Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Fanúšikovia elektromobilov koncernu VW netrpezlivo čakali na prvé modely postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a Audi Q6 e-tron je popri luxusnejšom bratovi Porsche Macan prvou lastovičkou. S čistým svedomím môžem povedať, že Q6 e-tron, respektíve testované Audi SQ6 e-tron 40 Quattro, je novou vlajkovou loďou Audi v kategórii elektrických SUV, ktorá sľubuje ohromný výkon a tie najšpičkovejšie technológie.
Už pri prvom kontakte s Q6 e-tron na slovenskej premiére sme sa s novinármi zhodli, že Audi týmto modelom “zabije” vlajkovú Q8 e-tron. Áno, Q8 e-tron naďalej ponúka vyššiu mieru personifikácie a luxusu v samotnom kokpite, no čo sa týka elektrického pohonu a technológií, Q6 e-tron nemá v rámci koncernu konkurenciu. Samozrejme, ak nerátam spomenuté Porsche Macan, ktoré stojí na tej istej platforme.
SUV s dynamikou superšportov
Audi SQ6 e-tron 40 Quattro je vybavené dvojicou elektromotorov, ktoré spolu poskytujú kombinovaný výkon 490 koní a krútiaci moment 855 Nm. Tento pohon zabezpečuje naozaj dynamické zrýchlenie, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Čo sa zrýchlenia týka, touto hodnotou sa Audi SQ6 e-tron dostáva na úroveň niektorých benzínových športiakov, no tu sa pritom bavíme o aute s hmotnosťou okolo 2,35 tony. Auto aj na pohľad pôsobí robustne, dlhé je vyše 4,7 metra a široké takmer 2 metre. Tieto rozmery v kombinácii s možnosťami elektrického pohonu a rozumne zostaveným interiérom vytvárajú ohromný vnútorný priestor, a to aj na zadných sedadlách.
Čo sa týka jazdných vlastností, modelu SQ6 e-tron nie je čo vytknúť. Auto som testoval aj na nemeckej Autobahn a aj pri rýchlostiach 170-180 km/h bolo maximálne stabilné, komfortné a tiché. Pocitovo som mal ja, ale najmä spolujazdci pocit, že cestujeme rýchlosťou 130 km/h. Auto je veľmi dobre predvídateľné a vďaka adaptívnemu vzduchovému podvozku si dokážeš užiť aj skutočne ostrú jazdu. V komfortnom režime je zasa SQ6 e-tron veľmi pohodlné, na ceste doslova až pláva.
Špičková spotreba a ešte lepšie nabíjanie
Audi Q6, respektíve SQ6 e-tron ťaží najmä z 800 V architektúry. Ako sme už zvyknutí z kórejských elektromobilov, viac voltov umožňuje elektromobilu rýchlejšie sa nabíjať a v porovnaní so stále bežnejšími 400 V architektúrami je tu rozdiel naozaj vidieť. Zatiaľ čo elektromobily na 400 V architektúre bežne dosahujú maximálny nabíjací výkon okolo 200 kW, v prípade 800 V architektúry u Audi Q6 e-tron je to až 270 kW. Vďaka tomu zvládneš 95 kWh batériu nabiť z 10 na 80 percent už za 21 minút. To je naozaj famózny čas. Za 10 minút na nabíjačke by si mal dostať 250 km dojazdu.
Ja som na nabíjačku prišiel s batériou nabitou na cca 35 percent, ktorá bola navyše studená, a auto sa ihneď začalo nabíjať výkonom 135 kW. Len si to predstav, že tých 135 kW je dnes ešte stále bežná hodnota pre maximálny nabíjací výkon niektorých nových elektromobilov. Špičkové nabíjanie tu dopĺňa vďaka veľkej batérii aj špičkový dojazd, ktorý podľa cyklu WLTP atakuje hranice 600 km na jedno nabitie, a to aj pri výkonnejšej verzii SQ6 e-tron.
Realita je samozrejme opäť trocha inde, no pri teste spotreby som stále dosahoval famózne hodnoty. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu okolo 21,2 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé, vzhľadom na hmotnosť, rozmery a výkon testovanej verzie. Na diaľnici pri stabilnej rýchlosti 130 km/h bola spotreba okolo 25,7 kWh/100 km. Pri rýchlejšej jazde na nemeckej Autobhan v rozsahu 170–180 km/h spotreba dosiahla približne 32 kWh/100 km. Tu by som dal do pozornosti fakt, že napríklad také kombi BMW i5 Touring dosahovalo spotrebu cez 32 kWh/100 km už pri rýchlosti okolo 145 km/h. To je dôkaz, že Audi SQ6 e-tron je po stránke efektivity „zmáknuté“ naozaj na jednotku.
Zahanbí aj väčšieho brata. Audi Q6 e-tron je aktuálne najlepší elektromobil so štyrmi kruhmi
Interiér, ktorý sa zmenil na nepoznanie
Interiér Audi Q6 e-tron pôsobí už na prvý pohľad veľmi moderne, no jednu vec mu bohužiaľ neviem odpustiť. Audi zvolilo minimalistický prístup, kde dominuje kombinácia digitálnych displejov s len veľmi malým množstvom tlačidiel. Vďaka tomu síce interiér pôsobí veľmi vzdušne, čomu napomáha aj vysoký strop a veľkorysý rázvor kolies, no z auta sa akoby vytratil luxusný dojem. Necháp ma zle, displeje sú nádherné s veľmi jemným rozlíšením a nádhernou grafikou, no v aute mi jednoducho chýbajú detaily, pri ktorých by som si povedal „wau, tak toto v nejakom Volkswagene nenájdeš“.
DETAILNÝ ROZBOR INTERIÉRU A FINÁLNE ZHODNOTENIE POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
BYD vyvinul batérie, ktoré vydržia 25 000 cyklov. Ide ťažiť surovinu na opačnú stranu sveta
Tesla expanduje tam, kde nad ňou nezlomili palicu. V tejto krajine však elektromobily nechcú
Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
Denne ich vdychujeme všetci. Podceňované emisie z áut v tichosti ničia kľúčový orgán, varujú vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Posun v zdravotnom stave pápeža Františka. Poznáme výsledky laboratórnych testov
720 % nárast úmrtí: Nová zakázaná látka je silnejšia než čokoľvek predtým. Stačí náhodný kontakt
Únik chemickej látky v Bratislave: Polícia vedie trestné stíhanie
Nárast o 29 %: USA hlási rekordné príjmy z predaja zbraní na Ukrajinu. Počíta ich v stovkách miliárd
FOTO: Biedronka otvorí na Slovensku prvý obchod už o pár dní. Poznáme detaily ponúkaných služieb
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BYD vyvinul batérie, ktoré vydržia 25 000 cyklov. Ide ťažiť surovinu na opačnú stranu sveta
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
-
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- BYD vyvinul batérie, ktoré vydržia 25 000 cyklov. Ide ťažiť surovinu na opačnú stranu sveta
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Ak nemáš Teslu, neprejdeš. Musk chce vybudovať 17-kilometrový tunel, poslúži na 2 veci
Trump pritvrdzuje v obchodnej vojne, ale ublíži tým všetkým. Clá na autá zdražia aj vozidlá v USA
Známa automobilka prekvapila celý trh. Prekonala očakávania a začína sa jej dariť
Vedci bijú na poplach: Topenie ľadovcov sa zrýchlilo o alarmujúcich 36 %
Vedecká obec v USA zažíva rušné chvíle. Začalo sa masové prepúšťanie novej vlády
Nad Severnou Kóreou zlomili palicu. Južná Kórea a USA ukazujú svoju bojovú silu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Posun v zdravotnom stave pápeža Františka. Poznáme výsledky laboratórnych testov
720 % nárast úmrtí: Nová zakázaná látka je silnejšia než čokoľvek predtým. Stačí náhodný kontakt
Únik chemickej látky v Bratislave: Polícia vedie trestné stíhanie
Nárast o 29 %: USA hlási rekordné príjmy z predaja zbraní na Ukrajinu. Počíta ich v stovkách miliárd
FOTO: Biedronka otvorí na Slovensku prvý obchod už o pár dní. Poznáme detaily ponúkaných služieb
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené