Clá hádžu za hlavu. Automobiloví giganti sa spojili, aby prevalcovali Európu
Najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne má veľké ambície stať sa významným hráčom aj na európskom trhu. Spolupráca so spoločnosťou Forvia, jedným zo svetových lídrov v oblasti automobilových technológií, má dopomôcť automobilke BYD získať podiel na európskom trhu rýchlejšie, než by sa dalo očakávať. Po dominancii na domácom trhu v Číne a expanzii do ďalších regiónov sa tak BYD sústreďuje na Európu, informuje portál Electrek.
Chcú „prevalcovať“ Európu
BYD a Forvia už spolupracovali na niekoľkých projektoch v Ázii, no ich partnerstvo teraz prechádza do ďalšej fázy. Forvia oznámila, že bude hlavným dodávateľom komponentov pre nový závod BYD v Turecku. Tento krok nasleduje krátko po tom, čo spoločnosti oznámili plán na otvorenie prvej európskej továrne BYD v Maďarsku.
Pre európsky trh ide o významný krok, najmä preto, že BYD už na domácom trhu v Číne zohráva kľúčovú úlohu a stáva sa globálnym hráčom na trhu elektrických vozidiel. Problém však predstavujú clá zo strany EÚ, ktoré môžu celý proces expanzie výrazne spomaliť.
Patrick Koller, generálny riaditeľ spoločnosti Forvia, zdôraznil význam tejto expanzie: „Priniesť naše partnerstvo s BYD do Európy je veľkým míľnikom pre obe strany.“ Spoločné projekty v Ázii už priniesli významné výsledky a Koller je presvedčený, že rozšírenie spolupráce do Európy prinesie ďalšie inovácie a rast.
Elektrické SUV Sealion 7 a ďalšie modely
Elektrické SUV Sealion 7 je najnovší model BYD a od prvého momentu vzbudil veľký záujem na parížskom autosalóne 2024. Spoločnosť má v pláne, aby tento stredne veľký model rozšíril dosah značky v Európe. Sealion 7 je už ôsmym modelom BYD na európskom trhu, medzi ktorými sú aj obľúbené modely Dolphin, Seal a Seal U.
Podľa Stelly Li, výkonného viceprezidenta BYD, bude nové SUV zohrávať kľúčovú úlohu pri ďalšom raste spoločnosti v Európe. Okrem toho BYD rozširuje svoje výrobné kapacity, pričom nový závod v Turecku má vytvoriť 5 000 nových pracovných miest a očakáva sa, že do roku 2026 bude schopný vyrábať až 150 000 vozidiel ročne.
Nebudú to mať ľahké
Napriek novým clám Európskej únie na dovoz čínskych elektrických vozidiel, BYD plánuje ponúkať nové modely za prijateľné ceny. Pre nemecký trh, ktorý je najväčší v Európe, sa predpokladá, že ceny budú začínať okolo 25 000 až 30 000 eur. Automobilka BMW však zdôrazňuje, že clá na čínske elektromobily sú obrovská chyba a takéto rozhodnutie ovplyvní celý európsky automobilový trh.
Dôležitým krokom pre BYD bolo aj odkúpenie distribútora Heden Electric Mobility v Nemecku, čo spoločnosti umožní lepšiu kontrolu nad cenami a objemom predaja. Aj s dodatočnými clami niektoré analýzy naznačujú, že BYD dokáže na jednom elektrickom vozidle získať viac než európski výrobcovia, ako napríklad Volkswagen. Tomu sa v súčasnosti vôbec nedarí a zvažuje zatváranie kľúčového závodu, viac o kríze VW sme písali v tomto článku.
Čínsky trh elektrických vozidiel je už teraz nasýtený a európski výrobcovia čelia v Číne veľkému tlaku. Preto BYD a ďalší čínski výrobcovia hľadajú nové trhy na expanziu, pričom Európa je jedným z najdôležitejších cieľov. Strategická spolupráca BYD s Forviou je kľúčovým prvkom tejto expanzie, čo môže znamenať, že čínsky gigant bude čoraz viac dominovať aj u nás.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené