Čína upratala EÚ aj zvyšok sveta. Je tu ďalší elektromobil s vyše 1000 km dojazdom vďaka „šikovnému pokroku“
Čínske automobilky sú doslova nezastaviteľné a aktuálne chrlia jeden špičkový elektromobil za druhým. Postupne totiž začínajú do noviniek nasadzovať revolučnú Qilin batériu spoločnosti CATL, ktorá autám zabezpečuje dojazd cez 1 000 km. Ďalším modelom, ktorý je vybavený týmto akumulátorom, je športový sedan Neta S od automobilky Hozon. Na tému upozornil CarNewsChina.
Elektrický sedan Neta S má podľa dokumentov, ktoré zverejnilo čínske Ministerstvo priemyslu a informačných technológií, oficiálny dojazd podľa cyklu NEDC až 1 075 km. Čínsky cyklus je však o niečo „štedrejší“ ako európska norma WLTP. Každopádne v reálnych podmienkach môže Neta S hravo atakovať svojim dojazdom hranicu 800 km.
Batéria s ohromnou energetickou hustotou
Pri takomto dojazde by sme čakali, že batéria bude mať obrovskú kapacitu niekde okolo 150 kWh. Akumulátor v športovom sedane Neta S však má relatívne skromných 117 kWh a jeho hmotnosť dosahuje 588 kg. Batériu s podobnou kapacitou má napríklad aj vlajkový Mercedes EQS či BMW i7. Tie však poskytujú papierový dojazd 762 km, respektíve 625 km v prípade BMW. Po výkonnostnej stránke sa elektrický sedan automobilky Hozon takisto nemusí hanbiť, nakoľko elektromotory produkujú až 268 koní.
Neta S je v predaji už od júna 2022, no až teraz vstupuje na trh verzia s Qilin batériou a extrémnym dojazdom na jedno nabitie. Verzie s menšími akumulátormi poskytujú dojazd 520 km, 650 km alebo 715 km. Luxusný športový sedan pritom v Číne začína na sume pod 25 000 €.
Za tú cenu ponúka auto priam neuveriteľný interiér prešpikovaný technológiami. Vyzdvihnúť môžeme head-up displej s rozšírenou realitou, 12,3″ displej pred spolujazdcom či 17,6″ displej infotainmentu, ktorý má rozlíšenie až 2,5 K. Celé to poháňa procesor Qualcomm Snapdragon 8155.
Qilin batérie spôsobia revolúciu
Batéria Qilin, pomenovaná po bájnom tvorovi v čínskej mytológii, ponúka rekordnú efektívnosť využitia objemu, až 72 %. Pre porovnanie, prvá generácia, ktorá bola uvedená na trh v roku 2019, mala efektivitu využitia objemu na úrovni 50 %.
Zvýšila sa taktiež energetická hustota batériového systému, a to až na 255 Wh/kg. Podľa dostupných informácií ide o batériu s vôbec tou najvyššou úrovňou integrácie, aká sa aktuálne nasadzuje do sériových elektromobilov.
Teslu úplne vymaže
Výsledky porovnania novej Qilin batérie však určite nepotešia Teslu s batériami 4680, ktoré pre Muskovu automobilku tiež predstavujú „revolučnú batériu“.
Batérie 4680 sú, vďaka svojej štruktúre, ktorá umožňuje montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu, považované za nosný prvok auta a umožňujú tak vozidlu dosiahnuť vyšší dojazd.
Nedávno sa tiež objavili informácie, že spoločnosť LG sa rozhodla investovať do výroby tohto typu batérií pre Teslu až 450 miliónov $ (427 miliónov €). Viac informácií nájdeš v samostatnom článku.
Qilin vs Tesla 4680
Zdá sa, že aj napriek tomu, že Qilin sú postavené na rovnakom chemickom systéme a majú rovnakú veľkosť, poskytnú až o 13 % viac energie ako spomínané 4680.
Celkovo tak Qilin poskytnú nielen lepší dojazd, ale aj rýchlosť nabíjania, bezpečnosť, životnosť a účinnosť pri nízkych teplotách.
Okrem toho, integrovaná energetická jednotka zložená z článku a multifunkčnej elastickej medzivrstvy dokáže spevniť celú nosnú konštrukciu, čím zvyšuje odolnosť akumulátora proti nárazom a vibráciám.
Ako ďalej píše portál Insideevs, skrátia sa aj časy nabíjania, keďže Qilin je možné nabiť z 10 % kapacity na 80 % už v priebehu 10 minút, prípadne za 5 minút, ak je batéria už zohriata.
CATL, ktorá dodáva batérie mnohým výrobcom automobilov, vrátane BMW, Tesly, či Volkswagenu, tvrdí, že vďaka novým technológiám Qilin poskytne elektrickým vozidlám dojazd až 1 000 km.
Tým by sa elektromobily využívajúce túto batériu zaradili jednoznačne medzi absolútnu špičku svetovej elektromobility.
Má ich aj elektromobil, ktorý zrejme príde do Európy
Zeekr 001 je ďalší elektromobil vybavený revolučnou Qilin batériou spoločnosti CATL, ktorej kapacita je v tomto prípade až 140 kWh. Automobilka patriaca do čínskeho koncernu Geely začala dodávať prvé kusy elektrického kombi zákazníkom, pričom tento konkrétny model by sa mal v blízkej budúcnosti dostať aj k nám do Európy.
Pod krídla Geely totiž patria aj automobilky ako Volvo či Polestar. Je teda viac než pravdepodobné, že Qilin batérie sa neskôr dostanú aj do elektromobilov týchto značiek.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
Volkswagen chystá „elektrické monštrum". Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
Tomuto superšportiaku neunikne žiaden spaľovák. Dubajská polícia dostala elektrickú beštiu ikonickej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kľúčový úsek na západnom Slovensku už je prejazdný po zrážke autobusu s dodávkou
Separova treska NEVIEM čelí kritike, označili ju za prebalený produkt. Firma sa bráni (EXPERTI)
Otrasy v STVR: Nová riaditeľka Flašíková plánuje zrušiť niektoré relácie. Mnohé už začínajú pôsobiť unavene, tvrdí
Mladý Slovák vybudoval firmu, ktorá prerazila v Nemecku: „Úspech závisí od toho, či dokážeš hovoriť rečou zákazníkov“
V byte našli telá dvoch mŕtvych žien. Lekár pripustil možnosť cudzieho zavinenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Volkswagen chystá „elektrické monštrum“. Slávny model dostane vzrušujúce vylepšenie
-
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
-
- Vedci našli „trójskeho koňa“ v ovzduší aj vo vode. Prenáša do živých organizmov jedovaté látky
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Ultrazvukom recyklujú palivové články. Odborníci vytvorili unikátnu technológiu, ktorý zachráni Zem
SAV búra dezinformácie. Pandemická dohoda má Slovákov chrániť, nie ich ovládať
Vedci vyvinuli tlmočníka budúcnosti. Toto zariadenie rozpozná hlasy, pohyb a rozpráva zrozumiteľne
Ruský majetok sa mení na zbrane pre jeho nepriateľa. Fínsko mu pošle muníciu za takmer 100 miliónov eur
Grécko zasiahli otrasy, ktoré cítili až v Aténach. Situácia sa ešte neskončila, varujú experti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kľúčový úsek na západnom Slovensku už je prejazdný po zrážke autobusu s dodávkou
Separova treska NEVIEM čelí kritike, označili ju za prebalený produkt. Firma sa bráni (EXPERTI)
Otrasy v STVR: Nová riaditeľka Flašíková plánuje zrušiť niektoré relácie. Mnohé už začínajú pôsobiť unavene, tvrdí
Mladý Slovák vybudoval firmu, ktorá prerazila v Nemecku: „Úspech závisí od toho, či dokážeš hovoriť rečou zákazníkov“
V byte našli telá dvoch mŕtvych žien. Lekár pripustil možnosť cudzieho zavinenia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené