Čo porazí takmer 800 koňový elektrický Taycan? Slávne Porsche 911 so spaľovacím motorom
Porsche Taycan je bezpochyby revolučným elektromobilom, ktorý sa často označuje za hlavného konkurenta Tesly Model S. O šprintérskom súboji týchto dvoch titánov sme informovali len nedávno, avšak tentokrát si sily Taycan zmeral so svojim „spaľovacím bratom“ menom Porsche 911. Na tému upozornil portál Motor1.
Spaľovák verzus elektromobil
Nemecká automobilka prekonala s novým Porsche 911 Turbo S samú seba, a to doslova. Tento model je poháňaný 3,8-litrovým šesťvalcovým motorom, ktorý je s výkonom 478 kW (650 koní) a krútiacim momentom 800 Nm monštrom na ceste, pričom z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 2,7 sekundy. To sa stále bavíme o aute so spaľovacím motorom!

Zo Stuttgartu však nedávno prišla na trh aj „domáca“ elektrická konkurencia, Porsche Taycan Turbo S, ktoré disponuje maximálnym výkonom až 560 kW (761 koní) a krútiacim momentom 1050 Nm. Na 100 km/h zrýchli za 2,8 sekundy.
Na papieri je tak elektromobil síce výkonnejší, avšak dôležitú rolu hrá aj hmotnosť, ktorá je v prípade Taycanu pri 2370 kilogramoch oproti 1640 kilogramov 911-ky vyššia.
Na znánom YouTube kanáli carwow si tieto dva modely zmerali v najnovšom videu sily pri šprintérskom súboji, ktorý si môžeš pozrieť nižšie.
Víťazom sa stáva…
Pri prvom teste mal okamžite po štarte na vrch model 911, ktorý získal obrovský náskok a Taycanu sa už nepodarilo ho dobehnúť.
Druhý test však ukázal, že Taycan je schopný pri pohotovom štarte držať so spaľovákom nejaký čas krok a autá išli prvých pár sekúnd bok po boku. Model 911 sa však od Taycanu začal po určitom čase vzďaľovať a v cieli ho predbehol o 0,1 sekundy. Napriek ohromnej sile elektromobilu tak Taycan na svojho kolegu nakoniec nestačil.
Zajazdiť si na Porsche Taycan sme mali možnosť aj my. K dispozícii bola verzia Taycan 4S a kľúčové dojmy a poznatky z auta si môžeš prečítať v nedávnej recenzii.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
