Francúzska automobilka Bugatti, dnes spadajúca pod firmy Rimac a Porsche, predstavila svoj najnovší model luxusného športového auta v podobe hybridu Tourbillon. Aj keď sa dizajnom tento stroj naďalej podobá na vozidlá vyvinuté značkou Bugatti v jej modernej histórii, v skutočnosti nezdieľa žiadny komponent s inými autami a dostáva aj úplne nový motor V16 s objemom až 8,3 litra, vysvetľuje Bugatti na svojej webovej stránke.
Výkon dvoch svetov
S otáčkami do 9 500 RPM má tento motor poskytovať výkon až 1 000 konských síl, čo na moderné Bugatti môže pôsobiť ako pomerne málo. To má ale svoj dôvod, keďže je okrem tohto benzínového motora V16 Tourbillon vybavený aj tromi elektrickými motormi, ktoré poskytujú 800 konských síl. Výsledný kombinovaný výkon je tak až 1 800 konských síl.
Keďže ide o hybrid s elektrickými motormi, má Tourbillon pochopiteľne aj batériu s prekvapivou kapacitou až 25 kWh, čo umožňuje aj čisto elektrický dojazd do asi 60 až 70 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli Tourbillon len za dve sekundy a na 200 km/h za päť sekúnd, pričom maximálnu rýchlosť 380 km/h dosiahne do 25 sekúnd.
To je ale maximálna rýchlosť v prípade, že je zapnutý obmedzovač rýchlosti. Bez neho má tento stroj zvládnuť rýchlosť až cez 440 km/h, pričom elektrický systém využíva 800 V infraštruktúru. Je pravdepodobné, že Bugatti využíva know-how firmy Rimac, ktorá sa špecializuje na plne elektrické hyperšporty.
Zatiaľ si počkáme
Príchod tejto novinky je naplánovaný až na rok 2026 a vyrobených má byť 250 kusov. Cena má začínať na 3,6 miliónoch eurách, čo nie je pre Bugatti príliš prekvapivé. Momentálne Tourbillon prechádza testovaním a potrvá, kým sa naozaj dostane do výroby. Prípravy sú ale v plnom prúde a Bugatti je pripravená vstúpiť do úplne novej éry automobilového priemyslu.
Extrémna precíznosť
Bugatti Tourbillon je majstrovským dielom aj z hľadiska vzhľadu a dizajnu, ktorý má podľa automobilky zotrvať a nemá sa opozerať. To je dnes problém staršieho modelu Veyron, ktorý po takmer 20 rokoch nevyzerá ani zďaleka tak vábne a futuristicky, ako počas jeho uvedenia na svet v roku 2005, kedy započala jeho výroba.
Nový Tourbillon kombinuje veľké množstvo materiálov a zároveň spája retro prvky dizajnu s rôznymi nielen modernými, ale tiež praktickými prvkami, ktoré sú výsledkom potrieb aerodynamiky. Azda absolútnou špičkou je ale interiér, na ktorý si značka zavolala na pomoc švajčiarskych hodinárov.
Len samotná prístrojová doska umiestnená pred vodičom, ktorá ukazuje rýchlosť, otáčky motora, teploty, stavy paliva v nádrži a nabitia batérie, ako aj poskytovaný výkon, váži len necelých 700 gramov. Skladá sa z až 600 samostatných komponentov a okrem titánového tela pozostáva aj z rubínov či zafírov, informuje Motor1.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Sú účinnejšie než radary. Česi našli zaujímavý spôsob, ako zastaviť cestných pirátov
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
Veľká automobilka zvoláva stovky áut Slovákov do servisu. Ak máš tento model, kvôli kritickej chybe riskuješ život
Za úplnu banalitu zaplatíš 5 000 €. V EÚ zvažujú pokutovú reformu, ktorá môže byť pre Slovákov devastačná
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP