Bez „šťavy“ uprostred služby. Britská polícia sa sťažuje na bizarný nedostatok svojich elektromobilov
Elektromobilita rozhodne stále má svoje muchy a britskí policajti na jednu narazili. Ako informuje Telegraph, tamojší muži zákona sa sťažujú na to, že elektrické autá sa im príliš rýchlo vybíjajú. Paradoxne za to môžu sirény a zapnuté majáky.
Znova sme sa tak presvedčili, že elektrické auto ešte rozhodne nie je pre každého, respektíve nie je vhodné do každej situácie. Britskí policajti z mesta Gloucester o tom vedia svoje. Tamojšia polícia totiž disponuje najväčšou flotilou elektromobilov v Spojenom Kráľovstve.
Až 21 % zo 435 ich vozidiel je čisto elektrických, no miestni muži zákona žiaľ nemajú dobré skúsenosti s používaním elektrických áut pri výkone svojej práce.
Problém s vybíjaním a ešte väčší s nabíjaním
Tamojší komisár Chris Nelson sa vyjadril, že elektromobily sa pri výkone práce častokrát vybili bez toho, aby sa na nich vôbec jazdilo, alebo sa počas jazdy vybíjali príliš rýchlo.
Okrem elektromotorov totiž batériu vybíjajú aj sirény, vysielačky či modré majáky, ktoré niekedy, napríklad pri riešení nehodových udalostí, blikajú aj celé hodiny bez toho, aby sa auto hýbalo. Miestni policajti, najmä v odľahlejších oblastiach, následne mali problém nájsť nejakú nabíjačku, kde by mohli znovu načerpať energiu do akumulátora.
V niekoľkých prípadoch sa im dokonca elektromobil vybil ešte predtým, než sa dostali k najbližšiemu stojanu.
Nelson dokonca so svojimi vyjadreniami zašiel až tak ďaleko, že na nedávnej policajnej konferencii uviedol znepokojenie s nasadzovaním elektromobilov do radov policajných zložiek.
Chce to lepšie elektromobily?
Je pravdou, že britská polícia podľa tlačovej správy spoločnosti Nissan využíva predovšetkým staršie elektromobily Nissan Leaf a Nissan NV200, ktoré za modernými elektrickými autami už v mnohom zaostávajú. Tamojšia polícia naopak nedávno testovala aj Teslu Model 3 a toto auto preukázalo v plnom nasadení skvelé výsledky.
Tesla so zapnutými majákmi a sirénami dokázala prejsť až 320 km a elektromobil vydržal v akcii vyše štyri hodiny. Zdá sa teda, že problém britskej polície nie je v používaní elektromobilov ako takých.
Muži zákona len pri výkone svojej práce používajú „nesprávne“ elektromobily s horšími parametrami. To, že ich častokrát nemajú kde nabíjať, je samozrejme vec druhá, no veľmi jednoducho riešiteľná. Stačí investovať do rozširovania nabíjacej infraštruktúry a problémy s nabíjaním zaniknú. V Británii už nabíjačky budú musieť mať všetky nové budovy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP