Vyhrážky EÚ nepomohli. Čínsky gigant bude blízko Slovenska vyrábať extrémne lacné elektromobily
Batériový bez emisný elektromobil sa svojou koncepciou a vlastnosťami najlepšie cíti v meste, kde v porovnaní s klasickými spaľovacími motormi dosahuje najlepšiu efektivitu. Uvedomuje si to aj čínsky producent BYD, ktorý podľa aktuálnych informácii Electrive zásadne mení svoju stratégiu určenú pre európske trhy.
U našich južných susedov v Maďarsku vzniká vôbec prvý výrobný závod BYD v Európe, ktorý od budúceho roka plánuje spustiť výrobu malých mestských elektromobilov segmentu B. Tento čínsky producent si postupne začína uvedomovať, že európski zákazníci nemajú veľmi záujem o drahé výkonné čínske elektromobily, a preto sa výrazne začne zameriavať na cenovo dostupné elektromobily segmentu B.
Výrobca sa zameriava na segment B
Tento segment, do ktorého spadajú klasické modely ako Škoda Fabia, Renault Clio, ale aj napr. Peugeot 208 je veľmi dobrou voľbou pre uplatnenie elektrického pohonu. V rámci tohto segmentu BYD predstavil model Seagull, ktorý pri svojej dĺžke 3,74 metra na čínskom trhu štartuje s cenou približne 10 000 EURO.
Nielen široká verejnosť, ale aj európska automobilová konkurencia pozorne sleduje aká bude finálna cena tohto elektromobilu určeného pre európsky trh. Predpokladá sa, že v porovnaní s čínskou verziou môžeme očakávať navýšenie ceny a predpokladá sa, že cena by sa mala pohybovať na úrovni 19 – 20 000 EURO.
Pre porovnanie najbližšia európska konkurencia v podobe electrickej Corsy od nemeckej značky Opel štartuje na cenách blížiacich sa k sume 30 000 EURO. Kým BYD Seagull je čisto elektrický model, Opel Corsa Electric vzniká na spoločnej platforme určenej pre spaľovacie verzie.
Nízke predaje v Európe
Z hľadiska aktuálnej modelovej ponuky je najmenším modelom, ktorý BYD v Európe ponúka, model Dolphin, zástupca nižšej strednej triedy, ktorý konkuruje takým elektromobilom ako je Volkswagen ID.3 alebo Renault Mégane E-Tech. Zameranie sa na malé elektrické autá znamená odklon od pôvodnej európskej stratégie BYD.
Dva z prvých troch modelov v cenovej relácii okolo 70 000 eur, ktoré BYD priniesol do Európy pravdepodobne odradilo mnohých európskych zákazníkov od prechodu k BYD, ktorá je v tejto krajine neznáma a stále dosahuje nízke predaje a má slabú servisnú sieť. Predajné čísla BYD v Európe prinajmenšom nedosahujú vysoké ciele, a preto sa zatiaľ útok na európske trhy zatiaľ nekoná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Slávna talianska značka je v hlbokej kríze. Ľudia prestali kupovať jej autá, Stellantis je zúfalý

Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smutná správa pre hudobný svet: Počas vianočných sviatkov zomrel gitarista legendárnej rockovej skupiny, mal 65 rokov
PREMIUM„Neviem sa zastaviť“ – prvý varovný signál k vyhoreniu je nenápadný. Psychologička radí, ako si nastaviť hranice (ROZHOVOR)

Liečba Alzheimerovej choroby môže byť realitou už do desiatich rokov. Vedci hovoria o prelomových zmenách vo výskume

Vedci odhalili, či bežná liečba spôsobuje demenciu. Poznáme jednoznačnú odpoveď

Miroslav Antoška: Máme výhodnejšie úrokové sadzby ako v okolitých krajinách. Túto situáciu by som využil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Slávna talianska značka je v hlbokej kríze. Ľudia prestali kupovať jej autá, Stellantis je zúfalý
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Nabíjanie zadarmo nebolo nikdy jednoduchšie. Slováci si vedia v obľúbenej appke nastaviť nový filter
-
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
Spôsob, akým bežne platíš, sa už čoskoro navždy zmení. Takto budú vyzerať platby v roku 2026
Slovenská ekonomika sa zásadne mení. Exportný rast už netiahnu autá, ale nádejné odvetvia
Šéf NATO vyslal jasný odkaz o USA. Európa chce viac zbraní, ale v ceste im stojí veľká prekážka
Ukrajina zasiahla dôležitý energetický objekt Rusov. Využila moderné západné technológie
Zahraniční výrobcovia smartfónov v Číne prekvapili. Ich predaj naznačuje nečakaný obrat na trhu
Slováci nastavili vláde nekompromisné zrkadlo. Digitálne doklady ukázali tvrdú realitu
Naštvali ho USA a Južná Kórea. Kim Čong-un ohlásil zásadnú modernizáciu námorníctva
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smutná správa pre hudobný svet: Počas vianočných sviatkov zomrel gitarista legendárnej rockovej skupiny, mal 65 rokov
PREMIUM„Neviem sa zastaviť“ – prvý varovný signál k vyhoreniu je nenápadný. Psychologička radí, ako si nastaviť hranice (ROZHOVOR)

Liečba Alzheimerovej choroby môže byť realitou už do desiatich rokov. Vedci hovoria o prelomových zmenách vo výskume

Vedci odhalili, či bežná liečba spôsobuje demenciu. Poznáme jednoznačnú odpoveď

