Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Hlavnou dominantou interiéru je teda sústava displejov, ktorá poskytuje moderný prístup k ovládaniu a informáciám. Vodič má k dispozícii 11,9-palcový Audi Virtual Cockpit, ktorý už tradične poskytuje obrovské množstvo zobrazení, štýlov a informácií.
V strede palubnej dosky sa nachádza 14,5-palcový OLED displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu, klimatizácie a ďalších funkcií. Displej je mierne natočený k vodičovi, čo uľahčuje jeho ovládanie počas jazdy. Dotykové rozhranie je veľmi intuitívne, doslova pripomína menu smartfónu a aj keď sa jedná o úplne nový systém MMI, absolútne som nemal problém orientovať sa v ňom.
Ďalším unikátnym prvkom je 10,9-palcový displej pre spolujazdca, ktorý umožňuje pasažierovi spravovať médiá, navigáciu či nastavenia vozidla, a to dokonca aj počas jazdy. Bežne počas státia je displej viditeľný aj pre vodiča, no akonáhle sa s autom pohne, displej sa zboku zatmaví a jeho obsah vidí už iba spolujazdec. Takto sa dá na displeji sledovať YouTube, Netflix, alebo hrať rôzne hry aj za jazdy.
Trojicu OLED displejov dopĺňa štvrtý head-up displej určený pre vodiča. Ten podporuje aj funkcie rozšírenej reality a musím povedať, že v tomto smere Audi opäť posunulo latku o level vyššie. Digitálne objekty sa premietajú do skutočného sveta skrz čelné sklo s mimoriadnou presnosťou. Jednotlivé efekty pritom nie sú rušivé. Po novom ti teda napríklad head-up displej premietne na cestu značku s maximálnou povolenou rýchlosťou. Táto značka sa pomaly približuje s tým, ako sa blížiš k úseku, odkiaľ spomínaná rýchlosť platí.
Displeje efektne dopĺňa aj funkčné ambientné osvetlenie. To neplní iba okrasnú úlohu. Cez LED pás na vrchu prístrojovej dosky sa na vodiča prenášajú informácie. Napríklad, ak zapnem smerovku vľavo, začne na zeleno blikať ľavá časť ambientného osvetlenia. Podobných „efektov“ je niekoľko.
Zaujímavou vychytávkou sú aj zabudované reproduktory v hlavových opierkach. Tie však opäť nezohrávajú funkciu iba pri prehrávaní hudby a dotváraní špičkovejšieho audio zážitku, ale majú aj praktické využitie. Vodič môže cez reproduktor v hlavovej opierke napríklad počúvať inštrukcie z navigácie, alebo ak dostane hovor na telefón prepojený s autom, zvuk hovoru ide takisto z tejto opierky. Vďaka tomu môžu ostatní pasažieri nerušene pokračovať v počúvaní hudby a prípadný hovor je tiež trocha „súkromnejší“, aj keď pri teste volajúceho počul aj spolujazdec, nie však tak zreteľne, ako keby išiel zvuk zo všetkých reproduktorov.
Zhodnotenie
Audi SQ6 e-tron je bez pochýb najlepším elektromobilom Audi súčasnosti. Nová architektúra posunula limity elektrických áut na ďalšiu úroveň a s Q6 e-tron nie je problémom už ani 400 km diaľničným tempom. ďalších 300 diaľničných kilometrov dobiješ na nabíjačke už za 20 minút. Najšpičkovejšie technológie z dielne Audi robia z Q6 e-tron takmer autonómne auto na diaľnici.
Nový infotainment vyzerá famózne a funguje rovnako. Materiály vo vnútri sú prémiové, avšak nový kokpit je oveľa fádnejší a jednoduchší. Z auta sa, žiaľ, stratili luxusné detaily, ktoré k prémiovej značke, akou je Audi, rozhodne patria. Ako sa však hovorí, sto ľudí, sto chutí a niekomu inému možno bude viac vyhovovať vzdušný a jednoduchý kokpit.
Najlepší elektromobil pochopiteľne aj bude niečo stáť. Q6 e-tron v základnej výbave začína na sume tesne nad 70 000 €. Výkonný SQ6 e-tron štartuje na 94 300 €, no testovaný model s príplatkovou výbavou by ťa vyšiel na bez mála 117 000 €. A povedzme si úprimne, táto cena je už poriadny masaker. Opäť však zdôrazním, že Q6 e-tron je, čo sa týka pohonu a nabíjania, lepším autom ako vlajková Audi Q8 e-tron.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ceny padajú rekordným tempom. Tieto elektromobily búrajú trh, kúpiš ich aj o tretinu lacnejšie
Kolaps európskeho giganta? Automobilka zatvára kľúčový závod. Tisíce ľudí nevie, čo s nimi bude
Nikto ich vraj „nechce“. Elektromobily lámu rekordy predaja a umlčali všetkých odporcov
Zvýšia ich dojazd a zrazia ceny na minimum. Vychytávka Stellantisu obráti trh s elektromobilmi naruby
Dojazd 1600 km za 25 tisíc eur. Prelomový elektromobil budúcnosti konečne mieri do predaja
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ostali im oči pre plač. Čína sfúkla japonských automobilových gigantov na kľúčovom trhu
- Chcú zabudnúť na nepodarok. Mazda uvedie na trh automobil s unikátnym „predlžovačom“ dojazdu
- Dojazd 1600 km za 25 tisíc eur. Prelomový elektromobil budúcnosti konečne mieri do predaja
- Ak porušíš predpisy, skončil si. Prichádza novinka, ktorá ťa behom sekundy „pripraví o auto“
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
-
- Ostali im oči pre plač. Čína sfúkla japonských automobilových gigantov na kľúčovom trhu
- Chcú zabudnúť na nepodarok. Mazda uvedie na trh automobil s unikátnym „predlžovačom“ dojazdu
- Dojazd 1600 km za 25 tisíc eur. Prelomový elektromobil budúcnosti konečne mieri do predaja
- Ak porušíš predpisy, skončil si. Prichádza novinka, ktorá ťa behom sekundy „pripraví o auto“
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
-
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
- Spaľováky len ticho závidia. Toto zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Ak porušíš predpisy, skončil si. Prichádza novinka, ktorá ťa behom sekundy „pripraví o auto“
- Katapultujú ťa do inej dimenzie: TOP 8 prekvapivo lacných elektromobilov, ktoré konkurujú aj športiakom za státisíce eur
- Porsche sa topí v kríze. Ľudia zúfalo kupujú ich posledné spaľováky, o elektromobily ani nezakopnú
Trump je späť v hre. Jeho víťazstvo vystrelilo kryptomeny k novým maximám
Mobilní operátori zavádzajú systém na ochranu pred podvodnými volaniami
V Ázii chce vyrásť nová jadrová veľmoc. Na túto krajinu by si to nikdy nepovedal
Turisti sa ocitli „v pekle“. Sopečný výbuch zasiahol obľúbenú destináciu a rozpútal chaos
Boeing je zachránený, no stále krváca. Čo ho teraz čaká?
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené