Čínsky elektromobil s dojazdom 1000 km a cenou pod 36 000 € príde do Európy. Vieme kedy
Čínska automobilka NIO chce úplne zmeniť pohľad a celkové vnímanie elektromobilty ako takej. Ich odlišný prístup k elektrickým autám, na ktorých je možné behom pár minút vymieniť vybitú batériu za nabitú, si získal priazeň nielen v domácej Číne, ale už aj v Európe. Ako informoval portál CnEVpost, nového revolučného modelu NIO ET5 sa ale ešte tento rok na našom trhu nedočkáme.
Nový sedan automobilky NIO dosahuje podľa čínskeho hodnotenia CLTC až 1 000 km dojazd, pričom jeho cena sa v Číne pohybuje už od 41 000 dolárov, teda 35 600 €, čím sa môže stať vážnym konkurentom Tesly.
ET5 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy a so štandardnou batériou, ktorej kapacita sa pohybuje na úrovni 75 kWh, dosahuje dojazd cez 550 km. Vo vyššej verzii s batériou o veľkosti 100 kWh je to až 700 km a s neuveriteľnou 150 kWh batériou až spomínaných 1 000 km.
Európa sa nového modelu dočká až na konci roka
Európania si už prvý elektromobil značky NIO môžu kúpiť. Jedná sa o model ES8 a dostupný je na nórskom trhu. Ku koncu roka sa do Nórska začne dodávať aj väčší a luxusnejší sedan NIO ET7.
Cenovo revolučný elektromobil NIO ET5 ale príde do Európy až v roku 2023, a to presnejšie na jar. Na jeseň 2022 bude novinka dostupná ešte len na domácom čínskom trhu.
Veľmi dobrou správou je, že automobilka chce týmto modelom expandovať aj na ďalšie európske trhy, takže najlacnejší elektrický sedan si budú môcť oficiálne zakúpiť aj záujemci mimo Nórska.
Konkrétne by sa malo jednať o krajiny ako Nemecko, Holandsko, Švédsko a Dánsko. Slovensko zatiaľ v hľadáčiku nie je, no NIO má veľké plány u našich severných susedov.
Továreň postaví vedľa nás
NIO vďaka svojmu netradičnému prístupu k elektromobilom rapídne napreduje, o čom svedčí aj jeho plán výstavby prvej európskej továrne, ktorá vyrastie v Poľsku.
Tieto plány sú podložené pracovnou ponukou pre pozíciu manažéra prevádzky závodu, ktorú automobilka zverejnila na svojom účte na LinkedIn. Týmto krokom si tak chce NIO zaistiť dostatočnú výrobnú kapacitu pre expanziu na starom kontinente.
Zamestnanec na ponúkanej pozícii, na ktorú už spoločnosť medzičasom uzatvorila výberové konanie, bude mať v Poľsku podľa dostupných informácií na starosť vytvorenie a rozvoj operačných tímov spoločnosti, ako aj riadenie kvality, dodávateľského reťazca, skladu a ďalšie náležitosti spojené s budovaním novej továrne. Rozšírením výrobnej kapacity potom môže NIO pružnejšie reagovať na dopyt po jeho elektromobiloch na európskom trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP