Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Fanúšikovia elektromobilov koncernu VW netrpezlivo čakali na prvé modely postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a Audi Q6 e-tron je popri luxusnejšom bratovi Porsche Macan prvou lastovičkou. S čistým svedomím môžem povedať, že Q6 e-tron, respektíve testované Audi SQ6 e-tron 40 Quattro, je novou vlajkovou loďou Audi v kategórii elektrických SUV, ktorá sľubuje ohromný výkon a tie najšpičkovejšie technológie.
Už pri prvom kontakte s Q6 e-tron na slovenskej premiére sme sa s novinármi zhodli, že Audi týmto modelom “zabije” vlajkovú Q8 e-tron. Áno, Q8 e-tron naďalej ponúka vyššiu mieru personifikácie a luxusu v samotnom kokpite, no čo sa týka elektrického pohonu a technológií, Q6 e-tron nemá v rámci koncernu konkurenciu. Samozrejme, ak nerátam spomenuté Porsche Macan, ktoré stojí na tej istej platforme.
SUV s dynamikou superšportov
Audi SQ6 e-tron 40 Quattro je vybavené dvojicou elektromotorov, ktoré spolu poskytujú kombinovaný výkon 490 koní a krútiaci moment 855 Nm. Tento pohon zabezpečuje naozaj dynamické zrýchlenie, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Čo sa zrýchlenia týka, touto hodnotou sa Audi SQ6 e-tron dostáva na úroveň niektorých benzínových športiakov, no tu sa pritom bavíme o aute s hmotnosťou okolo 2,35 tony. Auto aj na pohľad pôsobí robustne, dlhé je vyše 4,7 metra a široké takmer 2 metre. Tieto rozmery v kombinácii s možnosťami elektrického pohonu a rozumne zostaveným interiérom vytvárajú ohromný vnútorný priestor, a to aj na zadných sedadlách.
Čo sa týka jazdných vlastností, modelu SQ6 e-tron nie je čo vytknúť. Auto som testoval aj na nemeckej Autobahn a aj pri rýchlostiach 170-180 km/h bolo maximálne stabilné, komfortné a tiché. Pocitovo som mal ja, ale najmä spolujazdci pocit, že cestujeme rýchlosťou 130 km/h. Auto je veľmi dobre predvídateľné a vďaka adaptívnemu vzduchovému podvozku si dokážeš užiť aj skutočne ostrú jazdu. V komfortnom režime je zasa SQ6 e-tron veľmi pohodlné, na ceste doslova až pláva.
Špičková spotreba a ešte lepšie nabíjanie
Audi Q6, respektíve SQ6 e-tron ťaží najmä z 800 V architektúry. Ako sme už zvyknutí z kórejských elektromobilov, viac voltov umožňuje elektromobilu rýchlejšie sa nabíjať a v porovnaní so stále bežnejšími 400 V architektúrami je tu rozdiel naozaj vidieť. Zatiaľ čo elektromobily na 400 V architektúre bežne dosahujú maximálny nabíjací výkon okolo 200 kW, v prípade 800 V architektúry u Audi Q6 e-tron je to až 270 kW. Vďaka tomu zvládneš 95 kWh batériu nabiť z 10 na 80 percent už za 21 minút. To je naozaj famózny čas. Za 10 minút na nabíjačke by si mal dostať 250 km dojazdu.
Ja som na nabíjačku prišiel s batériou nabitou na cca 35 percent, ktorá bola navyše studená, a auto sa ihneď začalo nabíjať výkonom 135 kW. Len si to predstav, že tých 135 kW je dnes ešte stále bežná hodnota pre maximálny nabíjací výkon niektorých nových elektromobilov. Špičkové nabíjanie tu dopĺňa vďaka veľkej batérii aj špičkový dojazd, ktorý podľa cyklu WLTP atakuje hranice 600 km na jedno nabitie, a to aj pri výkonnejšej verzii SQ6 e-tron.
Realita je samozrejme opäť trocha inde, no pri teste spotreby som stále dosahoval famózne hodnoty. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu okolo 21,2 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé, vzhľadom na hmotnosť, rozmery a výkon testovanej verzie. Na diaľnici pri stabilnej rýchlosti 130 km/h bola spotreba okolo 25,7 kWh/100 km. Pri rýchlejšej jazde na nemeckej Autobhan v rozsahu 170–180 km/h spotreba dosiahla približne 32 kWh/100 km. Tu by som dal do pozornosti fakt, že napríklad také kombi BMW i5 Touring dosahovalo spotrebu cez 32 kWh/100 km už pri rýchlosti okolo 145 km/h. To je dôkaz, že Audi SQ6 e-tron je po stránke efektivity „zmáknuté“ naozaj na jednotku.
Zahanbí aj väčšieho brata. Audi Q6 e-tron je aktuálne najlepší elektromobil so štyrmi kruhmi
Interiér, ktorý sa zmenil na nepoznanie
Interiér Audi Q6 e-tron pôsobí už na prvý pohľad veľmi moderne, no jednu vec mu bohužiaľ neviem odpustiť. Audi zvolilo minimalistický prístup, kde dominuje kombinácia digitálnych displejov s len veľmi malým množstvom tlačidiel. Vďaka tomu síce interiér pôsobí veľmi vzdušne, čomu napomáha aj vysoký strop a veľkorysý rázvor kolies, no z auta sa akoby vytratil luxusný dojem. Necháp ma zle, displeje sú nádherné s veľmi jemným rozlíšením a nádhernou grafikou, no v aute mi jednoducho chýbajú detaily, pri ktorých by som si povedal „wau, tak toto v nejakom Volkswagene nenájdeš“.
DETAILNÝ ROZBOR INTERIÉRU A FINÁLNE ZHODNOTENIE POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Amerika obvinila hackerov. Severná Kórea hovorí o provokácii
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP