Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Hlavnou dominantou interiéru je teda sústava displejov, ktorá poskytuje moderný prístup k ovládaniu a informáciám. Vodič má k dispozícii 11,9-palcový Audi Virtual Cockpit, ktorý už tradične poskytuje obrovské množstvo zobrazení, štýlov a informácií.
V strede palubnej dosky sa nachádza 14,5-palcový OLED displej, ktorý slúži na ovládanie infotainmentu, klimatizácie a ďalších funkcií. Displej je mierne natočený k vodičovi, čo uľahčuje jeho ovládanie počas jazdy. Dotykové rozhranie je veľmi intuitívne, doslova pripomína menu smartfónu a aj keď sa jedná o úplne nový systém MMI, absolútne som nemal problém orientovať sa v ňom.
Ďalším unikátnym prvkom je 10,9-palcový displej pre spolujazdca, ktorý umožňuje pasažierovi spravovať médiá, navigáciu či nastavenia vozidla, a to dokonca aj počas jazdy. Bežne počas státia je displej viditeľný aj pre vodiča, no akonáhle sa s autom pohne, displej sa zboku zatmaví a jeho obsah vidí už iba spolujazdec. Takto sa dá na displeji sledovať YouTube, Netflix, alebo hrať rôzne hry aj za jazdy.
Trojicu OLED displejov dopĺňa štvrtý head-up displej určený pre vodiča. Ten podporuje aj funkcie rozšírenej reality a musím povedať, že v tomto smere Audi opäť posunulo latku o level vyššie. Digitálne objekty sa premietajú do skutočného sveta skrz čelné sklo s mimoriadnou presnosťou. Jednotlivé efekty pritom nie sú rušivé. Po novom ti teda napríklad head-up displej premietne na cestu značku s maximálnou povolenou rýchlosťou. Táto značka sa pomaly približuje s tým, ako sa blížiš k úseku, odkiaľ spomínaná rýchlosť platí.
Displeje efektne dopĺňa aj funkčné ambientné osvetlenie. To neplní iba okrasnú úlohu. Cez LED pás na vrchu prístrojovej dosky sa na vodiča prenášajú informácie. Napríklad, ak zapnem smerovku vľavo, začne na zeleno blikať ľavá časť ambientného osvetlenia. Podobných „efektov“ je niekoľko.
Zaujímavou vychytávkou sú aj zabudované reproduktory v hlavových opierkach. Tie však opäť nezohrávajú funkciu iba pri prehrávaní hudby a dotváraní špičkovejšieho audio zážitku, ale majú aj praktické využitie. Vodič môže cez reproduktor v hlavovej opierke napríklad počúvať inštrukcie z navigácie, alebo ak dostane hovor na telefón prepojený s autom, zvuk hovoru ide takisto z tejto opierky. Vďaka tomu môžu ostatní pasažieri nerušene pokračovať v počúvaní hudby a prípadný hovor je tiež trocha „súkromnejší“, aj keď pri teste volajúceho počul aj spolujazdec, nie však tak zreteľne, ako keby išiel zvuk zo všetkých reproduktorov.
Zhodnotenie
Audi SQ6 e-tron je bez pochýb najlepším elektromobilom Audi súčasnosti. Nová architektúra posunula limity elektrických áut na ďalšiu úroveň a s Q6 e-tron nie je problémom už ani 400 km diaľničným tempom. ďalších 300 diaľničných kilometrov dobiješ na nabíjačke už za 20 minút. Najšpičkovejšie technológie z dielne Audi robia z Q6 e-tron takmer autonómne auto na diaľnici.
Nový infotainment vyzerá famózne a funguje rovnako. Materiály vo vnútri sú prémiové, avšak nový kokpit je oveľa fádnejší a jednoduchší. Z auta sa, žiaľ, stratili luxusné detaily, ktoré k prémiovej značke, akou je Audi, rozhodne patria. Ako sa však hovorí, sto ľudí, sto chutí a niekomu inému možno bude viac vyhovovať vzdušný a jednoduchý kokpit.
Najlepší elektromobil pochopiteľne aj bude niečo stáť. Q6 e-tron v základnej výbave začína na sume tesne nad 70 000 €. Výkonný SQ6 e-tron štartuje na 94 300 €, no testovaný model s príplatkovou výbavou by ťa vyšiel na bez mála 117 000 €. A povedzme si úprimne, táto cena je už poriadny masaker. Opäť však zdôrazním, že Q6 e-tron je, čo sa týka pohonu a nabíjania, lepším autom ako vlajková Audi Q8 e-tron.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európsky štát zaskočil vodičov. Spaľovákom rapídne zvýši daň, zdražie aj prekvapivý pohon
Takto vyzerá prvý Jaguár po veľkom rebrandingu. Svet okamžite rozdelil na dva tábory (+foto)
Spaľovákom nedali šancu. Slovensko v elektromobilite exceluje, vďaka tomuto sa staneme veľmocou
Čínski velikáni spojili svoje sily. Vytvoria prémiovú značku inteligentných elektromobilov
Umožní dojazd 1 100 km. Stellantis vytvoril novú platformu, kombinuje všetky pohony budúcnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za 4 mesiace predali 60 000 kusov. Lacný elektromobil nenápadnej automobilky búra trh
- Tesla čelí najväčšiemu škandálu. Zničila prírodu nechutným spôsobom a oklamala celý svet
- Nemci sa ho nevzdali. BMW potichu nasadí podceňovaný pohon, získa obrovskú výhodu
- Vyrábajú ich už všetci. Letecká spoločnosť predstavila lacný elektromobil, má skvelé parametre
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
-
- Za 4 mesiace predali 60 000 kusov. Lacný elektromobil nenápadnej automobilky búra trh
- Tesla čelí najväčšiemu škandálu. Zničila prírodu nechutným spôsobom a oklamala celý svet
- Nemci sa ho nevzdali. BMW potichu nasadí podceňovaný pohon, získa obrovskú výhodu
- Vyrábajú ich už všetci. Letecká spoločnosť predstavila lacný elektromobil, má skvelé parametre
- Hyundai zaskočil celý svet. Predstavili auto na pohon, ktorý všetci odpísali
-
- Tesla čelí najväčšiemu škandálu. Zničila prírodu nechutným spôsobom a oklamala celý svet
- Za 4 mesiace predali 60 000 kusov. Lacný elektromobil nenápadnej automobilky búra trh
- Nemci sa ho nevzdali. BMW potichu nasadí podceňovaný pohon, získa obrovskú výhodu
- Chce dobyť aj Európu. Prehliadaná automobilka zbúrala ďalší rekord, lacné autá predáva ako na páse
- Vodiči čoskoro prídu o prácu. 150-ročná automobilka vypustí na cesty autonómne kamióny
Hrozivé zistenie: Slovenskí študenti majú veľký problém, oproti Európe ohromne zaostávajú
Našli ideálne riešenie? Inteligentná technológia môže zachrániť slovenské školstvo pred kolapsom
V kľúčovom teste uspela. Armáda našich susedov nasadí desivú zbraň za miliardy eur
Slovákov čakajú zmeny pri diaľničných známkach. Vieme, čo musíš vedieť pred kúpou
Bratislava dominuje. IT špecialisti zažívajú nárast dopytu, no ich platy ostávajú na mieste
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené