Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Zastúpenie elektromobilov naďalej rastie a výrobcovia sa začínajú predháňať v čo najlepšom dojazde, pričom podľa najnovších zistení má v tomto smere zatiaľ dominantné postavenie Tesla. Audi sa vydalo iným smerom a predstavilo športovú verziu modelu e-Tron, informuje Electrek.

Koncepciu športového e-Tronu sme mohli vidieť už v roku 2017, krátko po predstavení klasickej verzie s tým, že automobilka ho plánovala uviesť na trh o pár mesiacov neskôr. Už vtedy sa Sportback pýšil trojmotorovým hnacím ústrojenstvom, ale k reálnej výrobe nedošlo.

Audi sa k tomu dostalo až teraz. Nový e-tron a e-tron Sportback majú po tri elektrické motory, z ktorých dva sú umiestnené na zadnej náprave, pričom spolu poskytujú výkon 370 kW a krútiaci moment 973 Nm. Vďaka tomu majú zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 4,5 sekundy. Oba modely sú štvorkolky a na nákrese pohonného systému jasne vidieť pokročilú technológiu trojmotorového pohonu.

Audi vysvetľovalo svoj nový trojmotorový systém a zmienilo, že zväčšilo elektromotor, ktorý poháňa zadnú nápravu. V modeloch Audi e-tron 55 bol teraz namontovaný na prednú nápravu a nakonfigurovaný na výkon 124 kW alebo 150 kW. Menší elektrický motor teraz pracuje vzadu spolu s identickým náprotivkom. Spolu ponúkajú výkon 196 kW, respektíve 264 KW.

Pri normálnom jazdnom režime sú zapnuté iba zadné motory. Predný je vypnutý až do momentu, keby vodič potreboval viac výkonu, napríklad pri predbiehaní. Robí tak pri nízkych hodnotách trenia a pri rýchlom zatáčaní.

Už je to 40 rokov od momentu, kedy Audi prinieslo svoj revolučný systém pohonu všetkých štyroch kolies quattro. Tento princíp teraz znova posúva na úplne novú úroveň v podobe vektorového elektrického krútiaceho momentu.

E-tron Sportback príde do USA koncom tohto roka, cena ostáva neznáma. Vozidlá vo výrobe s trojmotorovou koncepciou už sú, ako napríklad Tesla Cybertruck či Tesla Roadster, ktorých výroba sa očakáva v budúcom roku, no Audi chcelo obsadiť prvenstvo v reálnom uvedení na trh. Aj tento rok bude poriadne plodný na nové modely. Všetkému podstatnému sme venovali samostatný článok.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú