Batériový bez emisný elektromobil sa svojou koncepciou a vlastnosťami najlepšie cíti v meste, kde v porovnaní s klasickými spaľovacími motormi dosahuje najlepšiu efektivitu. Uvedomuje si to aj čínsky producent BYD, ktorý podľa aktuálnych informácii Electrive zásadne mení svoju stratégiu určenú pre európske trhy.

U našich južných susedov v Maďarsku vzniká vôbec prvý výrobný závod BYD v Európe, ktorý od budúceho roka plánuje spustiť výrobu malých mestských elektromobilov segmentu B. Tento čínsky producent si postupne začína uvedomovať, že európski zákazníci nemajú veľmi záujem o drahé výkonné čínske elektromobily, a preto sa výrazne začne zameriavať na cenovo dostupné elektromobily segmentu B.

Výrobca sa zameriava na segment B

Tento segment, do ktorého spadajú klasické modely ako Škoda Fabia, Renault Clio, ale aj napr. Peugeot 208 je veľmi dobrou voľbou pre uplatnenie elektrického pohonu. V rámci tohto segmentu BYD predstavil model Seagull, ktorý pri svojej dĺžke 3,74 metra na čínskom trhu štartuje s cenou približne 10 000 EURO.

Nielen široká verejnosť, ale aj európska automobilová konkurencia pozorne sleduje aká bude finálna cena tohto elektromobilu určeného pre európsky trh. Predpokladá sa, že v porovnaní s čínskou verziou môžeme očakávať navýšenie ceny a predpokladá sa, že cena by sa mala pohybovať na úrovni 19 – 20 000 EURO.

Pre porovnanie najbližšia európska konkurencia v podobe electrickej Corsy od nemeckej značky Opel štartuje na cenách blížiacich sa k sume 30 000 EURO. Kým BYD Seagull je čisto elektrický model, Opel Corsa Electric vzniká na spoločnej platforme určenej pre spaľovacie verzie.

Nízke predaje v Európe

Z hľadiska aktuálnej modelovej ponuky je najmenším modelom, ktorý BYD v Európe ponúka, model Dolphin, zástupca nižšej strednej triedy, ktorý konkuruje takým elektromobilom ako je Volkswagen ID.3 alebo Renault Mégane E-Tech. Zameranie sa na malé elektrické autá znamená odklon od pôvodnej európskej stratégie BYD.

Dva z prvých troch modelov v cenovej relácii okolo 70 000 eur, ktoré BYD priniesol do Európy pravdepodobne odradilo mnohých európskych zákazníkov od prechodu k BYD, ktorá je v tejto krajine neznáma a stále dosahuje nízke predaje a má slabú servisnú sieť. Predajné čísla BYD v Európe prinajmenšom nedosahujú vysoké ciele, a preto sa zatiaľ útok na európske trhy zatiaľ nekoná.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú