Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Fanúšikovia elektromobilov koncernu VW netrpezlivo čakali na prvé modely postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a Audi Q6 e-tron je popri luxusnejšom bratovi Porsche Macan prvou lastovičkou. S čistým svedomím môžem povedať, že Q6 e-tron, respektíve testované Audi SQ6 e-tron 40 Quattro, je novou vlajkovou loďou Audi v kategórii elektrických SUV, ktorá sľubuje ohromný výkon a tie najšpičkovejšie technológie.
Už pri prvom kontakte s Q6 e-tron na slovenskej premiére sme sa s novinármi zhodli, že Audi týmto modelom “zabije” vlajkovú Q8 e-tron. Áno, Q8 e-tron naďalej ponúka vyššiu mieru personifikácie a luxusu v samotnom kokpite, no čo sa týka elektrického pohonu a technológií, Q6 e-tron nemá v rámci koncernu konkurenciu. Samozrejme, ak nerátam spomenuté Porsche Macan, ktoré stojí na tej istej platforme.
SUV s dynamikou superšportov
Audi SQ6 e-tron 40 Quattro je vybavené dvojicou elektromotorov, ktoré spolu poskytujú kombinovaný výkon 490 koní a krútiaci moment 855 Nm. Tento pohon zabezpečuje naozaj dynamické zrýchlenie, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Čo sa zrýchlenia týka, touto hodnotou sa Audi SQ6 e-tron dostáva na úroveň niektorých benzínových športiakov, no tu sa pritom bavíme o aute s hmotnosťou okolo 2,35 tony. Auto aj na pohľad pôsobí robustne, dlhé je vyše 4,7 metra a široké takmer 2 metre. Tieto rozmery v kombinácii s možnosťami elektrického pohonu a rozumne zostaveným interiérom vytvárajú ohromný vnútorný priestor, a to aj na zadných sedadlách.
Čo sa týka jazdných vlastností, modelu SQ6 e-tron nie je čo vytknúť. Auto som testoval aj na nemeckej Autobahn a aj pri rýchlostiach 170-180 km/h bolo maximálne stabilné, komfortné a tiché. Pocitovo som mal ja, ale najmä spolujazdci pocit, že cestujeme rýchlosťou 130 km/h. Auto je veľmi dobre predvídateľné a vďaka adaptívnemu vzduchovému podvozku si dokážeš užiť aj skutočne ostrú jazdu. V komfortnom režime je zasa SQ6 e-tron veľmi pohodlné, na ceste doslova až pláva.
Špičková spotreba a ešte lepšie nabíjanie
Audi Q6, respektíve SQ6 e-tron ťaží najmä z 800 V architektúry. Ako sme už zvyknutí z kórejských elektromobilov, viac voltov umožňuje elektromobilu rýchlejšie sa nabíjať a v porovnaní so stále bežnejšími 400 V architektúrami je tu rozdiel naozaj vidieť. Zatiaľ čo elektromobily na 400 V architektúre bežne dosahujú maximálny nabíjací výkon okolo 200 kW, v prípade 800 V architektúry u Audi Q6 e-tron je to až 270 kW. Vďaka tomu zvládneš 95 kWh batériu nabiť z 10 na 80 percent už za 21 minút. To je naozaj famózny čas. Za 10 minút na nabíjačke by si mal dostať 250 km dojazdu.
Ja som na nabíjačku prišiel s batériou nabitou na cca 35 percent, ktorá bola navyše studená, a auto sa ihneď začalo nabíjať výkonom 135 kW. Len si to predstav, že tých 135 kW je dnes ešte stále bežná hodnota pre maximálny nabíjací výkon niektorých nových elektromobilov. Špičkové nabíjanie tu dopĺňa vďaka veľkej batérii aj špičkový dojazd, ktorý podľa cyklu WLTP atakuje hranice 600 km na jedno nabitie, a to aj pri výkonnejšej verzii SQ6 e-tron.
Realita je samozrejme opäť trocha inde, no pri teste spotreby som stále dosahoval famózne hodnoty. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu okolo 21,2 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé, vzhľadom na hmotnosť, rozmery a výkon testovanej verzie. Na diaľnici pri stabilnej rýchlosti 130 km/h bola spotreba okolo 25,7 kWh/100 km. Pri rýchlejšej jazde na nemeckej Autobhan v rozsahu 170–180 km/h spotreba dosiahla približne 32 kWh/100 km. Tu by som dal do pozornosti fakt, že napríklad také kombi BMW i5 Touring dosahovalo spotrebu cez 32 kWh/100 km už pri rýchlosti okolo 145 km/h. To je dôkaz, že Audi SQ6 e-tron je po stránke efektivity „zmáknuté“ naozaj na jednotku.
Zahanbí aj väčšieho brata. Audi Q6 e-tron je aktuálne najlepší elektromobil so štyrmi kruhmi
Interiér, ktorý sa zmenil na nepoznanie
Interiér Audi Q6 e-tron pôsobí už na prvý pohľad veľmi moderne, no jednu vec mu bohužiaľ neviem odpustiť. Audi zvolilo minimalistický prístup, kde dominuje kombinácia digitálnych displejov s len veľmi malým množstvom tlačidiel. Vďaka tomu síce interiér pôsobí veľmi vzdušne, čomu napomáha aj vysoký strop a veľkorysý rázvor kolies, no z auta sa akoby vytratil luxusný dojem. Necháp ma zle, displeje sú nádherné s veľmi jemným rozlíšením a nádhernou grafikou, no v aute mi jednoducho chýbajú detaily, pri ktorých by som si povedal „wau, tak toto v nejakom Volkswagene nenájdeš“.
DETAILNÝ ROZBOR INTERIÉRU A FINÁLNE ZHODNOTENIE POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
900 voltov, 2 elektromotory a spaľovák. Známa značka predstavila auto, ktoré sa nabije za 9 minút
Vodič bude ich jazdu už len kontrolovať. 150-ročná automobilka vypustí na cesty autonómne kolosy
Vedci vynašli „zázračné” zariadenie pre elektromobily. Zvýši im dojazd aj výkon
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Malebná obec na východe Slovenska bojuje o prežitie. „Nemáme lekára, poštu ani služby,“ priznáva starosta
KVÍZ: 5. otázka zamotá hlavu aj učiteľovi autoškoly. Ak nezvládneš tento test, cestám sa vyhni
Európa sa upečie pod „tepelnou kupolou“: Vlna horúčav prinesie teploty až 35 °C
Tragická streľba v rakúskej škole: Počet obetí stúpol na 10, strelec bol študentom
Vedci uzavreli 30-ročnú štúdiu. Obľúbený zvyk Slovákov je kľúčom k zdravému starnutiu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- 900 voltov, 2 elektromotory a spaľovák. Známa značka predstavila auto, ktoré sa nabije za 9 minút
-
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- Kazia sa elektromobily viac než spaľováky? Nová štúdia zarazila ľudí, na jednu vec ale zabudli
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
Rusi masívne útočili na civilných Ukrajincov. Hlásia obete aj zranených
Hromadné prepúšťanie v Stellantise. Nový Fiat ako posledná šanca
Povinné solárne panely na každom novom dome. Greenpeace plán britskej vlády chváli
Slovenskí policajti budú nosiť AI kamery. Dostanú aj nové autá za 44-tisíc
Amerika si podáva ruku s Čínou pre vzácne zeminy. Môže uvoľniť vývoz polovodičov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Malebná obec na východe Slovenska bojuje o prežitie. „Nemáme lekára, poštu ani služby,“ priznáva starosta
KVÍZ: 5. otázka zamotá hlavu aj učiteľovi autoškoly. Ak nezvládneš tento test, cestám sa vyhni
Európa sa upečie pod „tepelnou kupolou“: Vlna horúčav prinesie teploty až 35 °C
Tragická streľba v rakúskej škole: Počet obetí stúpol na 10, strelec bol študentom
Vedci uzavreli 30-ročnú štúdiu. Obľúbený zvyk Slovákov je kľúčom k zdravému starnutiu
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené