Francúzska automobilka Bugatti, dnes spadajúca pod firmy Rimac a Porsche, predstavila svoj najnovší model luxusného športového auta v podobe hybridu Tourbillon. Aj keď sa dizajnom tento stroj naďalej podobá na vozidlá vyvinuté značkou Bugatti v jej modernej histórii, v skutočnosti nezdieľa žiadny komponent s inými autami a dostáva aj úplne nový motor V16 s objemom až 8,3 litra, vysvetľuje Bugatti na svojej webovej stránke.
Výkon dvoch svetov
S otáčkami do 9 500 RPM má tento motor poskytovať výkon až 1 000 konských síl, čo na moderné Bugatti môže pôsobiť ako pomerne málo. To má ale svoj dôvod, keďže je okrem tohto benzínového motora V16 Tourbillon vybavený aj tromi elektrickými motormi, ktoré poskytujú 800 konských síl. Výsledný kombinovaný výkon je tak až 1 800 konských síl.
Keďže ide o hybrid s elektrickými motormi, má Tourbillon pochopiteľne aj batériu s prekvapivou kapacitou až 25 kWh, čo umožňuje aj čisto elektrický dojazd do asi 60 až 70 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli Tourbillon len za dve sekundy a na 200 km/h za päť sekúnd, pričom maximálnu rýchlosť 380 km/h dosiahne do 25 sekúnd.

To je ale maximálna rýchlosť v prípade, že je zapnutý obmedzovač rýchlosti. Bez neho má tento stroj zvládnuť rýchlosť až cez 440 km/h, pričom elektrický systém využíva 800 V infraštruktúru. Je pravdepodobné, že Bugatti využíva know-how firmy Rimac, ktorá sa špecializuje na plne elektrické hyperšporty.
Zatiaľ si počkáme
Príchod tejto novinky je naplánovaný až na rok 2026 a vyrobených má byť 250 kusov. Cena má začínať na 3,6 miliónoch eurách, čo nie je pre Bugatti príliš prekvapivé. Momentálne Tourbillon prechádza testovaním a potrvá, kým sa naozaj dostane do výroby. Prípravy sú ale v plnom prúde a Bugatti je pripravená vstúpiť do úplne novej éry automobilového priemyslu.
Extrémna precíznosť
Bugatti Tourbillon je majstrovským dielom aj z hľadiska vzhľadu a dizajnu, ktorý má podľa automobilky zotrvať a nemá sa opozerať. To je dnes problém staršieho modelu Veyron, ktorý po takmer 20 rokoch nevyzerá ani zďaleka tak vábne a futuristicky, ako počas jeho uvedenia na svet v roku 2005, kedy započala jeho výroba.

Nový Tourbillon kombinuje veľké množstvo materiálov a zároveň spája retro prvky dizajnu s rôznymi nielen modernými, ale tiež praktickými prvkami, ktoré sú výsledkom potrieb aerodynamiky. Azda absolútnou špičkou je ale interiér, na ktorý si značka zavolala na pomoc švajčiarskych hodinárov.
Len samotná prístrojová doska umiestnená pred vodičom, ktorá ukazuje rýchlosť, otáčky motora, teploty, stavy paliva v nádrži a nabitia batérie, ako aj poskytovaný výkon, váži len necelých 700 gramov. Skladá sa z až 600 samostatných komponentov a okrem titánového tela pozostáva aj z rubínov či zafírov, informuje Motor1.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Nová dopravná značka zarazila vodičov. Susedná krajina spustí extrémne prísne pravidlo, pokuty sú obrovské

Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

Hromadná zrážka na D1 ochromila dopravu. Cesta je plne prejazdná, treba však stále počítať so zdržaním

Nehoda štyroch áut zablokovala cestu, zasahujú všetky záchranné zložky

Odmietli ho 5 126-krát: Dnes má takmer 14 miliárd a jeho vynálezy používame všetci

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Ukrajina zaútočila na jeden z najväčších prístavov Ruska: Moskva hlási škody

Hromadná zrážka na D1 ochromila dopravu. Cesta je plne prejazdná, treba však stále počítať so zdržaním

Nehoda štyroch áut zablokovala cestu, zasahujú všetky záchranné zložky

Odmietli ho 5 126-krát: Dnes má takmer 14 miliárd a jeho vynálezy používame všetci

