Čínska automobilka predstavuje masívnu novú batériu: V elektromobiloch sa bude vymeniať a nie nabíjať
Čínska automobilka NIO je známa svojim originálnym prístupom k segmentu elektromobility. Ich zákazníkom totiž umožňuje meniť batérie vo vozidlách, keď sa vybijú a celý proces trvá iba 3 minúty. Táto technológia však prináša aj ďalšie výhody, jednou z nich je možnosť kedykoľvek vymeniť batériu za väčšiu a práve túto novinku aktuálne automobilka svojim zákazníkom poskytuje, informuje portál InsideEVs.
Zdá sa, že NIO to so systémom na výmenu batérií v elektromobiloch vychytal na plnej čiare. Donedávna mali zákazníci možnosť vybaviť svoje autá značky NIO batériami s kapacitou 70 kWh alebo 84 kWh. Teraz sa k týmto dvom pridáva aj 100 kWh jednotk. Vozidlo by s plnou 100 kWh batériou malo prejsť na jedno nabitie 615 km podľa čínskej normy NEDC, udáva automobilka na svojom webe.
NIO totiž zákazníkom umožňuje kúpiť auto „bez batérií“ a za batérie následne môže zákazník platiť mesačný alebo ročný poplatok. V prípade, že zákazník jazdí prevažne v meste, stačí mu aj najmenšia 70 kWh batéria za 125 € mesačne.
Ak by však niektorý mesiac musel na svojom vozidle absolvovať dlhšiu trasu, môže si na daný mesiac zaplatiť aktuálne najväčšiu, až 100 kWh batériu za 188 € na mesiac. Ak by si najväčšiu batériu chceli kúpiť na stálo, vyjde ich na 7490 €.
Nová 100 kWh batéria je aj technologicky vyspelejšia než tie staršie, pričom disponuje novým systémom prevencie proti prehrievaniu a výrobný proces celej batérie je oproti predchodcom až o 40 % jednoduchší. Novinka má taktiež prepracovanú komunikáciu so systémom manažmentu batérií. Dáta z nej sú odosielané na vzdialený server a systém následne optimalizuje výkon batérie pre čo najlepšiu životnosť.
Už v budúcom roku nám automobilka predstaví aj gigantickú 150 kWh batériu, ktorá by už mala zabezpečovať dojazd viac ako 900 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Anna a Branislav otvorili výberovú kaviareň: „Pre malé podniky je transakčná daň čistý úder pod pás“
Slovensko čakajú nebezpečné búrky s devastujúcim vetrom, najviac ohrozený je jeden región (PREDPOVEĎ)
Viedeň už nie je mesto s najvyššou kvalitou života. Po troch rokoch prišla o svoje prvenstvo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
Komárno nasadí AI preklad. Umelá inteligencia zachráni mestské prenosy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Gigantická kométa letí smerom k Zemi. Je 14-krát väčšia ako asteroid, ktorý zabil dinosaury
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Anna a Branislav otvorili výberovú kaviareň: „Pre malé podniky je transakčná daň čistý úder pod pás“
Slovensko čakajú nebezpečné búrky s devastujúcim vetrom, najviac ohrozený je jeden región (PREDPOVEĎ)
Viedeň už nie je mesto s najvyššou kvalitou života. Po troch rokoch prišla o svoje prvenstvo
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené