Osle 21. júna. Detaily tohto požiaru zatiaľ známe nie sú, no podľa všetkého šlo znova o problémy s batériou. Auto však počas vzniku požiaru stálo zaparkované a dokonca sa ani nenabíjalo.
Hasiči vozidlo zabezpečili proti opätovnému vznieteniu. Najprv ho teda štandardne uhasili, neskôr ho prikryli protipožiarnou plachtou a následne ho ponorili do nádrže s vodou. Podobný požiar, kedy Kona stála na parkovisku a nenabíjala sa, bol dokonca nedávno aj v Južnej Kórei, píše Autobala.
Tento kus bol vyrobený po marci 2021, čiže nebol ovplyvnený veľkou zvolávačkou z októbra 2020. To však vyvoláva nepríjemnú otázku, a to, či sú aj nové Kony náchylné na problémy s batériou. Tiež totiž využívajú batériové články od LG. Ani jedna situácia rozhodne nevrhá dobré svetlo na kórejskú automobilku, ktorá do elektromobility vkladá nemalé úsilie.
Nie je to problém len pre Hyundai
Samozrejme, nehoria len elektromobily, tento problém sa týka aj spaľovacích automobilov a podľa štatistík sú na tom percentuálne ešte horšie, než elektrické autá. Požiar elektromobilu je však rozhodne nebezpečnejší, pretože batériu nie je tak ľahké uhasiť a navyše pri jej poškodení hrozí vysoké riziko opätovného vznietenia.
Dávnejšie sme ťa však informovali napríklad aj o horiacej Tesle, čínskych elektromobiloch, ktoré zachvátili plamene počas nabíjania, či elektromobile značky BAIC, ktorému počas nabíjania doslova explodovala batéria.
Problémom pri horiacom elektromobile je teda samotná náročnosť uhasenia a taktiež vysoké riziko ďalšieho vznietenia, na čo však mnohé hasičské tímy nie sú absolútne pripravené. Platí to aj na u nás.
Slovensko stále nie je pripravené
Hasenie bežného vozidla býva často kratšie ako uhasenie požiaru elektromobilu. Batériové články sa dokážu pod vplyvom rôznych faktorov vznietiť samé, prípadne začnú horieť pri skrate. A tu nastáva najväčší problém. Na uhasenie horiacej batérie potrebujú totiž hasiči iný postup a prostriedky, ktoré by efektívne uhasili takýto požiar.
Horenie batérie elektromobilu pritom môže trvať aj niekoľko hodín a ešte aj po takom čase hrozí, že sa batéria znova vznieti. Dokonca sú známe prípady, kedy sa akumulátor opäť po uhasení vznietil po 22 hodinách. S touto problematikou sme sa obrátili na Prezídium Hasičského a záchranného zboru, ktoré nás vo svojej odpovedi informovalo, že hasiči pri takýto požiaroch využijú aj ťažkú techniku.
„Postup pri likvidácii požiaru elektromobilu je rovnaký ako v prípade požiaru automobilu so spaľovacím motorom. Rozdiel je však v dĺžke eliminácie požiaru. Pri spaľovacích motoroch je možné požiar zlikvidovať v priebehu pár minút, zatiaľ čo likvidácia požiaru elektromobilu môže trvať niekoľko desiatok minút až hodín.
Ďalším riešením je ponorenie vozidla prostredníctvom ťažkej techniky do kontajneru s vodou, a to aj na niekoľko dní,“ informovala redakciu FonTech.sk npor. Mgr. Katarína Križanová z komunikačného oddelenia Prezídia Prezídium HaZZ.
Posted by Brandweer Midden- en West-Brabant on Monday, March 25, 2019
S podobnými prípadmi sme sa pritom doteraz stretli pri viacerých nehodách v zahraničí, kedy museli hasiči ponoriť elektromobil do veľkej nádrže s vodou a čakať na uhasenie požiaru.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najefektívnejší hybrid súčasnosti: Kórejci dali vozidlu budúcnosti unikátny pohon, môže ísť aj do vojny
100 km/h vo vzduchu a let na 40 minút. Lietajúca motorka bude v roku 2026 realitou, má zaujímavú cenu
O ich elektromobily je veľký záujem. Volvo predalo v Európe ohromný počet áut
Zarážajúce zistenia: Teroristický útok s Cybertruckom naplánoval ChatGPT. Polícia má dôkazy
Dojazd 600 km a úplne nový dizajn. Škoda odhalila masívne zmeny svojho obľúbeného elektromobilu (+FOTO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Premiér Fico vysvetľuje svoju cestu do Moskvy: EÚ sa rozpadne skôr, ako si vieme predstaviť, tvrdí (VIDEO)
Do tela svojej dcéry transplantovala prasacie orgány. Príbeh transrodovej miliardárky Rtothblatt prekvapuje svet
Hľadá sa Karolína Berdisová: Zmizla tesne pred Vianocami. Pomôž ju nájsť (VÝZVA)
Majú kariéru snov: 5 slovenských influencerov, ktorí zarábajú peniaze cestovaním po svete
Expert na autá: Moje najväčšie sklamanie? Auto za 150-tisíc a interiér, ktorý vŕzga. TOP značky pre rok 2025
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Rýchlejšie sa vybíjajú a zlyhávajú im kľúčové komponenty. Tesla rieši závažný problém vozidiel
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Dojazd 600 km a úplne nový dizajn. Škoda odhalila masívne zmeny svojho obľúbeného elektromobilu (+FOTO)
- Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Rýchlejšie sa vybíjajú a zlyhávajú im kľúčové komponenty. Tesla rieši závažný problém vozidiel
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Zarážajúce zistenia: Teroristický útok s Cybertruckom naplánoval ChatGPT. Polícia má dôkazy
- Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
- Dojazd 600 km a úplne nový dizajn. Škoda odhalila masívne zmeny svojho obľúbeného elektromobilu (+FOTO)
-
- Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
- Vyvrátili teóriu a odhalili realitu v praxi. Experti zistili, ako výrazne strácajú batérie EV svoju kapacitu
- Ľudia o neho strácajú záujem. Peugeot výrazne znížil cenu obľúbeného modelu
- Nová generácia všetko zmení. Číňania vylepšujú batérie EV extrémnym tempom, začnú s masovou výrobou
- Zaskočili celý svet. Trh elektromobilov si podmaňuje značka elektroniky, má agresívny plán na rok 2025
Muskov Grok opúšťa platformu X. Umelá inteligencia dostane vlastnú aplikáciu, láka milióny používateľov
Fascinujúce a znepokojujúce zároveň. ChatGPT „podvádzal“, aby dosiahol cieľ v experimente
Z ľudí spravia „medvede“. Dlhé vesmírne lety stoja pred veľkou výzvou, toto má byť riešenie
Nemecký gigant situáciu nezvláda. Prechod na elektrinu im škodí v kľúčovej veci
Slovensko a Česko spájajú sily. Nové partnerstvo prináša zmeny v rozvoji AI
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Premiér Fico vysvetľuje svoju cestu do Moskvy: EÚ sa rozpadne skôr, ako si vieme predstaviť, tvrdí (VIDEO)
Do tela svojej dcéry transplantovala prasacie orgány. Príbeh transrodovej miliardárky Rtothblatt prekvapuje svet
Hľadá sa Karolína Berdisová: Zmizla tesne pred Vianocami. Pomôž ju nájsť (VÝZVA)
Majú kariéru snov: 5 slovenských influencerov, ktorí zarábajú peniaze cestovaním po svete
Expert na autá: Moje najväčšie sklamanie? Auto za 150-tisíc a interiér, ktorý vŕzga. TOP značky pre rok 2025
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené