Na Slovensku funguje hneď niekoľko moderných taxislužieb, ktoré zákazníkom prinášajú nové možnosti a pohodlnejší spôsobov odvozu. Jednou z nich je aj estónska spoločnosť, známa v minulosti ako Taxify. Práve Bolt teraz propaguje v reklamách na Facebooku poriadne vysoký plat, o ktorom by sa mnohým ani len nesnívalo, no zarobí ho skutočne každý?

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Pri prehliadaní Facebooku človek neraz narazí na zaujímavý obsah, medzi ktorý patria aj ponuky práce. Tie si spoločnosti hľadajúce zamestnancov neváhajú zaplatiť ako sponzorovanú reklamu. Nám sa podarilo naraziť na veľmi zaujímavú ponuku taxislužby Bolt, ktorá vo svojom propagovanom príspevku uvádza naozaj rozprávkový plat, aký nezarobia ani skúsení manažéri, či v niektorých prípadoch ani profesionáli v IT.

Bolt neúnavne hľadá vodičov. Láka na obrovský plat

Estónsky startup stále aktívne hľadá nových vodičov, ktorí by vozili zákazníkov v Bratislave, či Žiline a Košiciach. V spomínanej ponuke sa však spoločnosť sústredí na vodičov, ktorí chcú pracovať v hlavnom meste Slovenska, kde si podľa príspevku Boltu môže údajne zarobiť až 2 350 € mesačne len vozením. Nezdá sa aj tebe táto ponuka až príliš lákavá? Nuž, pozreli sme sa na ňu bližšie a ako to už býva, ani v tomto prípade nie je všetko tak „ružové“ ako sa na prvý pohľad zdá.

Zobraziť celú galériu (1)
Screenshot/Facebook/FonTech

Bolt má však svoju ponuku práce zverejnenú aj na známom portáli. Pracovné inzeráty na Profesia.sk uvádzajú, že spoločnosť hľadá vodičov do svojej taxislužby, ktorí majú vodičský preukaz a potrebnú koncesiu, aby mohli začať jazdiť práve preňho. Okrem ponuky do Bratislavy je dostupná aj práca vodiča v Žiline, no obe sa od seba líšia. V prvom prípade chce Bolt do Bratislavy najať vodiča za hodinovú mzdu 15 €, pričom mu sľubuje aj štartovací bonus vo výške 100 € a ďalšie týždenné bonusy.

Rozdielne pracovné ponuky môžu mnohých zmiasť

Ponuka v Žiline však obsahuje hodinovú mzdu 10 € a nástupný bonus 200 €, pričom týždenný bonus napríklad k jazde už nie je v tomto prípade 1,4 € ako v hlavnom meste, ale 2 €. S rovnakým bonusom, no hodinovou mzdou 12 € a týždenným bonusom 1 € k jazde je zverejnená aj ponuka pre vodičov do Košíc. Vo všetkých prípadoch je stanovený plat v rozmedzí od 1 600 € do 1 750 € brutto, teda ľudovo povedané „v hrubom“. Rozdiel v ponúkanom plate z ponuky na Facebooku teda činí až 750 €, čo môžeme vnímať aj ako niečiu priemernú mesačnú výplatu.

Nenechaj si ujsť
Takto zmenili automobilový priemysel emisné normy za posledných 30 rokov a nastolili trend elektromobilov

S našimi otázkami sme sa preto obrátili na samotný Bolt, keďže z reklamy na Facebooku nie je vôbec jasné, či je rozprávkových 2 350 € za jazdenie po meste určených pre každého vodiča a či ide o celkový plat pred alebo po zdanení. Taktiež nie je určené, koľko musí vodič odjazdiť, aby takýto plat získal.

Celkový mesačný zárobok, ktorý uvádzame v reklamách na Facebooku, je spočítaný na základne priemerného hodinového zárobku partnerských vodičov Boltu. Vodiči využívajúci aplikáciu Bolt nemajú fixne stanovený zárobok, pretože nemajú stálu pracovnú dobu. Môžu jazdiť kedykoľvek chcú a nie sú nijak tlačení do splnenia určitého počtu hodín. Sumu, ktorú uvádzame, vodiči najazdia za 35 až 40 hodín týždenne, teda za ekvivalent doby, ktorú ľudia bežne strávia v práci na plný úväzok,“ vyjadril sa pre FonTech.sk Roman Sysel, regionálny manažér Boltu pre strednú Európu.

Takáto ponuka na Facebooku tak môže zlákať množstvo potencionálnych záujemcov, ktorí však neskôr zistia, že ich výsledný mesačný plat sa k propagovanej mzde nemusí ani zďaleka priblížiť.

Bolt sa tak snaží naďalej získavať nových vodičov, ktorých mal ešte pred pár mesiacmi nedostatok, čo spôsobili nové legislatívne zmeny platné práve pre takéto druhy taxislužieb na Slovensku. O tejto téme sme podrobnejšie informovali v samostatnom článku. Kvôli nedostatku vodičov tak bolo čakanie zákazníkov zdĺhavé a neraz sa stávalo, že museli čakať desiatky minút navyše. Situácia sa však postupne zlepšila, čo nám spoločnosť potvrdila.

„Potom, čo na začiatku apríla tohto roka vstúpila do platnosti novela zákona o cestnej doprave, došlo k poklesu počtu partnerských vodičov, ktorí aplikáciu Boltu využívali. V dôsledku toho sa dojazdové časy predlžovali. Od konca júla sa Bolt podarilo skrátiť dojazdové časy v Bratislave a Košiciach na 4 minúty. Teraz sú teda časy vyzdvihnutia na úrovni, na ktorej boli pred vstupom novej legislatívy do platnosti a stále pracujeme na tom, aby sa dojazdové časy ďalej zlepšovali,“ dodal vo vyjadrení pre FonTech.sk Roman Sysel.

Napriek tomu, že sa situácia s počtom aktívnych vodičov Boltu zlepšuje, spoločnosť zrejme stále potrebuje nových, ktorých sa príliš lákavou reklamou na Facebooku snaží pritiahnuť do svojej taxislužby. Isteže, je tu šanca, že by si vodič takýto plat mohol odjazdiť, no vo väčšine prípadov sa jeho priemerný mesačný plat nemusí k propagovanej mzde vôbec blížiť.