Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Hlavnou dominantou interiéru je teda sústava displejov, ktorá poskytuje moderný prístup k ovládaniu a informáciám. Vodič má k dispozícii 11,9-palcový Audi Virtual Cockpit, ktorý už tradične poskytuje obrovské množstvo zobrazení, štýlov a informácií.

V strede palubnej dosky sa nachádza 14,5-palcový OLED displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu, klimatizácie a ďalších funkcií. Displej je mierne natočený k vodičovi, čo uľahčuje jeho ovládanie počas jazdy. Dotykové rozhranie je veľmi intuitívne, doslova pripomína menu smartfónu a aj keď sa jedná o úplne nový systém MMI, absolútne som nemal problém orientovať sa v ňom.
Ďalším unikátnym prvkom je 10,9-palcový displej pre spolujazdca, ktorý umožňuje pasažierovi spravovať médiá, navigáciu či nastavenia vozidla, a to dokonca aj počas jazdy. Bežne počas státia je displej viditeľný aj pre vodiča, no akonáhle sa s autom pohne, displej sa zboku zatmaví a jeho obsah vidí už iba spolujazdec. Takto sa dá na displeji sledovať YouTube, Netflix, alebo hrať rôzne hry aj za jazdy.

Trojicu OLED displejov dopĺňa štvrtý head-up displej určený pre vodiča. Ten podporuje aj funkcie rozšírenej reality a musím povedať, že v tomto smere Audi opäť posunulo latku o level vyššie. Digitálne objekty sa premietajú do skutočného sveta skrz čelné sklo s mimoriadnou presnosťou. Jednotlivé efekty pritom nie sú rušivé. Po novom ti teda napríklad head-up displej premietne na cestu značku s maximálnou povolenou rýchlosťou. Táto značka sa pomaly približuje s tým, ako sa blížiš k úseku, odkiaľ spomínaná rýchlosť platí.
Displeje efektne dopĺňa aj funkčné ambientné osvetlenie. To neplní iba okrasnú úlohu. Cez LED pás na vrchu prístrojovej dosky sa na vodiča prenášajú informácie. Napríklad, ak zapnem smerovku vľavo, začne na zeleno blikať ľavá časť ambientného osvetlenia. Podobných „efektov“ je niekoľko.

Zaujímavou vychytávkou sú aj zabudované reproduktory v hlavových opierkach. Tie však opäť nezohrávajú funkciu iba pri prehrávaní hudby a dotváraní špičkovejšieho audio zážitku, ale majú aj praktické využitie. Vodič môže cez reproduktor v hlavovej opierke napríklad počúvať inštrukcie z navigácie, alebo ak dostane hovor na telefón prepojený s autom, zvuk hovoru ide takisto z tejto opierky. Vďaka tomu môžu ostatní pasažieri nerušene pokračovať v počúvaní hudby a prípadný hovor je tiež trocha „súkromnejší“, aj keď pri teste volajúceho počul aj spolujazdec, nie však tak zreteľne, ako keby išiel zvuk zo všetkých reproduktorov.
Zhodnotenie
Audi SQ6 e-tron je bez pochýb najlepším elektromobilom Audi súčasnosti. Nová architektúra posunula limity elektrických áut na ďalšiu úroveň a s Q6 e-tron nie je problémom už ani 400 km diaľničným tempom. ďalších 300 diaľničných kilometrov dobiješ na nabíjačke už za 20 minút. Najšpičkovejšie technológie z dielne Audi robia z Q6 e-tron takmer autonómne auto na diaľnici.

Nový infotainment vyzerá famózne a funguje rovnako. Materiály vo vnútri sú prémiové, avšak nový kokpit je oveľa fádnejší a jednoduchší. Z auta sa, žiaľ, stratili luxusné detaily, ktoré k prémiovej značke, akou je Audi, rozhodne patria. Ako sa však hovorí, sto ľudí, sto chutí a niekomu inému možno bude viac vyhovovať vzdušný a jednoduchý kokpit.
Najlepší elektromobil pochopiteľne aj bude niečo stáť. Q6 e-tron v základnej výbave začína na sume tesne nad 70 000 €. Výkonný SQ6 e-tron štartuje na 94 300 €, no testovaný model s príplatkovou výbavou by ťa vyšiel na bez mála 117 000 €. A povedzme si úprimne, táto cena je už poriadny masaker. Opäť však zdôrazním, že Q6 e-tron je, čo sa týka pohonu a nabíjania, lepším autom ako vlajková Audi Q8 e-tron.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Tragédia na bratislavskom sídlisku. 49-ročného muža našli mŕtveho v kríkoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

