Bratislava ožije extrémne rýchlymi kolobežkami. V unikátnom závode budú „lietať“ diaľničnou rýchlosťou
V Bratislave už o pár dní odštartuje nový motoristický šampionát, v ktorom sa budú pretekári vysokými rýchlosťami premávať po dráhe na elektrických kolobežkách. Preteky s názvom Voltrace budú pod záštitou známeho automobilového pretekára Maťa Homolu, informuje agentúra SeeSame v tlačovej správe pre médiá.
Rýchla jazda patrí do arény
Nultý závod série sa uskutoční už 27. augusta 2021 v Kart One aréne v Petržalke. Šampionát je pre všetkých, ktorí majú radi elektrické kolobežky, rýchlu jazdu a hlavne závodného ducha. Každý si totiž bude môcť zmerať sily s ostatnými.

Rýchla jazda a meranie svojich schopností nepatrí na ulicu, ale práve na takýto šampionát a uzavretú trať. Organizátorom pretekov nejde iba o adrenalínovú jazdu, ale aj o propagáciu zodpovedného používania elektrických kolobežiek verejnosťou.
„Veríme, že dnes stojíme pri zrode úplne novej disciplíny motošportu. Takej, ktorej ani náhodou nechýba rýchlosť, vzrušenie a adrenalín, ako sa to na motoršport patrí, ale zároveň takej, ktorá je ekologická a finančne nenáročná a tým dostupná širokej verejnosti,” hovorí Štefan Báthory, riaditeľ spoločnosti Voltride, ktorá preteky organizuje a ktorá je najväčším predajcom elektrických kolobežiek v strednej Európe.
„Elektrické kolobežky sú úžasný, efektívny a ekologický dopravný prostriedok, ktorý môže byť súčasťou riešenia dopravných problémov v mestách. Aj takouto formou chceme vyzvať všetkých, ktorí milujú adrenalín a rýchlu jazdu, aby sa zúčastnili pretekov a tam ukázali, čo dokážu a na ulice sa vrátili s pokorou a chladnou hlavou, pretože tam rýchla jazda jednoducho nepatrí,” dopĺňa Katarína Urbančíková, konateľka spoločnosti Voltride.

Kým športovo naladení vodiči či motorkári majú možnosť vyžiť sa na okruhoch alebo početných pretekoch, kolobežkári takéto možnosti doteraz nemali napriek tomu, že existujú modely, ktoré dosahujú diaľničné rýchlosti.
Adrenalín pretekov, ale aj voľné jazdy
Pred samotnými pretekmi budú k dispozícii aj voľné jazdy pre širokú verejnosť, ktorá si môže bezpečne vyskúšať rýchlu jazdu na okruhu bez stresu z nameraných výsledkov. Následne štartujú prvé preteky, ktoré sa skladajú z tréningových jázd, kvalifikácie a závodu podľa kategórií a disciplín. Voľné jazdy aj prvé preteky sa budú konať v petržalskej Kart One aréne.

„Sme veľmi radi, že nás z Voltride oslovili stať sa partnerom pretekov Voltrace. Elektrické kolobežky už patria ku každodennému životu desaťtisícov ľudí a mnohé z nich sú skutočne výkonné.
Preto radi podporíme myšlienku pretekania na uzavretej trati, aby mohli nadšenci hľadať svoje limity a limity svojich kolobežiek bezpečnejším a zodpovednejším spôsobom,” hovorí Renáta Zajcevová z Kart One arény v Petržalke.
Viacero závodných formátov
Samotné preteky majú viacero disciplín, ktoré sa líšia náročnosťou aj technikou. V disciplíne Time Attack sa počítajú 3 najrýchlejšie kolá a jazdí sa iba na čas. Jazdci sa tak nepredbiehajú, čo znižuje riziko nehôd a zranení. Štartuje sa v troch kategóriách podľa hmotnosti kolobežky, pričom jazdci jazdia na vlastných strojoch, ktoré môžu byť na preteky upravené.
Tí najlepší z disciplíny Time Attack získajú okrem pohárov aj pozvanie na majstrovské preteky, ktoré odštartujú z roštu a budú pripomínať klasické okruhové preteky aj s predbiehaním.
Pre tých, ktorí si chcú odniesť pohár za svoje jazdecké schopnosti a dokázať, že nevyhrali vďaka technike a výkonu svojej kolobežky, budú preteky pohára jazdcov. Kolobežky tam dodáva organizátor Voltride, a tak majú všetci jazdci rovnaké podmienky.

„Nie je to žiadna sranda ani zábavka pre deti. Ide o seriózne preteky s poriadnou dávkou adrenalínu vo vysokých rýchlostiach. Jazdím na elektrických kolobežkách už dlho, ale až jazda na uzavretom okruhu mi ukázala, aké vzrušujúce môže takéto podujatie byť.
Z pohľadu jazdca sa to dá naozaj prirovnať k rýchlej jazde na motorke či v športovom aute. Je to plnohodnotný motoršport,” hovorí Martin Pisarčík, dlhoročný motorkár a fanúšik motošportu.
„Určite si príďte vyskúšať voľné jazdy pre verejnosť, aj pokiaľ nemáte ambíciu pretekať. Naučíte sa veľa o svojej kolobežke a užijete si veľa zábavy. Voľné jazdy sú naplánované na 11. a 25. augusta u nás v Kart One aréne v Petržalke,” upresňuje Renáta Zajcevová.

Na prihlásenie zostáva pár dní
Prihlasovanie na podujatie už bolo spustené. Uzávierka prihlášok je až 22. augusta, ale prihlášky prijaté do 31. júla získajú zľavu zo štartovného až 50 %, pričom prihlášky prijaté do 8. augusta majú zľavu 25 %. Prihlásiť sa je možné na webovej stránke Voltrace.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

