Ikonický Mustang z roku 1967 prišiel o „americké svaly“. Dostal elektromotor a interiér ako Tesla Model S
Fanúšikovia amerických retro automobilov si určite spomínajú aj na záver 60-tých rokov, kedy Ford ukázal svojho vylepšeného Mustanga. Po viac ako 50 rokoch sa aj tento kúsok chce prispôsobiť dobe elektromobilov. Ruský startup sa rozhodol vyrábať starý Mustang z roku 1967, no s výbavou, ktorá je doménou moderných elektromobilov a tiež známych Tesiel.
História tohto modelového radu sa začala písať ešte koncom roka 1964, kedy Ford predstavil prvý Mustang. Jeho výroba sa naplno rozbehla v roku 1965, no neskôr na tento model čakalo niekoľko vylepšených verzií. Automobilka potom v roku 1697 predstavila verziu, ktorá prešla redizajnom a stala sa inšpiráciou aj pre ruský startup Aviar Motors. Kým pôvodný Mustang pod svojou kapotou skrýval veľký americký osemvalec, jeho mladšia replika dostane poriadne výkonný elektromotor a veľkú batériu.
Výkonnú V8-ku nahradí ešte silnejší elektromotor
Spoločnosť stojaca za týmto projektom, ktorý je nazvaný ako „R67“, popisuje tento elektromobil so vzhľadom starého Mustangu ako „prvé elektrické muscle auto s neuveriteľnou akceleráciou a vysokým komfortom“. Do jeho útrob sa mal totiž dostať výkonný elektromotor s 840 konskými silami, ktorý na 100 km/h zrýchli len za 2,2 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na maximálke 250 km/h.
Akumulátor so 100 kWh energie zasa zabezpečí dlhý dojazd až 507 km na jedno nabitie. Tieto excelentné vlastnosti má pritom dopĺňať aj interiér s vysokým komfortom, ktorý tento Mustang prevzal od Tesly Model S. Práve na jej kabínu odkazuje vertikálne orientovaný dotykový displej a jednoduché prvky palubnej dosky, ktorá si sčasti zachovala črty z pôvodného Mustangu.

Nenechaj si ujsť
Kalašnikov má konkurenciu pre Teslu: Elektromobil, ktorý v sebe skrýva kus histórie
K tomu všetkému sa podľa Aviar Motors pridávajú aj rôzni jazdní asistenti, ktorí sa majú postarať o pohodlie a bezpečnosť počas jazdy. Spoločnosť už dokonca pre potencionálnych záujemcov ukázala aj prvé fotografie tohto čiste elektrického Mustangu. Dynamický vzhľad a veľké kolesá mu tak dodávajú charakter originálneho predchodcu z roku 1967, avšak teraz po stlačení pedálu už nebude počuť burácajúci motor V8.
V Aviar Motors však zatiaľ neprezradili, kedy plánujú výrobu tejto novinky spustiť, ba ani to, za akú cenu sa bude predávať. Na oficiálnej stránke si môže zákazník cenu vypýtať na požiadanie a odhadovaná doba produkcie je zhruba 6 mesiacov. Pri takomto projekte sa však môže veľa vecí rýchlo zmeniť a budúci majitelia tak na svoju elektrickú R67-ku môžu čakať ešte o čosi dlhšie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

230 minút meškania a chaos na trati. Nečakaná situácia masívne ochromila dopravu z Česka

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

Mozog bolesť necíti, no hlava ti ide „prasknúť“. Neurologička vysvetľuje vedu za explozívnou bolesťou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

57-ročný miliardár predal svoje firmy Coca-Cole, teraz odrádza ľudí od podnikania. „Nerobte to“
PREMIUMMichal Strnad mieri na vrchol Európy. Z firmy chce vybudovať najväčšie obranné impérium kontinentu

230 minút meškania a chaos na trati. Nečakaná situácia masívne ochromila dopravu z Česka

Amerika porazila Sovietsky zväz. Čína môže byť pre najsilnejšiu armádu sveta príliš veľké sústo (KOMENTÁR)

