Majú 18 ton a nie je ich počuť. Pod zem poslali stroje budúcnosti, spôsobia revolúciu v kľúčovom odvetví
Kanadský dol New Afton sa stal dejiskom prelomového míľnika v oblasti ťažobných technológií. Švédska spoločnosť Sandvik nasadila prvé plne autonómne batériové nakladače Toro LH518iB v Severnej Amerike. Tieto výkonné stroje už od polovice novembra operujú v testovacej oblasti banského sektora „Lift 1“ a v blízkej dobe sa presunú do pravidelnej prevádzky v časti „C-Zone“.
Tieto 18-tonové nakladače, určené pre podzemnú ťažbu, predstavujú nielen technologický posun, ale aj riešenie pre zlepšenie environmentálnych a prevádzkových podmienok. Sandvik vo svojom vyjadrení zdôraznil, že „ide o významný míľnik pre kanadskú ťažbu, keďže ide o prvé plne autonómne batériové nakladače v Severnej Amerike.“ Na tému upozornil portál Electrek.
Výhody novej technológie
Podľa Sandviku je ich zavedenie spojené s viacerými výhodami. Nakladače dokážu skrátiť časy pracovných cyklov, pričom znižujú produkciu tepla, hluku a emisií skleníkových plynov. Pre New Afton, jediný aktívny blokový dol v Kanade, to znamená nielen vyššiu efektivitu, ale aj zlepšenie pracovného prostredia pre zamestnancov.
Elektrifikácia a automatizácia v ťažbe sa stáva čoraz atraktívnejšou možnosťou, keďže narastajú požiadavky na udržateľnosť a efektivitu. Sandvik tak ukazuje cestu, ako kombinovať moderné technológie na prekonávanie výziev, ktorým ťažobný priemysel čelí.
Rastúci dopyt po elektrických a autonómnych strojoch
Rýchly rast dopytu po surovinách, ako sú nikel, lítium a fosfáty, spojený s ekologickými benefitmi elektrifikácie, urýchľuje adopciu elektrických ťažobných strojov. Zároveň nedostatok kvalifikovaných pracovníkov v tomto sektore zvyšuje záujem o autonómne technológie.
Firmy ako Sandvik dokazujú, že elektrické stroje sú schopné plniť aj tie najťažšie úlohy, od vŕtania až po presúvanie veľkých objemov materiálu. Očakáva sa, že v nasledujúcich rokoch bude viac spoločností investovať do moderných autonómnych zariadení, čím sa urýchli nahrádzanie starších technológií.
Budúcnosť ťažby
Zavádzanie autonómnych a elektrických zariadení naznačuje významnú zmenu v ťažobnom priemysle. Ak sa ukáže, že tieto technológie sú efektívne a udržateľné, môžeme očakávať ich masívnejšiu implementáciu v ďalších banských projektoch po celom svete.
Ťažba sa tak transformuje na sofistikovaný sektor, ktorý spája moderné technológie s požiadavkami na udržateľnosť. New Afton je len prvou lastovičkou tejto premeny, pričom autonómne elektrické nakladače ako Toro LH518iB môžu definovať budúcnosť celého odvetvia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

300-ročný meteorit nechal vedcov v nemom úžase. Skrýval „zázračný materiál“, aký fyzika nepoznala

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Milovali sme ich, potom sa modlili, nech skončia. 9 seriálov, ktoré nemali nikdy pokračovať

Nie je to „kozmický vysávač“. Čierna diera v centre našej galaxie robí niečo oveľa desivejšie

Zbrojársky boom na východe Slovenska. Tatra tu vyrobí tisíce vojenských vozidiel pre ázijský štát

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
