Chorvátsky Rimac pokoril ďalší rekord. Najrýchlejší elektromobil sveta na videu prekonáva 400 km/h
Elektrický hyperšport Rimac Nevera pokoril ďalší významný rekord. Po najlepšie zrýchľujúcom sériovom aute na svete sa stal aj najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom. Ako informuje Rimac v tlačovej správe, na okruhu sa mu podarilo dosiahnuť rýchlosť 412 km/h.
Nové prvenstvo si Nevera pripísal na nemeckom rýchlostnom okruhu Automotive Testing Papenburg, ktorý má rovinky dlhé približne 4 kilometre. Aj napriek tomu na svete existuje len niekoľko áut, ktoré na ňom dokážu prekonať rýchlosť 400 km/h.
Disponuje špeciálnym nastavením
Rimac Nevera je jedným z týchto vozidiel a odteraz sa môže pýšiť titulom najrýchlejšieho sériovo vyrábaného elektromobilu na svete. Autu dopomohlo aj špeciálne nastavenie, ktoré upravilo aerodynamiku vozidla tak, aby malo vozidlo čo najnižší odpor, no zároveň sa stále dobre ovládalo pri extrémne vysokej rýchlosti.
Hyperšport bol počas testu obutý na pneumatikách Michelin Cup R2 a na ich stav dohliadal priamo technik z dielne Michelin. Pri výjazde zo zákruty na testovacom ovále Rimac dosahoval rýchlosť 250 km/h.
O presné meranie rýchlosti na základe GPS sa staral systém Racelogic V-Box. Automobilka Rimac si už pri koncepte vozidla stanovila za cieľ, že chce vyrobiť auto s maximálnou rýchlosťou cez 412 km/h. Tento významný míľnik sa im podarilo oficiálne dosiahnuť až po štyroch rokoch a celkovo 1,6 miliónoch hodín vývoja.
Bežní zákazníci môžu o takejto rýchlosti iba snívať
Rimac Nevera sa dodáva zákazníkom s elektronicky obmedzenou rýchlosťou na 352 km/h, čo je ale aj tak šialená rýchlosť, ktorú na bežných cestách nikdy nevyužijú. Odomknutie plného výkonu je možné iba pod dohľadom technikov z dielne Rimac a pri prísnych bezpečnostných opatreniach.
Rimac Nevera sa stal najrýchlejším elektromobilom sveta, prekonal rýchlosť 412 km/h
Pri špeciálnych akciách, ako bola aj táto, sa dbá napríklad na správne obutie a optimálne nahustené pneumatiky správnej konštrukcie, ktoré musia odolať obrovským preťaženiam. .
Elektrický hyperšport z Chorvátska búra všetky predsudky voči elektromobilom. Okrem toho, že táto 1 914-koňová beštia dokáže zrýchliť na 100 km/h za 1,85 sekundy a štvrť míle prekoná za 8,582 sekundy.
Elektromobil ohúril aj šampióna F1
Rimac Nevera s poradovým číslom 1 patrí bývalému jazdcovi a majstrovi sveta Formuly 1 Nicovi Rosbergovi, ktorý si auto prevzal osobne v chorvátskom Záhrebe a všetko natočil do vlogu.
Nico ako prvý majiteľ elektrického superšportu Rimac Nevera po auto prišiel osobne do chorvátskeho mesta Záhreb, kde sa zároveň stretol so zakladateľom spoločnosti a súčasným šéfom automobilky Bugatti-Rimac, Matem Rimacom.
Súčasťou odovzdávky auta bola aj prehliadka vývojového centra. To najpodstatnejšie ale začína zhruba v 8. minúte Nicovho videa, kedy dôjde k odhaleniu superšportu Nevera určeného pre bývalého šampióna F1.
Nico vsadil na pomerne „fádnu“ konfiguráciu, kedy je auto prakticky celé v čiernej farbe. Rovnako čierny je aj interiér vozidla a sám Rosberg ho nazýva „batmobil“. Cena luxusného elektromobilu sa pohybuje na úrovni 2 miliónov eur.
Interiér je kompletne pokrytý alcantarou a vo vnútri sa okrem poradového čísla vozidla nachádza aj menovka Nica Rosberga. Počas preberania auta Mate prezradil Nicovi hneď niekoľko zaujímavostí.
Všetky tlačidlá vo vozidle sú robené na mieru, to znamená, že rovnaké komponenty nenájde v žiadnom inom aute. Rosberg si takisto všimol množstvo kamier vo vnútri, ktoré slúžia na to, aby si vodič pri jazdení na závodnom okruhu nemusel do auta montovať množstvo GoPro kamier. Jednoducho môže použiť záznamy z až 14 objektívov vozidle.

Na záver Nico pochválil celkové spracovanie interiéru. V minulosti mal totiž možnosť vyskúšať prototyp superšportu Nevera a ako uviedol vo videu, niektoré tlačidlá pôsobili horšie ako „ovládanie na práčke“. V jeho produkčnom modeli už mal z týchto ovládačov prémiový pocit.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur



