Majú 18 ton a nie je ich počuť. Pod zem poslali stroje budúcnosti, spôsobia revolúciu v kľúčovom odvetví
Kanadský dol New Afton sa stal dejiskom prelomového míľnika v oblasti ťažobných technológií. Švédska spoločnosť Sandvik nasadila prvé plne autonómne batériové nakladače Toro LH518iB v Severnej Amerike. Tieto výkonné stroje už od polovice novembra operujú v testovacej oblasti banského sektora „Lift 1“ a v blízkej dobe sa presunú do pravidelnej prevádzky v časti „C-Zone“.
Tieto 18-tonové nakladače, určené pre podzemnú ťažbu, predstavujú nielen technologický posun, ale aj riešenie pre zlepšenie environmentálnych a prevádzkových podmienok. Sandvik vo svojom vyjadrení zdôraznil, že „ide o významný míľnik pre kanadskú ťažbu, keďže ide o prvé plne autonómne batériové nakladače v Severnej Amerike.“ Na tému upozornil portál Electrek.
Výhody novej technológie
Podľa Sandviku je ich zavedenie spojené s viacerými výhodami. Nakladače dokážu skrátiť časy pracovných cyklov, pričom znižujú produkciu tepla, hluku a emisií skleníkových plynov. Pre New Afton, jediný aktívny blokový dol v Kanade, to znamená nielen vyššiu efektivitu, ale aj zlepšenie pracovného prostredia pre zamestnancov.
Elektrifikácia a automatizácia v ťažbe sa stáva čoraz atraktívnejšou možnosťou, keďže narastajú požiadavky na udržateľnosť a efektivitu. Sandvik tak ukazuje cestu, ako kombinovať moderné technológie na prekonávanie výziev, ktorým ťažobný priemysel čelí.
Rastúci dopyt po elektrických a autonómnych strojoch
Rýchly rast dopytu po surovinách, ako sú nikel, lítium a fosfáty, spojený s ekologickými benefitmi elektrifikácie, urýchľuje adopciu elektrických ťažobných strojov. Zároveň nedostatok kvalifikovaných pracovníkov v tomto sektore zvyšuje záujem o autonómne technológie.
Firmy ako Sandvik dokazujú, že elektrické stroje sú schopné plniť aj tie najťažšie úlohy, od vŕtania až po presúvanie veľkých objemov materiálu. Očakáva sa, že v nasledujúcich rokoch bude viac spoločností investovať do moderných autonómnych zariadení, čím sa urýchli nahrádzanie starších technológií.
Budúcnosť ťažby
Zavádzanie autonómnych a elektrických zariadení naznačuje významnú zmenu v ťažobnom priemysle. Ak sa ukáže, že tieto technológie sú efektívne a udržateľné, môžeme očakávať ich masívnejšiu implementáciu v ďalších banských projektoch po celom svete.
Ťažba sa tak transformuje na sofistikovaný sektor, ktorý spája moderné technológie s požiadavkami na udržateľnosť. New Afton je len prvou lastovičkou tejto premeny, pričom autonómne elektrické nakladače ako Toro LH518iB môžu definovať budúcnosť celého odvetvia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto by mali Slovákom rozdávať zadarmo. Našli sme najľahší spôsob, ako si predĺžiť život
24-tisíc hlasov expertov rozhodlo. Toto sú najlepšie seriály súčasnosti (+kde ich nájdeš)
Ukrajina ide rozpútať peklo pre Rusov: Nasadí nezastaviteľné zbrane s dlhým doletom
Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP