Francúzska automobilka Bugatti, dnes spadajúca pod firmy Rimac a Porsche, predstavila svoj najnovší model luxusného športového auta v podobe hybridu Tourbillon. Aj keď sa dizajnom tento stroj naďalej podobá na vozidlá vyvinuté značkou Bugatti v jej modernej histórii, v skutočnosti nezdieľa žiadny komponent s inými autami a dostáva aj úplne nový motor V16 s objemom až 8,3 litra, vysvetľuje Bugatti na svojej webovej stránke.

Výkon dvoch svetov

S otáčkami do 9 500 RPM má tento motor poskytovať výkon až 1 000 konských síl, čo na moderné Bugatti môže pôsobiť ako pomerne málo. To má ale svoj dôvod, keďže je okrem tohto benzínového motora V16 Tourbillon vybavený aj tromi elektrickými motormi, ktoré poskytujú 800 konských síl. Výsledný kombinovaný výkon je tak až 1 800 konských síl.

Keďže ide o hybrid s elektrickými motormi, má Tourbillon pochopiteľne aj batériu s prekvapivou kapacitou až 25 kWh, čo umožňuje aj čisto elektrický dojazd do asi 60 až 70 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli Tourbillon len za dve sekundy a na 200 km/h za päť sekúnd, pričom maximálnu rýchlosť 380 km/h dosiahne do 25 sekúnd.

Bugatti

To je ale maximálna rýchlosť v prípade, že je zapnutý obmedzovač rýchlosti. Bez neho má tento stroj zvládnuť rýchlosť až cez 440 km/h, pričom elektrický systém využíva 800 V infraštruktúru. Je pravdepodobné, že Bugatti využíva know-how firmy Rimac, ktorá sa špecializuje na plne elektrické hyperšporty.

Zatiaľ si počkáme

Príchod tejto novinky je naplánovaný až na rok 2026 a vyrobených má byť 250 kusov. Cena má začínať na 3,6 miliónoch eurách, čo nie je pre Bugatti príliš prekvapivé. Momentálne Tourbillon prechádza testovaním a potrvá, kým sa naozaj dostane do výroby. Prípravy sú ale v plnom prúde a Bugatti je pripravená vstúpiť do úplne novej éry automobilového priemyslu.

Extrémna precíznosť

Bugatti Tourbillon je majstrovským dielom aj z hľadiska vzhľadu a dizajnu, ktorý má podľa automobilky zotrvať a nemá sa opozerať. To je dnes problém staršieho modelu Veyron, ktorý po takmer 20 rokoch nevyzerá ani zďaleka tak vábne a futuristicky, ako počas jeho uvedenia na svet v roku 2005, kedy započala jeho výroba.

Bugatti

Nový Tourbillon kombinuje veľké množstvo materiálov a zároveň spája retro prvky dizajnu s rôznymi nielen modernými, ale tiež praktickými prvkami, ktoré sú výsledkom potrieb aerodynamiky. Azda absolútnou špičkou je ale interiér, na ktorý si značka zavolala na pomoc švajčiarskych hodinárov.

Len samotná prístrojová doska umiestnená pred vodičom, ktorá ukazuje rýchlosť, otáčky motora, teploty, stavy paliva v nádrži a nabitia batérie, ako aj poskytovaný výkon, váži len necelých 700 gramov. Skladá sa z až 600 samostatných komponentov a okrem titánového tela pozostáva aj z rubínov či zafírov, informuje Motor1.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú