Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Množstvo náročných reklám na výpočtový výkon nie je v dnešnom svete zanedbateľné a môžu mať zásadný vplyv na fungovanie hardvéru. S takýmito reklamami sa však rozhodol vo svojom prehliadači zatočiť Google. Chrome od augusta dostane oficiálne novú funkciu, ktorá zablokuje tento druh reklám. Novinku si však môžu používatelia vyskúšať v prehliadači už dnes, informuje ArsTechnica.

Produktový manažér pre prehliadač Chrome, Marshall Vale, nedávno na blogu zverejnil nové informácie o blokovaní takýchto reklám. Vývojári totiž objavili frakciu reklám, ktoré sú zle optimalizované a môžu zvýšiť spotrebu energie batérie, či vyťažovať zariadenia po stránke výkonu.

Chrome skoncuje so škodlivými reklamami

Takéto chovanie týchto na pohľad obyčajných reklamných prvkov pritom škodí samotnému zariadeniu. Chrome však od konca augusta prinesie novinku, ktorá takéto reklamy zablokuje ešte skôr, ako sa zobrazia používateľovi a budú môcť využiť zdroje počítačov a smartfónov.

Pokiaľ reklama prekročí stanovený limit, zobrazí sa ako chybový prvok a nenačíta sa, informoval Vale. Vývojári pritom skúmali množstvo reklám a objem zdrojov, ktoré využívajú. Zamerali sa na reklamy, ktoré najviac využívali výkon procesora a dát.

blog.chromium.org

V prípade zneužívania dát bolo až 27 % všetkých reklám nad limitom, ktorý bol stanovený na 4 MB, a 28 % reklám, ktoré využívali výkon CPU dlhšie ako 15 sekúnd v 30-sekundových alebo 60-sekundových intervaloch. Z celkového množstva skúmaných reklám však takéto inzercie tvorili len 0,3 %-ný podiel, no napriek tomu ide o škodlivé reklamy, ktoré môžu mať vážny dopad.

blog.chromium.org

Google sa preto rozhodol ešte pred sprístupnením novej funkcie, ktorá tieto reklamy zablokuje, vyskúšať ju medzi experimentálnymi možnosťami. Hoci nie je táto možnosť dostupná oficiálne a aktívna v prehliadači Chrome, môže si ju každý používateľ aktivovať už dnes. Nenájdeme ju ale medzi doplnkami, či inde v obchode prehliadača.

Screenshot/FonTech

Pokiaľ by ju chcel niekto vyskúšať, môže tak spraviť po aktivácii „Heavy Ad Intervention“ v experimentálnych funkciách na odkaze chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention. Natívne je nastavená na „Default“, no zapnúť ju môžeme zmenou na možnosť „Enable“.

Následne je však potrebné Chrome reštartovať, aby mohli byť škodlivé reklamy blokované. Experimentálna funkcia však ešte nie je dostupná pre mobilnú verziu prehliadača pre smartfóny.

Zatiaľ nie je všetko 100 %

Funkciu sme si vyskúšali aj my v redakcii. Keďže sa však jedná len o experimentálnu možnosť, nemusí všetko fungovať úplne správne. Pri testovaní tejto zmeny sa nám nepodarilo naraziť na web, kde by funkcia zablokovala niektoré reklamy tak, ako je uvedené na vyššie priloženom obrázku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú