BMW prekonalo bod zlomu. Elektrické modely sú lepšie v kľúčovej oblasti ako spaľováky
V tomto texte boli použité materiály TASR
Nemecká automobilka BMW prekonala bod zlomu v segmente vozidiel so spaľovacím motorom, ktoré už vystriedali elektrické autá ako hlavný zdroj rastu predaja. Vyhlásil to v pondelok Walter Mertl, člen predstavenstva automobilky zodpovedný za financie. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Nastal bod zlomu
„Bod zlomu pre spaľovací motor už nastal,“ povedal Mertl a dodal, že podľa jeho názoru bol prekročený minulý rok. Predaje spaľovacích automobilov sa ešte nejaký čas udržia na súčasných úrovniach a potom mierne klesnú, pokračoval Mertl, pričom odkázal na environmentálne regulácie, ktoré obmedzia ponuku týchto áut.
Výrobcovia automobilov sú pod tlakom, aby zvýšili ponuku elektrických vozidiel, keďže od polovice budúceho desaťročia sa začnú v mnohých častiach sveta, od Číny po Európsku úniu a niektoré štáty USA, uplatňovať zákazy predaja nových automobilov so spaľovacími motormi.
This year I am already flying. ⚡️
The BMW i5. 100% electric.
The #BMW i5 eDrive40:
Power consumption/100 km, CO2 emission/km, weighted comb.: 19.7–15.9 kWh, 0 g. Electric range: 472–582 km. According to WLTP, https://t.co/twXzMrWMl3. pic.twitter.com/UUvm8g0orE— BMW (@BMW) January 14, 2024
Automobilka ohlásila, že je pripravená vo svojej továrni v Mníchove ukončiť výrobu áut so spaľovacími motormi už v roku 2027. Aby tak mohla učiniť, investuje až 650 miliónov eur. V súčasnosti z výrobnej linky v Mníchove každý deň zíde takmer 1000 automobilov vrátane konvenčného BMW radu 3 a plne elektrického modelu i4. Výroba automobilov na novej elektrickej platforme Neue Klasse sa má v hlavnom závode začať v roku 2026.
V roku 2024 chcú predať až 500 000 elektrických áut
Nemecká automobilka BMW chce v budúcom roku prvýkrát predať viac ako pol milióna elektromobilov. V minulom roku sa jej podarilo v období 9 mesiacov dodať na celom svete 247 000 plne elektrických vozidiel, informovali sme ťa o tom v tomto článku.
BMW chce v segmente elektromobilov opäť dosiahnuť „výrazný dvojciferný rast“, plánovaný zákaz benzínových a naftových áut v EÚ od roku 2035 je ale chybné rozhodnutie
BMW dosiahlo v minulom roku 15-% podiel predaja plne elektrických vozidiel. Do roku 2026 ho plánuje zvýšiť na 33 %, k čomu má pomôcť šesť nových modelov v rámci produktovej línie „Neue Klasse“ učenej len pre elektrické vozidlá. Automobilka do jej rozbehu investovala miliardy eur v snahe vyrovnať technologické zaostávanie voči konkurencii.
Ostáva pri konzervatívnom pláne
Mertl dodal, že predajné marže BMW pri autách so spaľovacím motorom a plne elektrických vozidlách sa nevyrovnajú minimálne do roku 2026, pričom poukázal na vyššie náklady súvisiace so zavádzaním nových technológií pre batérie.
Automobilka podľa neho zotrváva pri svojom pláne predať do roku 2030 tri milióny vozidiel s maržou 8 % až 10 %. Tento konzervatívny cieľ je nižší v porovnaní s maržou za rok 2023, očakávanej na úrovni približne 10,3 %.
Na to, čo ponúka najlacnejší elektrický model značky BMW sme sa nedávno pozreli pri recenzii modelu BMW iX1. Ukázalo sa, že tento stroj svoju konkurenciu v niektorých aspektoch ďaleko prekonáva, avšak zároveň chýbali niektoré základné prvky, ktoré sú v takejto triedy dnes považované za štandard.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené