Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Fanúšikovia elektromobilov koncernu VW netrpezlivo čakali na prvé modely postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a Audi Q6 e-tron je popri luxusnejšom bratovi Porsche Macan prvou lastovičkou. S čistým svedomím môžem povedať, že Q6 e-tron, respektíve testované Audi SQ6 e-tron 40 Quattro, je novou vlajkovou loďou Audi v kategórii elektrických SUV, ktorá sľubuje ohromný výkon a tie najšpičkovejšie technológie.
Už pri prvom kontakte s Q6 e-tron na slovenskej premiére sme sa s novinármi zhodli, že Audi týmto modelom “zabije” vlajkovú Q8 e-tron. Áno, Q8 e-tron naďalej ponúka vyššiu mieru personifikácie a luxusu v samotnom kokpite, no čo sa týka elektrického pohonu a technológií, Q6 e-tron nemá v rámci koncernu konkurenciu. Samozrejme, ak nerátam spomenuté Porsche Macan, ktoré stojí na tej istej platforme.
SUV s dynamikou superšportov
Audi SQ6 e-tron 40 Quattro je vybavené dvojicou elektromotorov, ktoré spolu poskytujú kombinovaný výkon 490 koní a krútiaci moment 855 Nm. Tento pohon zabezpečuje naozaj dynamické zrýchlenie, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Čo sa zrýchlenia týka, touto hodnotou sa Audi SQ6 e-tron dostáva na úroveň niektorých benzínových športiakov, no tu sa pritom bavíme o aute s hmotnosťou okolo 2,35 tony. Auto aj na pohľad pôsobí robustne, dlhé je vyše 4,7 metra a široké takmer 2 metre. Tieto rozmery v kombinácii s možnosťami elektrického pohonu a rozumne zostaveným interiérom vytvárajú ohromný vnútorný priestor, a to aj na zadných sedadlách.
Čo sa týka jazdných vlastností, modelu SQ6 e-tron nie je čo vytknúť. Auto som testoval aj na nemeckej Autobahn a aj pri rýchlostiach 170-180 km/h bolo maximálne stabilné, komfortné a tiché. Pocitovo som mal ja, ale najmä spolujazdci pocit, že cestujeme rýchlosťou 130 km/h. Auto je veľmi dobre predvídateľné a vďaka adaptívnemu vzduchovému podvozku si dokážeš užiť aj skutočne ostrú jazdu. V komfortnom režime je zasa SQ6 e-tron veľmi pohodlné, na ceste doslova až pláva.
Špičková spotreba a ešte lepšie nabíjanie
Audi Q6, respektíve SQ6 e-tron ťaží najmä z 800 V architektúry. Ako sme už zvyknutí z kórejských elektromobilov, viac voltov umožňuje elektromobilu rýchlejšie sa nabíjať a v porovnaní so stále bežnejšími 400 V architektúrami je tu rozdiel naozaj vidieť. Zatiaľ čo elektromobily na 400 V architektúre bežne dosahujú maximálny nabíjací výkon okolo 200 kW, v prípade 800 V architektúry u Audi Q6 e-tron je to až 270 kW. Vďaka tomu zvládneš 95 kWh batériu nabiť z 10 na 80 percent už za 21 minút. To je naozaj famózny čas. Za 10 minút na nabíjačke by si mal dostať 250 km dojazdu.
Ja som na nabíjačku prišiel s batériou nabitou na cca 35 percent, ktorá bola navyše studená, a auto sa ihneď začalo nabíjať výkonom 135 kW. Len si to predstav, že tých 135 kW je dnes ešte stále bežná hodnota pre maximálny nabíjací výkon niektorých nových elektromobilov. Špičkové nabíjanie tu dopĺňa vďaka veľkej batérii aj špičkový dojazd, ktorý podľa cyklu WLTP atakuje hranice 600 km na jedno nabitie, a to aj pri výkonnejšej verzii SQ6 e-tron.
Realita je samozrejme opäť trocha inde, no pri teste spotreby som stále dosahoval famózne hodnoty. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu okolo 21,2 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé, vzhľadom na hmotnosť, rozmery a výkon testovanej verzie. Na diaľnici pri stabilnej rýchlosti 130 km/h bola spotreba okolo 25,7 kWh/100 km. Pri rýchlejšej jazde na nemeckej Autobhan v rozsahu 170–180 km/h spotreba dosiahla približne 32 kWh/100 km. Tu by som dal do pozornosti fakt, že napríklad také kombi BMW i5 Touring dosahovalo spotrebu cez 32 kWh/100 km už pri rýchlosti okolo 145 km/h. To je dôkaz, že Audi SQ6 e-tron je po stránke efektivity „zmáknuté“ naozaj na jednotku.
Zahanbí aj väčšieho brata. Audi Q6 e-tron je aktuálne najlepší elektromobil so štyrmi kruhmi
Interiér, ktorý sa zmenil na nepoznanie
Interiér Audi Q6 e-tron pôsobí už na prvý pohľad veľmi moderne, no jednu vec mu bohužiaľ neviem odpustiť. Audi zvolilo minimalistický prístup, kde dominuje kombinácia digitálnych displejov s len veľmi malým množstvom tlačidiel. Vďaka tomu síce interiér pôsobí veľmi vzdušne, čomu napomáha aj vysoký strop a veľkorysý rázvor kolies, no z auta sa akoby vytratil luxusný dojem. Necháp ma zle, displeje sú nádherné s veľmi jemným rozlíšením a nádhernou grafikou, no v aute mi jednoducho chýbajú detaily, pri ktorých by som si povedal „wau, tak toto v nejakom Volkswagene nenájdeš“.
DETAILNÝ ROZBOR INTERIÉRU A FINÁLNE ZHODNOTENIE POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majú 100 rokov a stále lietajú cez oceán na Slovensko. Kanadský pár odhalil svoje tajomstvá vitality
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Diplomatická bomba z Washingtonu: Trump navrhol vylúčiť európsku krajinu z NATO, neplatí dosť na obranu
Slovensko zasiahne víchrica, varujú meteorológovia. Výstraha 2. stupňa platí pre mnohé regióny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP