Čínska automobilka predstavuje masívnu novú batériu: V elektromobiloch sa bude vymeniať a nie nabíjať
Čínska automobilka NIO je známa svojim originálnym prístupom k segmentu elektromobility. Ich zákazníkom totiž umožňuje meniť batérie vo vozidlách, keď sa vybijú a celý proces trvá iba 3 minúty. Táto technológia však prináša aj ďalšie výhody, jednou z nich je možnosť kedykoľvek vymeniť batériu za väčšiu a práve túto novinku aktuálne automobilka svojim zákazníkom poskytuje, informuje portál InsideEVs.
Zdá sa, že NIO to so systémom na výmenu batérií v elektromobiloch vychytal na plnej čiare. Donedávna mali zákazníci možnosť vybaviť svoje autá značky NIO batériami s kapacitou 70 kWh alebo 84 kWh. Teraz sa k týmto dvom pridáva aj 100 kWh jednotk. Vozidlo by s plnou 100 kWh batériou malo prejsť na jedno nabitie 615 km podľa čínskej normy NEDC, udáva automobilka na svojom webe.
NIO totiž zákazníkom umožňuje kúpiť auto „bez batérií“ a za batérie následne môže zákazník platiť mesačný alebo ročný poplatok. V prípade, že zákazník jazdí prevažne v meste, stačí mu aj najmenšia 70 kWh batéria za 125 € mesačne.

Ak by však niektorý mesiac musel na svojom vozidle absolvovať dlhšiu trasu, môže si na daný mesiac zaplatiť aktuálne najväčšiu, až 100 kWh batériu za 188 € na mesiac. Ak by si najväčšiu batériu chceli kúpiť na stálo, vyjde ich na 7490 €.
Nová 100 kWh batéria je aj technologicky vyspelejšia než tie staršie, pričom disponuje novým systémom prevencie proti prehrievaniu a výrobný proces celej batérie je oproti predchodcom až o 40 % jednoduchší. Novinka má taktiež prepracovanú komunikáciu so systémom manažmentu batérií. Dáta z nej sú odosielané na vzdialený server a systém následne optimalizuje výkon batérie pre čo najlepšiu životnosť.
Už v budúcom roku nám automobilka predstaví aj gigantickú 150 kWh batériu, ktorá by už mala zabezpečovať dojazd viac ako 900 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém

Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky

Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

Legenda svetového bankovníctva varuje pred budúcnosťou Európy. „Máte reálny problém,“ odkazuje Jamie Dimon
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Slávna japonská automobilka prehlbuje krízu. Jej skvelý elektromobil ľudia nechcú, spasí ju už len zázrak
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Sociálna poisťovňa odhalila, ako mať vyšší dôchodok. Slovákom pomôže staré vysvedčenie
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?
PREMIUM„Varíme sa tu ako žaby.“ Slovenské firmy zvažujú odchod do Česka, vadí im neistota aj politické napätie

Pacienta, ktorý nezaplatí, musia odmietnuť: Zamestnanci bratislavskej nemocnice odhalili problémy

