Čínsky automobilový gigant, ktorý je zásadným priekopníkom v batériových technológiách, ktorými sa zaoberá už celé desaťročia, predstavil novú verziu svojej vlajkovej lode v podobe modelu Han – lákavého sedanu s veľkými rozmermi, ohromným dojazdom a poriadnym výkonom. Ako totiž upozorňuje portál Electrive, tieto mašiny sa predávajú aj v Európe a momentálne prechádzajú na novú 800-voltovú architektúru, ktorá so sebou prináša viacero veľkých výhod.

Dôležité zmeny

Jednou z veľkých zmien týkajúcich sa populárneho modelu Han je aj fakt, že po novom budú rovnako vyzerať plne elektrické aj plug-in hybridné verzie, ktoré sa doteraz vzhľadovo mierne líšili. Pre zákazníkov oveľa dôležitejšími zmenami sú ale tie, ktoré sa týkajú výkonu a kapacít poskytovaných týmto výkonným, avšak napriek tomu cenovo dostupným sedanom.

S novou 800-voltovou architektúrou a teda aj o poznanie vyššou efektivitou elektronických systémov je nový BYD Han prekvapivo lacnejší, než jeho predchodca. Nová verzia zatiaľ prichádza len pre čínsky trh, kde má plne elektrické prevedenie dosahovať cenu od necelých 23 000 do približne 30 000 eur. To je vzhľadom na dojazd šplhajúci sa podľa výrobcu k takmer 700 km neuveriteľná cena, pochopiteľne ale neplatí pre európsky trh.

BYD

Batérie BYD Han majú používať technológiu prevzatú z kozmických zariadení. Hliník-silikónový karbid umožňuje dosiahnutie čo najvyššej efektivity elektromotorov, čo zvyšuje dojazd.

Han má využívať najnovšie BYD batérie na báze LFP, ktoré umožňujú nabitie na 80 % len za 30 minút a auto poteší aj výkonom. Nie je zatiaľ známe či sa mení aj ten, avšak dnes dosahuje Han výkon až 380 kW a pohon všetkých štyroch kolies, pričom podľa technode.com dostáva zásadné vylepšenie aj schopnosť autonómneho riadenia.

Chce navýšiť výrobu

Európsky trh nie je jediný, ktorý sa snažia čínske automobilky dobyť. Jedným z cieľov je aj Pakistan, kde chce spoločnosť BYD navýšiť výrobu. BYD zároveň chystá otvorenie troch predajných a zážitkových centier v najväčších pakistanských mestách – Karáčí, Lahore a Islamabade. Tieto centrá majú slúžiť ako výkladná skriňa značky v krajine.

Výkon dopĺňa Nvidia

S poháňaním systémov pre autonómne riadenie má pomáhať procesor od americkej značky Nvidia a tiež LIDAR umiestnený v streche vozidla. Či, kedy a v presne akej forme sa všetky spomínané vylepšenia dostanú aj do Európy jasné nie je. Známe nie sú ani nové ceny, ktoré budú po novom ovplyvnené novými clami uvalenými Európskou úniou kvôli neférovým dotáciám, ktoré poskytovala Čína exportovaným autám.

Napriek clám majú čínske automobilky v Európe veľké plány, čo dokazuje aj konanie práve automobilky BYD. Spoločnosť totiž práve finalizuje akvizíciu nemeckého distribútora Hedin Mobility. Táto transakcia, ktorá by mala byť uzavretá do konca roka, zahŕňa kľúčové predajne BYD v Stuttgarte a Frankfurte nad Mohanom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú